email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Case de marcat electronice fiscale: Ordin MFP privind emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie

Case de marcat electronice fiscale: Ordin MFP privind emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie
case de marcataparate de marcat electronice fiscaleautorizatie de distributie

Update 24 aprilie 2023: Conform Ordinului 1307/2023 publicat in Monitorul Oficial, autorizatia pentru distribuirea caselor de marcat poate fi emisa firmelor si in format electronic. Principala modificare consta in eliminarea necesitatii de a aplica stampila pe autorizatii.

In conformitate cu legislatia in vigoare, operatorii economici au obligatia de a folosi aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat). In acest sens, Ministerul finantelor a emis un Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul MF publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale. Prin proiectul de ordin se propune emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.

In cele ce urmeaza vom afla ce se precizeaza in referatul de aprobare si vom vedea care este modelul de autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale. 

Asadar, potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Comercializarea, service-ul si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul Romaniei sunt permise numai dupa obtinerea autorizatiei de distributie emise de Comisie"

Conform art. V alin. (22)2 din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, persoanele juridice de drept public nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea si persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitatile fara personalitate juridica.

Totodata, potrivit art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa foloseasca cu precadere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are si este de acord sa furnizeze o adresa de posta electronica.

De asemenea, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, prevede, la art. 3 alineatele (1) si (2), faptul ca actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata si sunt asimilate inscrisurilor autentice.

Prin proiectul de ordin se propune emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, sens in care este necesara:

- eliminarea cerintei aplicarii stampilei pe autorizatie, aceasta putand fi semnata si cu semnatura electronica calificata
- inlocuirea sintagmei „societate comerciala” cu termenul „societate”, in conformitate cu prevederile art. 794 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila.

Model: autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale



AUTORIZATIE
de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale


Nr. ….. din data de …………..


In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza distributia aparatului de marcat electronic fiscal tip ……., model ………, denumire comerciala ………, configuratie …………, tipul hartiei ………, destinatie ………….., pentru care s-a obtinut Avizul tehnic nr. …….. din data de …………… de catre Societatea ……… ……………………………………, cu sediul social la adresa ………………………………………….., cod unic de inregistrare ……………., telefon/fax ……

Comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va face prin urmatoarea retea de distributie:

1.Societatea …………….., localitatea ……….., judetul ………….., cod unic de inregistrare ……………., zona de distributie ………………;

2.Societatea…………….., localitatea …………….., judetul …………, cod unic de inregistrare …………….., zona de distributie …………………;

3.……………………………………………………………..

Service-ul pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite utilizatorilor va fi asigurat prin urmatoarele unitati:

1.Societatea …………….., localitatea …………….., judetul ……………………., cod unic de inregistrare …………….., zona de service ……….;

2.Societatea …………….., localitatea …………….., judetul ……………………., cod unic de inregistrare …………….., zona de service …… ;

3. ……………………………………………………………..

Valabil pana la data de ………………


Presedinte,
……………………………..
(semnatura )

 

 


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcataparate de marcat electronice fiscaleautorizatie de distributie


Data aparitiei: 11 Aprilie 2023
Ultima actualizare: 24 Aprilie 2023

Votati articolul "Case de marcat electronice fiscale: Ordin MFP privind emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X