email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Case de marcat electronice fiscale: Ordin MFP privind emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie

Case de marcat electronice fiscale: Ordin MFP privind emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie
case de marcataparate de marcat electronice fiscaleautorizatie de distributie

Update 24 aprilie 2023: Conform Ordinului 1307/2023 publicat in Monitorul Oficial, autorizatia pentru distribuirea caselor de marcat poate fi emisa firmelor si in format electronic. Principala modificare consta in eliminarea necesitatii de a aplica stampila pe autorizatii.

In conformitate cu legislatia in vigoare, operatorii economici au obligatia de a folosi aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat). In acest sens, Ministerul finantelor a emis un Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul MF publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale. Prin proiectul de ordin se propune emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.

In cele ce urmeaza vom afla ce se precizeaza in referatul de aprobare si vom vedea care este modelul de autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale. 

Asadar, potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Comercializarea, service-ul si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul Romaniei sunt permise numai dupa obtinerea autorizatiei de distributie emise de Comisie"

Conform art. V alin. (22)2 din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, persoanele juridice de drept public nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea si persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitatile fara personalitate juridica.

Totodata, potrivit art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa foloseasca cu precadere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are si este de acord sa furnizeze o adresa de posta electronica.

De asemenea, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, prevede, la art. 3 alineatele (1) si (2), faptul ca actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata si sunt asimilate inscrisurilor autentice.

Prin proiectul de ordin se propune emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, sens in care este necesara:

- eliminarea cerintei aplicarii stampilei pe autorizatie, aceasta putand fi semnata si cu semnatura electronica calificata
- inlocuirea sintagmei „societate comerciala” cu termenul „societate”, in conformitate cu prevederile art. 794 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila.

Model: autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale



AUTORIZATIE
de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale


Nr. ….. din data de …………..


In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza distributia aparatului de marcat electronic fiscal tip ……., model ………, denumire comerciala ………, configuratie …………, tipul hartiei ………, destinatie ………….., pentru care s-a obtinut Avizul tehnic nr. …….. din data de …………… de catre Societatea ……… ……………………………………, cu sediul social la adresa ………………………………………….., cod unic de inregistrare ……………., telefon/fax ……

Comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va face prin urmatoarea retea de distributie:

1.Societatea …………….., localitatea ……….., judetul ………….., cod unic de inregistrare ……………., zona de distributie ………………;

2.Societatea…………….., localitatea …………….., judetul …………, cod unic de inregistrare …………….., zona de distributie …………………;

3.……………………………………………………………..

Service-ul pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite utilizatorilor va fi asigurat prin urmatoarele unitati:

1.Societatea …………….., localitatea …………….., judetul ……………………., cod unic de inregistrare …………….., zona de service ……….;

2.Societatea …………….., localitatea …………….., judetul ……………………., cod unic de inregistrare …………….., zona de service …… ;

3. ……………………………………………………………..

Valabil pana la data de ………………


Presedinte,
……………………………..
(semnatura )

 

 


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2023

Care sunt noutatile privind monografiile in 2023?


Aflati noutatile in Ghidul Practic al Monografiilor Contabile! Contine 86 monografii nou-noute, de maxima actualitate in 2023, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa, conforme cu ultimele modificarile din Codul fiscal, foarte usor de urmarit si inteles:

    • Prezentarea cadrului legal
    • Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
    • Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
    • Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcataparate de marcat electronice fiscaleautorizatie de distributie


Data aparitiei: 24 Aprilie 2023

Votati articolul "Case de marcat electronice fiscale: Ordin MFP privind emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Politici Contabile esentiale pentru orice firma - 42 modele editabile

    • Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile...» citeste mai departe aici

  • Cota de TVA creste la 9% pentru achizitia unei locuinte noi in 2024

    • Anul 2024 vine cu o modificare importanta privind TVA-ul pentru locuinte. Astfel, potrivit proiectului de lege privind masurile fiscale pus marti in dezbatere publica, TVA pentru locuintele cu o valoare sub 600.000 lei se va majora de la 5% la 9% incepand cu 1 ianuarie 2024. Desigur, cota redusa de 5% se va mentine pana la final...» citeste mai departe aici

  • Amenzi de la 5.000 lei la 30.000 lei pentru bunuri fara documente de provenienta

    • Documentele de provenienta, precum factura, avizul de insotire a marfii, documentele vamale sau orice alte documente justificative, sunt esentiale pentru a stabili legalitatea si autenticitatea bunurilor. Acestea ofera informatii despre provenienta, proprietarul si traseul bunurilor, ceea ce este crucial pentru a asigura conformitatea cu legile vamale, fiscale si comerciale. In plus, sunt esentiale pentru a preveni evaziunea fiscala. In acest context, in c...» citeste mai departe aici

  • Ce cote de TVA se vor modifica de la 1 ianuarie 2024

    • Anul 2024 aduce noi modificari privind cotele de TVA. Iata o sinteza a celor mai importante masuri care vizeaza TVA, asa cum arata proiectul cu care Guvernul va merge in Parlament pentru asumarea raspunderii. Modificari fiscale 2024: noile cote de TVA anuntate de Guvern Astfel, va creste TVA de la 5% la 9% pentru: - livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, incl...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza Ordinul de plata multiplu electronic (OPME): instructiuni pas cu pas

    • Reamintim ca Ordinul de plata multiplu electronic (Formularul F1129) poate fi utilizat pentru a efectua plati online. Acesta se foloseste de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie. Administratia Judeteana a Finan...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X