Sistemul national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport este optional de la 1 aprilie si va deveni obligatoriu de la 1 iulie.
Astfel, Ministerul Finantelor a publicat publicat specificatiile tehnice privind aplicarea RO e-transport, care vor fi necesare companiilor ce declara transporturile cu bunuri cu risc fiscal ridicat.
Guvernul Romaniei a aprobat in 8 aprilie a.c., proiectul de Ordonanta de urgenta promovat de Ministerul Finantelor prin care se stabileste implementarea sistemului electronic integrat RO e-Transport de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat. Sistemul va monitoriza in timp real deplasarea bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul Romaniei, astfel: transportul bunurilor achizitionate si livrate intracomunitar, transportul bunurilor care fac obiectul operatiunilor vamale, transportul bunurilor intre doua locatii situate pe teritoriul national.
”Reducerea evaziunii fiscale este unul din obiectivele pe care mi le-am asumat in acest an. Romanii trebuie sa beneficieze de investitii publice si de un nivel de trai mai bun sustinute din colectarea cat mai eficienta a taxelor si impozitelor. Implementarea atat a radarului marfurilor, RO e-Transport, cat si a RO e-Factura sunt masuri de prevenire si reducere a evaziunii care isi vor dovedi eficacitatea in scurt timp” , a subliniat Adrian Caciu, ministrul finantelor.
Sistemului RO e-Transport include module informatice de gestiune a transporturilor de bunuri, care vor genera coduri unice de inregistrare pentru fiecare transport, elemente de interconectare cu camere de luat vederi si alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier si componente software pentru analiza integrata a datelor. Sistemul va utiliza date si informatii detinute la nivelul institutiilor sau autoritatilor publice cu atributii in domeniul transportului rutier si va fi interconectat cu celelalte sisteme informatice existente la nivelul Ministerului Finantelor, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau Autoritatii Vamale Romane.
Astfel, va deveni obligatorie declararea anticipata a datelor aferente transporturilor rutiere a bunurilor cu risc fiscal ridicat, in functie de tipul operatiunii, beneficiarului sau, dupa caz, furnizorului din Romania. Ele vor fi valabile o perioada prestabilita de la data inceperii transportului, iar sistemul va permite modificarea datelor declarate pana la intrarea pe teritoriul national sau pana la punerea in miscare a vehiculului transportor.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Prin exceptie, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare ce sunt descarcate temporar pe teritoriul Romaniei, obligatia declararii datelor in sistemul RO e-Transport, revine depozitarului.
Categoriile de vehicule de transport si bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care vor fi monitorizate, precum si procedura de aplicare a Sistemului RO e-Transport vor fi stabilite ulterior prin Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv prin ordin comun al presedintilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Autoritatii Vamale Romane.
Sistemul RO e-Transport, prin mecanismele pe care le gestioneaza, va avea o contributie importanta la reducerea GAP-ului de TVA, prin monitorizarea transporturilor efectuate cu bunuri cu risc fiscal ridicat, urmarindu-se fiscalizarea tranzactiilor comerciale si cresterea incasarilor la bugetul de stat.
Click AICI pentru specificatiile tehnice privind aplicarea RO e-Transport. ►