email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfaturi aplicate pentru contabilii care inregistreaza tranzactiile in valuta

Sfaturi aplicate pentru contabilii care inregistreaza tranzactiile in valuta
contabilitranzactii internationale

Pentru afacerile care realizeaza plati internationale, mai specific pentru cele din import-export, corelarea activitatii cu valentele schimburilor valutare este o activitate vitala. Mai mult, departamentele de contabilitate trebuie sa se adapteze in permanenta noilor reglementari legislative, atat de la nivel national, cat si international.

Digitalizarea operatiunilor a schimbat radical zona de praxis contabil. Atat pe termen mediu si lung, cat si ca solutie rapida la fluctuatiile economice globale actuale, automatizarea proceselor manuale si colaborarea cu fintech-uri pentru optimizarea costurilor sunt principalele deziderate de implementat.

Definim digitalizarea in sfera operatiunilor contabile drept un complex de actiuni gestionabile in format electronic, precum: crearea de intrari, stocarea si transferul de informatii financiare (catre/de la terti sau catre institutiile fiscale nationale), gestionarea eficienta a platilor (inclusiv a celor internationale).

Transferul de la practici manuale la digitalizare poate fi eficientizat prin consultarea ghidurilor de specialitate care sintetizeaza mai bine un volum imens de informatie pe care departamentele contabile trebuie sa le aplice constant.

O lunga perioada de timp, consumatorii s-au raportat la institutiile financiare ca la actorii principali de gestiune ai elementelor financiare. Tehnologia emergenta in domeniul financiar, sub forma afacerilor de tip fintech, propune eficientizarea  operatiunilor si, mai ales, realizarea unor economii  semnificative pentru firmele de import-export.

De ce sunt tranzactiile internationale o provocare continua pentru contabili?

Pe langa monografia contabila stufoasa aferenta platilor si incasarilor in valuta, specialistii contabili sunt nevoiti sa tina cont si de componenta de business. Ori  asta presupune sa fie permanent atenti la fluctuatiile din piata valutara, la legislatiile care se adapteaza constant noilor contexte, dar si la securitatea tranzactiilor si a datelor.

Aceasta componenta este cea care se schimba favorabil atunci cand tranzactionarea este efectuata prin intermediul unui fintech. Conditiile de maxima eficienta cu care contabilii pot realiza diverse actiuni – plati catre furnizori externi, achizitii intracomunitare cu relevanta in regimul TVA, repatrierea incasarilor, achizitia sau vanzarea unei afaceri – maximizeaza economiile companiei.

In acelasi timp, sfera serviciilor care pot fi obtinute excede aria celor oferite de sistemul bancar clasic, pastrand insa un nivel ridicat de siguranta, prin derularea activitatii intr-un cadru de reglementare strict supravegheat de B.N.R.

Costuri mai mici, timp redus de tranzactionare, simplificarea operatiunilor

Pe scurt, acestea sunt argumentele care-i determina de obicei pe managerii si directorii financiari care tranzactioneaza international pentru compania lor sa aleaga un partener de tip fintech. Daca in sistemul bancar sunt inca prezente metode care influenteaza negativ durata unei tranzactii si in care comisioanele sau taxele dezavantajeaza schimbul, fintech-urile conduc spre si asigura rentabilitatea.

Concret, ce presupune colaborarea cu un fintech:

  • Costuri per tranzactie inferioare celor impuse de catre institutiile bancare;
  • Tranzactionare rapida (in comparatie cu bancile care au de obicei timpi de asteptare intre cateva zile si saptamani);
  • Tehnologie avansata pentru o gestionare eficienta a resurselor financiare;
  • Adaptarea serviciilor la nevoile interne ale companiilor si suportul prin specialisti dedicati;
  • Oportunitatea de a vizualiza in timp real incasarile, cheltuielile, totul instant;
  • Evitarea fluctuatiilor majore ale cursurilor de schimb prin intermediul consultantei primite, dar si prin optiunile flexibile de hedging valutar;
  • Posibilitatea de a tranzactiona in mult mai multe monede, cu o economie importanta de costuri;
  • Nivel ridicat de transparenta si posibilitatea de a compara costurile cu alte oferte de tip fintech;
  • Automatizarea platilor in pasi simpli (reduce semnificativ eforturile contabililor de a introduce manual date financiare sau de a face operatiuni repetitive);
  • Securitate cibernetica avansata;
  • Minimizarea riscurilor aparitiei erorilor umane in tranzactionare.

Tranzactii internationale prin fintech – Ghidul AKCENTA pentru contabili (GRATUIT)

Gradul de adaptare la conceptul de fintech al antreprenorilor romani, cat si al specialistilor contabili locali este inca destul de redus fata de alte tari. Unul dintre factorii care influenteaza reticenta in adoptie este lipsa informatiilor detaliate despre ce inseamna un fintech, ce avantaje aduce, cat de sigur este sistemul. In acest context, AKCENTA, cel mai mare fintech B2B din Europa Centrala si de Est, cu suportul unor auditori si experti-contabili din Romania, a realizat un ghid al tranzactionarii valutare printr-un fintech, dedicat exclusiv contabililor. Ghidul acopera operatiunile care se efectueaza in mod frecvent printr-un fintech, cu focus pe monografia contabila.

In parcurgerea ghidului veti putea descoperi detalii pana la nivelul urmatoarelor particularitati:

  • Operatiunile financiare prin intermediul unui fintech, explicate pas cu pas;
  • Definirea termenilor utilizati in categorie si exemple concrete de aplicabilitate;
  • Solutii foarte avantajoase pentru eficientizarea costurilor companiei pe care o reprezentati.

Iata si cateva dintre operatiunile explicate exhaustiv in ghidul gratuit creat de AKCENTA pentru contabili:

- FORWARD VALUTAR (FX Forward) – cumparare de valuta straina;

- FORWARD VALUTAR (FX Forward) – vanzare de valuta straina;

- SPOT VALUTAR (FX Spot) – cumparare de valuta straina;

- SPOT VALUTAR (FX Spot) – vanzare de valuta straina;

- SWAP VALUTAR (FX Swap) – cumparare la vedere a valutei straine si vanzare la termen a acesteia;

- SWAP VALUTAR (FX Swap) – vanzare la vedere a valutei straine si cumparare la termen a acesteia.

Lectura ghidului este recomandata si foarte utila tuturor acelora dintre dumneavoastra care vreti sa va asigurati ca detineti informatii complete pentru integrareaa serviciilor unui fintech in activitatile curente.

Descarcati aici ▶️ Ghidul GRATUIT pentru contabili. Inregistrarea tranzactiilor internationale


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitranzactii internationale


Data aparitiei: 15 Ianuarie 2024
Ultima actualizare: 17 Ianuarie 2024

Votati articolul "Sfaturi aplicate pentru contabilii care inregistreaza tranzactiile in valuta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X