Problema banilor lipsa din casierie reprezinta o situatie delicata atat din punct de vedere contabil, cat si fiscal. In cazul in care o entitate se confrunta cu bani lipsa in casierie, care sunt impozitati cu 10%, este esential sa inteleaga corect cum trebuie sa declare aceste sume in declaratia 100.
Intrebare: "Pentru banii lipsa in casierie, impozitati cu 10% la ce pozitie se declara in declaratia 100?"
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Raspuns: Sumele de bani ridicate de asociat in interes personal din casieria societatii pot fi compensate cu venituri din alte surse, conform art. 114 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul.
La art. 114 alin. (2) lit. h) sunt urmatoarele prevederi: In aceasta categorie se includ, insa nu sunt limitate, urmatoarele venituri:
h) bunurile si/sau serviciile primite de un participant la persoana juridica, acordate/furnizate de catre persoana juridica in folosul personal al acestuia;.
Potrivit art. 115 alin. (1), (2) si (3) din Codul fiscal:
Impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa la momentul acordarii veniturilor de catre platitorii de venituri, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut pentru veniturile prevazute la art. 114, (...).
(2) Impozitul calculat si retinut reprezinta impozit final. (...)
(3) Impozitul astfel retinut se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Societatea are obligatia de a calcula si declara impozitul de 10% prin declaratia D100, cod 690 “Impozit pe veniturile din alte surse”, si de a-l plati in contul unic de buget de stat. Recomandarea este sa se calculeze prin metoda sutei majorate. Cheltuiala cu impozitul suportat de societate va fi nedeductibila.
Din punct de vedere al persoanei fizice, potrivit art. 155 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, pentru aceste venituri din alte surse, asociatul va datora contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS).
Astfel, persoana fizica trebuie sa le declare in Declaratia unica si sa plateasca contributia la sanatate in cazul in care valoarea veniturilor din alte surse este superioara plafonului de 6/12/24 salarii minime pe tara.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Aceasta este o obligatie exclusiv a persoanei fizice respective in calitate de beneficiar de venit, in functie de situatia veniturilor personale.
Inregistrarile contabile sunt:
6588 Alte cheltuieli de exploatare = 5311 Casa de lei
635 Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate = 446 Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate
Raspuns oferit in luna iulie 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Cele mai sensibile 92 de probleme care apar in cazul unei concedieri
Orice manager HR trebuie sa le cunoasca si sa stie cum sa le rezolve! Atentie, o simpla eroare de procedura anuleaza masura concedierii! Protejati-va folosind informatiile din lucrarea Concedierea perfect legala >>>
Foto: pexels.com