Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

Data actualizarii: 09 Septembrie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore
Dosarului Permanent al Clientuluinorme ceccaraudit financiarinspectie fiscala

Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.
 
Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabilitatii si el continua sa se dezvolte pe parcursul colaborarii, in sensul ca este actualizat si completat in mod regulat pe masura ce dvs., contabilul, acumulati cunostinte despre afacerea clientului.

Aveti dosare permanente pentru clientii dvs.?

Va oferim un model editabil, pe stick de memorie, pe care il puteti adapta usor pentru fiecare dintre firmele-client cu care colaborati. Cu ajutorul acestui model, aveti siguranta ca dosarele intocmite sunt complete, contin orice act necesar si va permit sa gestionati perfect orice interactiune cu Fiscul.  
 
Modelul este prezentat in lucrarea Dosarul Permanent al Clientului: Model Editabil si Recomandari, alaturi de alte informatii valoroase privind situatiile in care va este util si in care va protejeaza clientii de sanctiuni. 

Ce avantaje majore aveti daca intocmiti dosare permanente pentru clientii dvs.? 

Un dosar permanent al clientului este mai mult decat o simpla colectie de documente, este coloana vertebrala a colaborarii dintre dvs. si clientul dvs. El se dovedeste extrem de util deoarece:
 

  • Puteti cunoaste si actualiza permanent parametrii fiscali ai clientilor, astfel inca sa interveniti in timp util daca sunt depasite anumite plafoane ce schimba regimul fiscal si implica alte obligatii de plata si declarative (trecerea la plata impozitului pe profit, trecerea la platitor de TVA, schimbarea perioadei fiscale, depasirea pragurilor intrastat, plafonul pentru achizitii intracomunitare etc.);
     
  • Gestionati corect din punct de vedere fiscal si contabil un portofoliu mare de clienti;
     
  • Beneficiati de un sprijin solid in cazul unui audit sau al unei inspectii fiscale. Aveti documentele pregatite si la zi/sau usor de actualizat in cazul unui audit/al unei inspectii fiscale (fapt care impresioneaza si atrage un parcurs pozitiv al inspectiei);
     
  • Dispuneti de o evidenta completa informatiilor. Dosarul permanent aduna si organizeaza toate informatiile esentiale legate de client intr-un singur loc accesibil. De la documentele legale si contractele semnate pana la rapoartele financiare si corespondenta oficiala, acesta furnizeaza o panorama completa si actualizata a situatiei contabile si a afacerii clientului;
     
  • Lucrati conform legii. Dvs. trebuie sa monitorizati respectarea de catre client a tuturor cerintelor legale si reglementarilor fiscale si, pastrand documentele relevante in ordine si actualizate, va asigurati ca toate obligatiile legale sunt indeplinite in mod corect si la timp;
     
  • Aveti la indemana informatii solide, pe care va puteti baza. Analizand informatiile din dosarul permanent, puteti oferi sfaturi si recomandari strategice care sa conduca la imbunatatirea performantei financiare si a proceselor de afaceri ale clientului;
     
  • Eliminati erorile si, implicit, sanctiunile. Intrucat beneficiati permanent de informatii complete si precise, sunteti in masura sa reduceti riscul de erori si inexactitati in procesul de gestionare a contabilitatii clientului. Dosarul permanent serveste ca o sursa de referinta de incredere pentru a asigura corectitudinea si coerenta in tratamentul datelor si informatiilor financiare.

 
Lucrarea pe care v-o oferim reprezinta o sinteza a Dosarului Permanent al Clientului care respecta Normele CECCAR privind calitatea operatiunilor de contabilitate si este transpus in era digitalizarii. Dosarul Permanent al Clientului poate fi organizat mult mai usor acum, iar lucrarea noastra va prezinta sugestii foarte utile in acest sens. 

...Click aici pentru cuprinsul lucrarii >>

Eliminati riscul unor sanctiuni din partea CECCAR!

Unii contabili considera ca pot tine minte informatiile relevante despre clientii lor. Insa practica arata ca, mai devreme sau mai tarziu, apar situatii complexe, cand memoria nu e suficienta, ceea ce va conduce la timp pierdut, stres si chiar sanctiuni disciplinare din partea CECCAR.
 
Sa nu uitam ca acest organism, conform OG nr. 65/1994, trebuie sa asigure buna desfasurare a activitatii expertilor contabili si a contabililor autorizati si, ca urmare, poate lua masuri dure:
 
a) sa suspende dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat pe o perioada de timp de la 3 luni la un an;
b) sa interzica dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat.
 
Concluzia este ca trebuie sa aveti dosare complete pentru fiecare client, astfel incat sa fiti pregatit impecabil pentru eventuale audituri sau verificari. 
 
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X