Update 24 aprilie 2023: Conform Ordinului 1307/2023 publicat in Monitorul Oficial, autorizatia pentru distribuirea caselor de marcat poate fi emisa firmelor si in format electronic. Principala modificare consta in eliminarea necesitatii de a aplica stampila pe autorizatii.
In conformitate cu legislatia in vigoare, operatorii economici au obligatia de a folosi aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat). In acest sens, Ministerul finantelor a emis un Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul MF publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale. Prin proiectul de ordin se propune emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
In cele ce urmeaza vom afla ce se precizeaza in referatul de aprobare si vom vedea care este modelul de autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Asadar, potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Comercializarea, service-ul si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul Romaniei sunt permise numai dupa obtinerea autorizatiei de distributie emise de Comisie"
Conform art. V alin. (22)2 din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, persoanele juridice de drept public nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea si persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitatile fara personalitate juridica.
Totodata, potrivit art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa foloseasca cu precadere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are si este de acord sa furnizeze o adresa de posta electronica.
De asemenea, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, prevede, la art. 3 alineatele (1) si (2), faptul ca actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata si sunt asimilate inscrisurilor autentice.
Prin proiectul de ordin se propune emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, sens in care este necesara:
- eliminarea cerintei aplicarii stampilei pe autorizatie, aceasta putand fi semnata si cu semnatura electronica calificata
- inlocuirea sintagmei „societate comerciala” cu termenul „societate”, in conformitate cu prevederile art. 794 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila.
Model: autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale
Examen Consultant Fiscal 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
AUTORIZATIE
de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale
Nr. ….. din data de …………..
In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza distributia aparatului de marcat electronic fiscal tip ……., model ………, denumire comerciala ………, configuratie …………, tipul hartiei ………, destinatie ………….., pentru care s-a obtinut Avizul tehnic nr. …….. din data de …………… de catre Societatea ……… ……………………………………, cu sediul social la adresa ………………………………………….., cod unic de inregistrare ……………., telefon/fax ……
Comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va face prin urmatoarea retea de distributie:
1.Societatea …………….., localitatea ……….., judetul ………….., cod unic de inregistrare ……………., zona de distributie ………………;
2.Societatea…………….., localitatea …………….., judetul …………, cod unic de inregistrare …………….., zona de distributie …………………;
3.……………………………………………………………..
Service-ul pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite utilizatorilor va fi asigurat prin urmatoarele unitati:
1.Societatea …………….., localitatea …………….., judetul ……………………., cod unic de inregistrare …………….., zona de service ……….;
2.Societatea …………….., localitatea …………….., judetul ……………………., cod unic de inregistrare …………….., zona de service …… ;
3. ……………………………………………………………..
Valabil pana la data de ………………
Presedinte,
……………………………..
(semnatura )