Noul proiect de ordin pus in dezbatere publica de ANAF va completa Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti.
Conform referatului de aprobare, modificarile aduse actului normativ au in vedere:
- asigurarea unei mai bune corelari si cresterea acuratetei datelor ce rezulta din inregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- includerea in sfera de situatii care pot fi comunicate/notificate organului fiscal competent a aspectelor semnalate de catre operatorii economici.
Aceste modificari constau in:
- posibilitatea de a comunica informatii privind aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport alternativ, precum si despre aparatele de marcat integrate in echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz;
- posibilitatea utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale de a notifica organul fiscal ori de cate ori intervin schimbari privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal.
Denumire completa: Proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Extras din proiectul de ordin:
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
"ART. I
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 28 din 12 ianuarie 2018, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Art. 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art.6 Directia generala de informatii fiscale, Directia generala coordonare control fiscal, Directia generala antifrauda fiscala, Centrul national pentru informatii financiare, directiile generale regionale ale finantelor publice si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si unitatile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
2. In Anexa nr. 2, punctul 10, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
10. Urmatoarele anexe fac parte integranta din prezenta metodologie si procedura:
– Anexa nr. 2A “Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obtinut avizul tehnic favorabil”
– Anexa nr. 2B “Certificat de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”
– Anexa nr. 2C “Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate”
– Anexa nr. 2D “Formular pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia, precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale”
Foto: pixabay.com