email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Medierea pentru datornici. OPANAF 1699/2019 este in Monitorul Oficial

Medierea pentru datornici. OPANAF 1699/2019 este in Monitorul Oficial
creante fiscalemediere fiscalalegea 302019

UPDATE in 1 iulie 2019.  OPANAF 1699/2019 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 259 din data de 28 iunie 2019.

 

**********

Pe site-ul oficial al Fiscului a fost publicat Proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea unor ordine ale presedintelui ANAF privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale.

Legea privind medierea fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial la inceputul acestui an, insa mai are nevoie de cateva clarificari legislative in acest sens. Procedura de mediere din cadrul executarii silite fiscale este cuprinsa in Legea nr. 30/2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 44 din data de 17 ianuarie 2019.

Astfel, in conformitate cu prevederile art.I pct.9 ale acestui act normativ, au fost modificate dispozitiile art. 230 alin.(1) si (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul deprocedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare in sensul includerii unor prevederi ce confera posibilitatea debitorului de a notifica organul fiscal cu privire la intentia de a demara procedura de mediere pentru identificarea impreuna cu organele fiscale a unei solutii optime de stingere a obligatiilor fiscale cuprinse in somatia ce i-a fost comunicata. In acest sens, se prevede si modificarea corespunzatoare a formularului Somatie, cu mentionarea in cuprinsul acestuia a posibilitatii debitorului de a intra intr-o procedura de mediere.


De asemenea, potrivit art.I pct.11 din acelasi act normativ, au fost modificate dispozitiile art. 233 alin. (3) din Codul de procedura fiscala in sensul ridicarii masurilor de executare silita in situatia in care, pentru creantele inscrise in actele administrative fiscale contestate, au fost constituite garantii sub forma scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie.

In acest context, este necesara modificarea corespunzatoare si a urmatoarelor formulare prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017, mai sus mentionat, respectiv formularul „Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti”, formularul “Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti”, precum si formularul “Decizie de ridicare a masurilor de executare silita aplicate asupra bunurilor sechestrate” .

Totodata, a fost emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 967/2017 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul unitatii de imprimare rapida, act normativ prin care au fost aprobate modelele precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a unor acte administrative fiscale ce sunt tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida, din cuprinsul caruia fac parte si formularele „Somatie”, „Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti” si „Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti”. In acest sens, pentru corelarea cu dispozitiile cuprinse in Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017, este necesara modificarea acestui act normativ in mod corespunzator.

Daca in termen de 15 zile de la primirea prezentei somatii, nu veti achita sumele mentionate pentru care termenul legal de plata a expirat, nu veti face dovada stingerii acestora sau nu veti depune o notificare cu privire la intentia de a se demara procedura de mediere, in baza prevederilor art. 230 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se va proceda la continuarea masurilor de executare silita.”, se specifica in Anexa 1.


Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de ordin

ANEXA 1 - somatie

ANEXA 2 – adresa de suspendare – indisponibilizarii conturilor


ANEXA 3 -  adresa de suspendare - indisponibilizarii retinerilor


ANEXA 4 – decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti


ANEXA 5 -  decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor datorate debitorului de catre terti


ANEXA 6 -  decizie de ridicare a masurilor de executare silita aplicate asupra bunurilor sechestrate

Referat de aprobare

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante fiscalemediere fiscalalegea 302019

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Iulie 2019


Votati articolul "Medierea pentru datornici. OPANAF 1699/2019 este in Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diferente de cantar si perisabilitati la comertul cu cereale

Intrebare: O societate X achizitioneaza cereale de la terti ex.20.000 kg in baza documentelor de mai sus si in aceeasi zi si cu acelasi mijloc de transport livreaza marfa catre societatea Y, fara a mai fi depozitate.Documentele intocmite au fost de la societatea de la care a aprovizionat aviz si factura pe cantit de 20.000 kg.Concomitent societatea X intocmeste aviz pe cantit de 20.000 kg pentru a le transporta catre societaea Y.La destinatie insa societatea Y intocmeste tichetul de analiza si cantar de unde rezulta un procet de umiditate de 20% motiv pentru care accepta factura de la societateaX doar de 18.500 kg- cantit utila.In aceasta situatie rezulta o diferenta de 1500 kg intre aviz si factura societatii X , care este de fapt un scazamant specific activit de cereale.Intrebarea este: cum trebuie tratata aceasta diferenta atat din punct de vedere fiscal cat si contabil. Care sunt actele normative care reglementeaza aceasta situatie ? Dar daca diferenta provine din diferente de cantar ?
Va multumsc

Raspuns: Diferenta este foarte mare, nu poate fi acceptata ca perisabilitati. Cantitatea de cereale...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Iulie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X