email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Codul fiscal INAINTE si DUPA OG 8/2021: TITLU V Contributii sociale obligatorii

Codul fiscal INAINTE si DUPA OG 8/2021: TITLU V Contributii sociale obligatorii
OG 8/2021contributii socialecod fiscal

Reprezentantii DGRFP Brasov au continuat seria cu modificarile introduse recent prin OG 8/2021 in Codul fiscal - TITLU V Contributii sociale obligatorii. 

Consultati si noutatile aduse in TITLU II Impozitul pe profit si TITLU IV Impozitul pe venit

 TITLU V Contributii sociale obligatorii - INAINTE si DUPA OG 8/2021

INAINTE de OG 8/2021

Art. 146 Stabilirea si plata contributiilor de asigurari sociale

DUPA OG 8/2021

La art. 146, dupa alin. (21) se introduce alin. (22):


(22) Prin exceptie de la prevederile alin. (21) lit. c), in cazul persoanelor fizice care obtin avantaje in bani si/sau in natura de la terti care nu sunt rezidenti fiscali romani, angajatorul rezident fiscal roman sau angajatorul care nu este rezident fiscal roman si care
intra sub incidenta legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte poate opta pentru obligatia de calcul, retinere si plata a contributiei de asigurari
sociale.

Data intrarii in vigoare: Incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2021

INAINTE de OG 8/2021

Art. 147 Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta
nominala a persoanelor asigurate

(1^1) In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului
individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii
contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a contributiei de asigurari sociale potrivit alin. (1) revine
persoanelor prevazute la art. 146 alin. (2^1).

DUPA OG 8/2021

La art. 147, alin. (1^1) se modifica:

(1^1) In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a contributiei de asigurari sociale potrivit alin. (1) revine persoanelor prevazute la art. 146 alin. (2^1) sau (2^2), dupa caz.

Data intrarii in vigoare: Incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2021

 

INAINTE de OG 8/2021

Art. 169 Depunerea declaratiilor

(1^1) In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului
individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a contributiei de asigurari sociale de sanatate potrivit alin. (1)
revine persoanelor prevazute la art. 168 alin. (2^1).

DUPA OG 8/2021

La art. 169, alin. (1^1) se modifica:

(1^1) In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii
contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a contributiei de asigurari sociale de sanatate potrivit alin. (1) revine persoanelor prevazute la art. 168 alin. (2^1) sau (2^2), dupa caz.

Data intrarii in vigoare: Incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2021
 

INAINTE de OG 8/2021

Art. 218 Baza de calcul

 Pentru persoanele prevazute la art. 216 baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii datorate pentru veniturile
realizate in afara Romaniei este venitul realizat declarat, pe fiecare categorie de venit.

DUPA OG 8/2021

Art. 218 se modifica:

 Art. 218 Baza de calcul

 Pentru persoanele prevazute la art. 216, baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii datorate pentru veniturile realizate in afara Romaniei se determina potrivit regulilor prevazute la art. 139, 157 si 220^4 sau art. 148 si 170, dupa caz.

Data intrarii in vigoare: 3 septembrie 2021

INAINTE de OG 8/2021

Art. 220^6 Stabilirea si plata contributiei asiguratorie pentru munca

DUPA OG 8/2021

La art. 220^6, dupa alin. (2^1) se introduce alin. (2^2):

(2^2) Prin exceptie de la prevederile alin. (2^1) lit. c), in cazul persoanelor fizice care obtin avantaje in bani si/sau in natura de la terti care nu sunt rezidenti fiscali romani, angajatorul rezident fiscal roman sau angajatorul care nu este rezident fiscal roman si care intra sub incidenta legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte poate opta pentru obligatia de calcul, retinere si plata a contributiei asiguratorie
pentru munca.

Data intrarii in vigoare: Incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2021
 

INAINTE de OG 8/2021

Art. 220^7 Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta
nominala a persoanelor asigurate

(1^1) In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului
individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii
contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a contributiei asiguratorii pentru munca potrivit alin. (1) revine
persoanelor prevazute la art. 220^6 alin. (2^1).

DUPA OG 8/2021

La art. 220^7, alin. (1^1) se modifica:

 (1^1) In cazul veniturilor reprezentand avantaje in bani si/sau in natura primite de la terti ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii
contractuale intre parti, dupa caz, obligatia de declarare a contributiei asiguratorie pentru munca
potrivit alin. (1) revine persoanelor prevazute la art. 220^6 alin. (2^1) sau (2^2), dupa caz.

Data intrarii in vigoare: Incepand cu veniturile aferente lunii octombrie 2021


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU: Verde la Contabilitate de excelenta!


REDUCERE 30% valabila ASTAZI la Cartea Verde a Contabilitatii + Cartea Verde a TVA

Lansam aceasta provocare tuturor contabililor! Este valabila doar 48 de ore!

Venite la pachet, cele doua lucrari iti asigura:
• cunoasterea profesionista a legislatiei fiscal-contabile;
• eficienta sporita in munca de zi cu zi, solutiile de care ai nevoie, pe loc;
• siguranta aplicarii corecte a legislatiei specifice, solutii verificate agreate de ANAF;
• protectie maxima impotriva amenzilor ANAF;
• economie de timp, bani si efort.

ATENTIE! Stocul numara doar 500 de pachete! Cererile sunt onorate in ordinea primirii si in limita posibilitatilor! Actioneaza ACUM!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG 8/2021contributii socialecod fiscal


Data aparitiei: 23 Septembrie 2021

Votati articolul "Codul fiscal INAINTE si DUPA OG 8/2021: TITLU V Contributii sociale obligatorii":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X