email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oficial ANOFM - Ghid complet pentru utilizarea platformei aici.gov.ro (somaj tehnic)

Oficial ANOFM - Ghid complet pentru utilizarea platformei aici.gov.ro (somaj tehnic)
somaj tehnicanofmdocumente somaj

ANOFM (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca) a publicat un ghid complet privind utilizarea platformei aici.gov.ro. Institutia descrie in document procedura pentru acordarea somajului tehnic, prezinta documentele necesare si pasii pe care trebuie sa ii urmeze cei care doresc sa solicite fonduri guvernamentale.
 

Incepand cu data de 3 aprilie 2020, documentele de acordare a somajului tehnic NU mai pot fi trimise pe adresele de e-mail de tipul judet@anofm.gov.ro, care au fost inchise, potrivit unui anunt al institutiei. 

Cu aceeasi data, pentru INCARCAREA DOCUMENTELOR necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, va fi folosita, in locul adresei de e-mail, PLATFORMA DIGITALA DEZVOLTATA DE ANOFM aici.gov.ro”, a mai transmis institutia.

 

Totul despre CE, CAND SI CUM trebuie sa faca angajatorii pentru Somajul Tehnic (lucrare actualizata la zi).
Iti prezentam Procedura si Legislatia explicata + Studii de Caz si Modele de calcul >>>> SOMAJ TEHNIC 2020 (click AICI)


Context

La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic si sa raspunda solicitarilor depuse de catre cetateni tot in format electronic. 

Platforma

Aici.gov.ro are ca prima functionalitate acordarea posibilitatii companiilor de a -si depune in mod electronic documentatia necesara pentru acordarea somajului tehnic. 

Etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde solicitarilor cetatenilor in format electronic, intr - un timp cat mai scurt. 
 

Acordarea somajului tehnic – explicarea procedurii
 

  • Cine poate beneficia de indemnizatia de somaj tehnic? 

Salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate. 
 

  • Care este cuantumul indemnizatiei care se plateste din bugetul asigurarilor pentru somaj?

Cuantumul indemnizatiei care se plateste din bugetul asigurarilor pentru somaj este egala cu 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 (Legea nr. 6/2020). Castigul salarial mediu brut conform legii este de 5.429 lei. Indemnizatia platita din bugetul asigurarilor pentru somaj nu poate fi mai mare de 4.072 lei. 
 

  • Cand se depun documentele?

Documentele se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara. 
 

  • Cum, unde si cand se face plata?

Sumele solicitate din bugetul asigurarilor pentru somaj se platesc de catre AJOFM/ ANOFM Bucuresti in contul angajatorului (cont deschis la banca comerciala, indicat in cerere), in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. In termen de 3 zile lucratoare de la primirea sumelor, angajatorii platesc indemnizatiile salariatilor pentru care s-au solicitat. 
 

Documente necesare pentru obtinerea somajului tehnic: recapitulare

1. Cererea de acordare a somajului tehnic

2. Declaratia pe proprie raspundere

3. Lista de angajati

“DE RESPECTAT IN MOD OBLIGATORIU!!!
Cererea si declaratia pentru acordarea somajului tehnic, conform prevederilor legale, trebuie sa aiba SEMNATURA ELECTRONICA SAU OLOGRAFA doar a REPREZENTANTULUI LEGAL!

Numai reprezentantul legal isi poate asuma veridicitatea si corectitudinea datelor pentru somajul tehnic.

Eventualele inadvertente pot atrage raspunderea penala!!!!

Am constatat ca peste 50% din cererile primite NU RESPECTA aceasta cerinta.
”, potrivit unei postari AJOFM Iasi.
 

Angajatorul va interactiona online cu Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), in functie de judetul in care are sediul social.
 

Ghid pentru depunerea solicitarilor de somaj tehnic – utilizarea platformei aici.gov.ro
 

Pasul 1: accesarea paginii web a aici.gov.ro 


Pasul 2: selectarea procedurii

Se selecteaza din lista de valori procedura pentru care se initiaza solicitarea.


Pasul 3: selectarea institutiei

Ca si in cazul procedurii, institutia eliberatoare se selecteaza din lista de valori afisata. 


Pasul 4: completarea informatiilor pentru inregistrare

Prenumele si numele solicitantului
Numele firmei 
Adresa e-mail a solicitantului 


Pasul 5: incarcarea documentelor

Documentele obligatorii sunt afisate pe pagina; Formularele se descarca, se completeaza si se semneaza digital, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document.


Pasul 6: finalizarea si transmiterea solicitarii

Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia AJOFM selectata.

Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare. In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat si un reprezentant AJOFM primesc un e-mail de instiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primeste un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM. 


 

DE RETINUT!

Angajatorul poate fi contactat pe adresa de e-mail in privinta incarcarii unor documente suplimentare sau reincarcarea documentelor transmise anterior, in situatia in care reprezentantii Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca corespunzatoare sediului social al angajatorului vor solicita acest lucru. 

E-mail-ul contine un link care il directioneaza pe angajator catre o pagina web (platforma Aurachain). Pentru a putea avea acces la informatii, odata cu accesarea link-ului angajatorul primeste un cod unic de autentificare pe e-mail, urmand sa fie introdus in sectiunea Cod de access. Codul transmis este valabil timp de 10 minute. In situatia in care utilizatorul nu introduce codul transmis in intervalul respectiv, codul poate fi regenerat accesand optiunea “Retrimite codul”. 

Angajatorul incarca, pe rand, documentele aditionale solicitate de AJOFM si confirma completarea acestora prin butonul “Submit data”, selectarea optiunii “Transmite Documente” si “Submit” ca si decizie finala. 
Odata ce solicitarea este solutionata, angajatorul primeste pe e-mail documentul de raspuns. 
 

Consulta documentul complet atasat mai jos:

Ghid privind utilizarea platformei pentru somaj tehnic >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicanofmdocumente somaj


Data aparitiei: 06 Aprilie 2020

Votati articolul "Oficial ANOFM - Ghid complet pentru utilizarea platformei aici.gov.ro (somaj tehnic)":
Rating:

Nota: 4.13 din 5 din 55 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X