email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP – prima rectificare pozitiva pe anul 2018

MFP – prima rectificare pozitiva pe anul 2018
mfpbuget de stat

Ministerul Finantelor Publice a elaborat proiectul primei rectificari bugetare pozitive din 2018 cu incadrarea in tinta de deficit bugetar de 2,97% din PIB. Rezultatele economice de pana in prezent argumenteaza posibilitatea realizarii cresterii economice de 5,5% utilizata la fundamentarea legii bugetului de stat de anul 2018.

Astfel, PIB-ul nominal estimat s-a majorat la 945 miliarde lei, fata de 907,9 miliarde lei cat s-a estimat initial, anunta MFP.  


Veniturile bugetului general consolidat se majoreaza, per sold, cu suma de 5,99 miliarde de lei. Prin rectificarea bugetara, veniturile au fost actualizate tinand cont de incasarile realizate pe primele 6 luni din acest an, precum si de masurile legislative aprobate in 2018.


Astfel, unele bugete componente ale bugetului general consolidat au inregistrat diminuari ale veniturilor (bugetul de stat -1,77 miliarde de lei) iar alte bugete au inregistrat majorari ale veniturilor (de exemplu: bugetul asigurarilor sociale de stat + 897,1 milioane lei, bugetul asigurarilor pentru somaj + 245,9 milioane lei, bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate + 1,2 miliarde de lei, bugetele locale + 3,48 miliarde de lei, etc.) rezultand per sold un plus de venituri de 5,99 miliarde de lei, deci o rectificare pozitiva.


Cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza per sold cu 7,09 miliarde de lei.

S-au asigurat fonduri suplimentare, dupa cum urmeaza:


       - 1.125,9 milioane lei pentru bugetele locale din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor autoritatilor administratiei publice locale, din care:
        ◦ 916,5 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale.
        ◦ 209,4 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea, la nivelul judetelor si sectoarelor municipiului Bucuresti, a Programului pentru scoli al Romaniei, in perioada septembrie - decembrie 2018-2019.
        
       - Ministerului Sanatatii 333,6 milioane lei per sold, din care:
        ◦ 418,3 milioane lei pentru achizitionarea de incubatoare si alte echipamente medicale pentru mama si copil, pentru programe si actiuni de sanatate, pentru achizitia unor echipamente de testare auditiva pentru nou-nascuti,
        ◦ 140 milioane lei pentru dotari cu aparatura medicala in cadrul proiectului „Reforma sectorului sanitar”, derulat cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
        ◦ 65,2 milioane lei pentru proiecte cu finantare externa nerambursabila.

 Intrucat veniturile bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate s-au realizat in proportie mai mare decat estimarile initial, s-a diminuat subventia de echilibrare cu 139,7 milioane de lei.

- Ministerului Finantelor Publice – Actiuni Generale: 1.278,8 milioane lei per sold din care:
        ◦ 765,5 milioane de lei pentru contributia Romaniei la bugetul U.E.,
        ◦ 240 milioane lei pentru schemele de ajutor de stat pentru investitii si rambursarea accizei la carburanti pentru transportatori,
        ◦ 200 milioane lei la Fondul de rezerva bugetara din care se va asigura finantarea referendumului pentru redefinirea familiei si a sumelor necesare inlaturarii efectelor calamitatilor;
       si alte 580,7 milioane lei, in principal pentru plata despagubirilor acordate in baza legilor de restituire a proprietatilor, pentru cheltuieli de investitii in infrastructura IT si dotarea ANAF, precum si pentru participarea Romaniei la capitalul Bancii Asiatice pentru Investitii in Infrastructura;
 - Ministerului Afacerilor Interne 366,3 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata pensiilor militare de stat, 100 milioane lei cheltuieli cu salariile si 150 milioane lei pentru cheltuieli de investitii;

 - Ministerului Educatiei Nationale 178,1 milioane lei per sold din care: 200 milioane lei pentru burse si despagubiri civile,
        ◦ 51,3 milioane lei pentru cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila destinate Proiectului privind invatamantul secundar,
        ◦ 23,5 milioane lei cheltuieli de investitii la unitatile de invatamant; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;
        
- Ministerului Transporturilor 170,5 milioane lei, per sold din care 230 milioane lei pentru facilitatile la transport acordate diferitelor categorii sociale (studenti, pensionari, veterani de razboi etc.), 250 milioane lei pentru investitii ale agentilor economici in infrastructura publica de transport rutier si feroviar; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli; de asemenea s-au asigurat credite de angajament suplimentare de 691,9 milioane lei pentru demararea proiectelor de investitii in infrastructura de transport;

- Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale 73,4 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata deconturi la motorina trimestrul II 2018, 21 milioane lei pentru investitii in infrastructura de imbunatatiri funciare; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

 - Secretariatului General al Guvernului 147,8 milioane lei per sold, din care 115,5 milioane de lei in principal pentru Catedrala Mantuirii Neamului, 5 milioane lei pentru Programul „Investeste in tine” si 5 milioane lei pentru schema de ajutor de stat pentru industria cinematografica;

- Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor 99,5 milioane lei, per sold, din care 111,6 milioane lei pentru desfasurarea activitatilor specifice institutiilor subordonate in cadrul Programului pentru eradicarea pestei porcine africane in cadrul caruia se deconteaza despagubiri pentru animalele sacrificate in vederea prevenirii si combaterii epizootiilor; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

 - Bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate 557,5 milioane lei, per sold, in principal pentru asigurarea drepturilor salariale ale personalului din unitatile sanitare;

- Bugetului asigurarilor sociale de stat 852,1 milioane lei, per sold in principal pentru asigurarea drepturilor de pensie.

 Pentru asigurarea acestor sume, pe langa majorarea veniturilor si avand in vedere necesitatea mentinerii deficitului bugetar, a fost necesara si reducerea cheltuielilor cuprinse in bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, in principal prin anularea sumelor retinute conform art.21 din Legea finantelor publice nr.500/2002, in proportie de 10% din bugetul aprobat, sume care potrivit legii nu puteau fi angajate de institutii in primul semestrul al anului, precum si reducerea unor economii rezultate din analiza platilor efectuate pe primele 6 luni ale anului comparativ cu cele programate de institutii pentru aceeasi perioada.

Diminuarile au fost operate de la Serviciul Roman de Informatii (-113 milioane lei), Ministerul Cercetarii si Inovarii (-122,1 milioane lei), Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (- 44,2 milioane de lei), Ministerul Energiei (- 47,7 milioane de lei), Ministerul Afacerilor Externe (- 35,1 milioane lei), Serviciul de Protectie si Paza (- 22,7 milioane lei), Ministerul Turismului (- 17,3 milioane de lei), Serviciul de Informatii Externe (-16,5 milioane lei), Serviciul de Telecomunicatii Speciale (-16,2 milioane lei).

La institutiile la care au fost diminuate creditele bugetare, nu au fost diminuate corespunzator si creditele de angajament, astfel incat sa nu fie afectat procesul de contractare a proiectelor finantate din fonduri europene precum si a lucrarilor de investitii. Diminuarea referindu-se doar la creditele bugetare (cash).

MFP precizeaza ca proiectul de rectificare a fost realizat in urma discutiilor purtate cu reprezentantii ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat si bugetul asigurarilor sociale.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpbuget de stat


Data aparitiei: 07 August 2018

Votati articolul "MFP – prima rectificare pozitiva pe anul 2018":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

X