email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul termen limita pentru firmele care trebuie sa doteze cu case de marcat automatele comerciale de cafea si racoritoare

Noul termen limita pentru firmele care trebuie sa doteze cu case de marcat automatele comerciale de cafea si racoritoare
case de marcatLegea nr. 136/2019bon fiscal

Operatorii automatelor comerciale au obligatia de a le dota cu case de marcat, potrivit Legii 136/2019. Guvernul vine cu o noua prelungire a termenului maxim de dotare, mai exact pana la 31 decembrie 2023, potrivit OUG 168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

"Art. XLVII. - Articolul IV din Ordonanta Guvernului nr. 11/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru modificarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 97 din 31 ianuarie 2022, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

”Art. IV Pana la data de 31 decembrie 2023, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
”, reiese din OUG 168/2022.

Motivul acestei prelungiri il reprezinta "complexitatea, in special sub aspect tehnic, a implementarii aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, integrate in echipamente nesupravegheate, de tipul automatelor comerciale, care a necesitat un
timp mai indelungat pentru fundamentarea deciziilor referitoare la modul in care acestea urmeaza a fi reglementate, precum si faptul ca parcurgerea tuturor etapelor pana la implementarea efectiva a aparatelor de marcat, in termenul stabilit prin lege (cca 5 luni)." Avand in vedere ca termenul reprezenta un obiectiv nerealizabil, Ministerul Finantelor a propus prorogarea pentru dotare, astfel incat operatorii economici vizati sa nu riste aplicarea de sanctiuni pentru neconformare, in conditiile in care acestia nu erau in
culpa.

 

****

Articolul initial

 

 

Potrivit OG 11/2022, care modifica substantial codurile fiscale, a fost stabilit un nou termen limita, respectiv pana la data de 31 decembrie 2022, pentru dotarea de catre operatorii economici a automatelorcomerciale cu aparate de marcat electronice fiscale, aceasta fiind necesara pentru aprobarea cadrului legal prin care sunt stabilite specificatiile tehnice si functionale ale acestor aparate de marcat electronice fiscale, precum si pentru parcurgerea etapelor necesare pentru implementarea obligatiei.

"Pana la data de 31 decembrie 2022, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

In prezent, nu exista pe piata aparate de marcat electronice fiscale cu care urmeaza a fi dotate automatele comerciale. 

Data limita de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale stabilita de lege pentru operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, respectiv 31 decembrie 2021, nu a permis parcurgerea tuturor etapelor obligatorii obligatorii atat sub aspect procedural, cat si tehnic. 

Operatorii economici in cauza risca sa fie sanctionati pentru neindeplinirea obligatiei de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale, din motive neimputabile acestora, potrivit motivatiei din nota de fundamentare. 

Legea nr. 136/2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 587 din 17 iulie 2019 si obliga firmele care au automate comerciale de cafea, bauturi racoritoare, snacks-uri sau automate montate in spalatorii auto sa le echipeze cu case de marcat cu jurnal electronic, indiferent ca se face plata cu cardul bancar ori cu cash. 

Aceasta modificare fiscala a fost prevazuta in OG nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal.

Penultima amanare a fost introdusa prin OUG 226/2020 si prevede urmatoarele: 

"​Pana la data de 31 decembrie 2021, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

In prezent, legea inca nu este clara in ceea ce priveste tipul de case de marcat care va trebui montat pe automatele comerciale. Se asteapta un alt act normativ care sa clarifice modul in care se va face achizitia si instalarea aparatelor de marcat fiscale. Probabil ca se va urma acelasi procedeu de avizare tehnica la fel ca in cazul clasicelor case de marcat cu jurnal electronic, ceea ce inseamna ca procesul va fi unul lung si anevoios. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatLegea nr. 136/2019bon fiscal


Data aparitiei: 19 Iulie 2019
Ultima actualizare: 13 Decembrie 2022

Votati articolul "Noul termen limita pentru firmele care trebuie sa doteze cu case de marcat automatele comerciale de cafea si racoritoare":
Rating:

Nota: 3.47 din 5 din 52 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X