ANOFM (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca) a publicat un ghid complet privind utilizarea platformei aici.gov.ro. Institutia descrie in document procedura pentru acordarea somajului tehnic, prezinta documentele necesare si pasii pe care trebuie sa ii urmeze cei care doresc sa solicite fonduri guvernamentale.
Incepand cu data de 3 aprilie 2020, documentele de acordare a somajului tehnic NU mai pot fi trimise pe adresele de e-mail de tipul judet@anofm.gov.ro, care au fost inchise, potrivit unui anunt al institutiei.
“Cu aceeasi data, pentru INCARCAREA DOCUMENTELOR necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, va fi folosita, in locul adresei de e-mail, PLATFORMA DIGITALA DEZVOLTATA DE ANOFM aici.gov.ro”, a mai transmis institutia.
Context
La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic si sa raspunda solicitarilor depuse de catre cetateni tot in format electronic.
Platforma
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz Registrul de Evidenta Fiscala PFA Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde solicitarilor cetatenilor in format electronic, intr - un timp cat mai scurt.
Acordarea somajului tehnic – explicarea procedurii
- Cine poate beneficia de indemnizatia de somaj tehnic?
Salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate.
- Care este cuantumul indemnizatiei care se plateste din bugetul asigurarilor pentru somaj?
Cuantumul indemnizatiei care se plateste din bugetul asigurarilor pentru somaj este egala cu 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 (Legea nr. 6/2020). Castigul salarial mediu brut conform legii este de 5.429 lei. Indemnizatia platita din bugetul asigurarilor pentru somaj nu poate fi mai mare de 4.072 lei.
- Cand se depun documentele?
Documentele se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.
- Cum, unde si cand se face plata?
Sumele solicitate din bugetul asigurarilor pentru somaj se platesc de catre AJOFM/ ANOFM Bucuresti in contul angajatorului (cont deschis la banca comerciala, indicat in cerere), in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. In termen de 3 zile lucratoare de la primirea sumelor, angajatorii platesc indemnizatiile salariatilor pentru care s-au solicitat.
Documente necesare pentru obtinerea somajului tehnic: recapitulare
1. Cererea de acordare a somajului tehnic
2. Declaratia pe proprie raspundere
3. Lista de angajati
“DE RESPECTAT IN MOD OBLIGATORIU!!!
Cererea si declaratia pentru acordarea somajului tehnic, conform prevederilor legale, trebuie sa aiba SEMNATURA ELECTRONICA SAU OLOGRAFA doar a REPREZENTANTULUI LEGAL!
Numai reprezentantul legal isi poate asuma veridicitatea si corectitudinea datelor pentru somajul tehnic.
Eventualele inadvertente pot atrage raspunderea penala!!!!
Am constatat ca peste 50% din cererile primite NU RESPECTA aceasta cerinta.”, potrivit unei postari AJOFM Iasi.
Angajatorul va interactiona online cu Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), in functie de judetul in care are sediul social.
Ghid pentru depunerea solicitarilor de somaj tehnic – utilizarea platformei aici.gov.ro
Pasul 1: accesarea paginii web a aici.gov.ro
Pasul 2: selectarea procedurii
Se selecteaza din lista de valori procedura pentru care se initiaza solicitarea.
Pasul 3: selectarea institutiei
Ca si in cazul procedurii, institutia eliberatoare se selecteaza din lista de valori afisata.
Pasul 4: completarea informatiilor pentru inregistrare
Prenumele si numele solicitantului
Numele firmei
Adresa e-mail a solicitantului
Pasul 5: incarcarea documentelor
Documentele obligatorii sunt afisate pe pagina; Formularele se descarca, se completeaza si se semneaza digital, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document.
Pasul 6: finalizarea si transmiterea solicitarii
Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia AJOFM selectata.
Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare. In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat si un reprezentant AJOFM primesc un e-mail de instiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primeste un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM.
DE RETINUT!
Angajatorul poate fi contactat pe adresa de e-mail in privinta incarcarii unor documente suplimentare sau reincarcarea documentelor transmise anterior, in situatia in care reprezentantii Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca corespunzatoare sediului social al angajatorului vor solicita acest lucru.
E-mail-ul contine un link care il directioneaza pe angajator catre o pagina web (platforma Aurachain). Pentru a putea avea acces la informatii, odata cu accesarea link-ului angajatorul primeste un cod unic de autentificare pe e-mail, urmand sa fie introdus in sectiunea Cod de access. Codul transmis este valabil timp de 10 minute. In situatia in care utilizatorul nu introduce codul transmis in intervalul respectiv, codul poate fi regenerat accesand optiunea “Retrimite codul”.
Angajatorul incarca, pe rand, documentele aditionale solicitate de AJOFM si confirma completarea acestora prin butonul “Submit data”, selectarea optiunii “Transmite Documente” si “Submit” ca si decizie finala.
Odata ce solicitarea este solutionata, angajatorul primeste pe e-mail documentul de raspuns.
Consulta documentul complet atasat mai jos:
Ghid privind utilizarea platformei pentru somaj tehnic >>