email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formalitatile aferente infiintarii unei firme si inregistrarii in Registrul comertului ar putea fi SIMPLIFICATE

Formalitatile aferente infiintarii unei firme si inregistrarii in Registrul comertului ar putea fi SIMPLIFICATE
onrcinfiintare firmaOUG 70/2020

Ministerul Justitiei si Oficiul National pentru Registrul Comertului au demarat recent consultari pentru revizuirea legislatiei in vederea simplificarii procedurilor de infiintare a unei firme.

Consultarile au avut loc in perioada 22 – 23 iunie 2020, la sediul Ministerului Justitiei, fiind invitati reprezentanti ai tuturor institutiilor, organismelor si asociatiilor cu un rol determinant in infiintarea sau derularea unei afaceri.

Va prezentam in continuare propunerile care au fost prezentate cu ocazia consultarii publice a mediului de afaceri si a asociatiilor profesionale, a profesiilor liberale, a mediului academic economic si a autoritatilor si institutiilor publice cu un rol determinant in infiintarea sau derularea unei afaceri.

1. Adoptarea, ca solutie definitiva, a masurii temporare prevazute la art. 27 din O.U.G. nr. 70/2020, in sensul ca declaratiile pe proprie raspundere care se anexeaza la cererea de inregistrare/alte cereri sa poata avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si sa poata fi transmise la oficiul registrului comertului, in original, prin mijloace electronice, cu semnatura electronica sau prin servicii de posta si curier. Declaratiile pe proprie raspundere pot fi si in forma autentica, certificata de avocat sau date la oficiul registrului comertului;

2. Eliminarea cerintei de depunere, in sustinerea cererilor de inregistrare, a declaratiei pe proprie raspundere privind indeplinirea conditiilor legale privind detinerea unor calitati (asociat, administrator, cenzor, membru cooperator s.a.), precum si a specimenului de semnatura;

3. Reglementarea posibilitatii ca certificatul de inregistrare prevazut la art. 8 din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sa fie emis si in forma electronica; aprobarea modelului si a elementelor de siguranta a certificatului de inregistrare in forma electronica;

4. Eliminarea obligativitatii depunerii dovezii privind efectuarea varsamintelor privind capitalul social si a depunerii actelor de proprietate pentru aporturile in natura, iar in cazul in care printre ele figureaza si imobile, a certificatului constatator al sarcinilor de care sunt grevate;

5. Eliminarea obligatiei de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei a hotararilor AGA, a extrasului rezolutiei la inmatriculare si a notificarii privind depunerea actului constitutiv, a tabelului cu firmele pentru care exista o hotarare de dizolvare judiciara, a diverselor hotarari judecatoresti si a altor documente, dupa caz, acestea fiind deja inregistrate in registrul comertului, situatie in care opozabilitatea fata de terti se realizeaza prin inregistrarea in registrul comertului si, dupa caz, prin afisarea pe portalul de servicii al ONRC, prin infiintarea Buletinului Electronic, ca platforma centrala (art. 5 alin. 1 din Legea nr. 26/1990);

6. Transferul competentei de verificare a legalitatii hotararii asupra fuziunii, inclusiv al fuziunii transfrontaliere, si in cazul divizarii, si, dupa caz, a actului constitutiv ori a actului modificator, precum si a competentei de solutionare a cererii de inregistrare in registrul comertului a mentiunilor de fuziune, fuziune  transfrontaliera, divizare, de la tribunal catre directorul ORCT/persoana desemnata (art. 4 din O.U.G. nr. 116/2009);

7. Eliminarea posibilitatii formularii cererii de interventie la cererile de inregistrare in registrul comertului (art. 71 din O.U.G. nr. 116/2009);

8. Eliminarea obligativitatii depunerii dovezii privind rezervarea denumirii in sustinerea cererii de inregistrare;

9. Eliminarea prevederilor referitoare la posibilitatea rezervarii emblemei;

10.Eliminarea obligativitatii obtinerii acordului SGG/Prefecturii pentru utilizarea denumirii, in cazurile prevazute de art. 39 din Legea nr. 26/1990, verificarea indeplinirii conditiilor de utilizare a denumirii urmand sa se efectueze in cadrul solutionarii cererii de inregistrare de catre directorul ORCT/persoana desemnata;

11.Eliminarea acordului asociatiei de proprietari pentru stabilirea sediului social sau profesional, in toate situatiile care privesc activitatile inscrise in obiectul de activitate;

12.Transmiterea la ANAF a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, cu ocazia inmatricularii sau la schimbarea sediului social, ulterior inregistrarii in registrul comertului, odata cu informatiile care se comunica in mod curent la ANAF dupa orice inregistrare;

13.Eliminarea depunerii actelor de inregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice romane, pentru care datele pot fi verificate in sistemul informatic integrat al ONRC;

14.Redefinirea declaratiei privind beneficiarul real prin transformarea acesteia in element al actului constitutiv, dupa caz, si simplificarea astfel a formalitatilor aferente depunerii acesteia;

15.Eliminarea depunerii hotararii organului statutar privind participarea la constituirea societatii a fondatorilor persoane juridice;

16.Eliminarea depunerii certificatului de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participa la constituirea unei societati, emis de o banca sau de camera de comert competenta din tara de nationalitate;

17.Eliminarea depunerii declaratiei fondatorilor / administratorilor / membrilor / directoratului / directorilor privind datele de identificare a societatii de registru independent privat autorizat care tine registrul actionarilor;

18.Eliminarea depunerii documentelor care au fost anterior depuse si mentionate in registrul comertului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege;

19.Eliminarea depunerii certificatului emis de cenzori care atesta depunerea garantiei de catre administratori;

20.Eliminarea depunerii actelor constatatoare ale operatiunilor incheiate in contul grupului de interes economic si aprobate de membrii acestuia, daca este cazul;

21.Eliminarea depunerii dovezii din care sa rezulte ca cel putin unul dintre membrii GEIE provine din alt stat membru al UE;

22.Eliminarea depunerii documentelor emise anterior de ORCT, solicitate a fi depuse in sustinerea unor cereri de inregistrare, cu mentiunea anularii acestora prin rezolutia directorului ORCT/persoanei desemnate;

23.Eliminarea contractului de cesiune, in cazul inregistrarii mentiunii privind transmiterea partilor de interes;

24.Eliminarea depunerii de copii certificate de pe certificatele de inregistrare a persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati pentru persoanele juridice romane;

25.In cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, eliminarea obligativitatii depunerii certificatului de deces, in cazul in care s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii si a declaratiei asociatilor din care sa rezulte ca sunt de acord cu continuarea societatii;

26.Eliminarea depunerii actului de inregistrare a persoanelor juridice romane care detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului;

27.Eliminarea obligativitatii depunerii dovezii acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui;

28.Modificarea cererii de inregistrare, prin eliminarea anexelor privind inregistrarea fiscala si investitia straina;

29.Inlocuirea celor trei tipuri de declaratii pe proprie raspundere privind autorizarea functionarii, prevazute la art. 15 din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu un singur tip de declaratie-tip pe proprie raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii pentru sediul social/profesional si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti;

30.Modificarea prevederilor privind clauzele obligatorii pe care trebuie sa le contina actul constitutiv, prin preluarea unor prevederi cuprinse in acte a caror eliminare o propunem, dupa caz.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
onrcinfiintare firmaOUG 70/2020


Data aparitiei: 25 Iunie 2020

Votati articolul "Formalitatile aferente infiintarii unei firme si inregistrarii in Registrul comertului ar putea fi SIMPLIFICATE":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X