email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 26 - 30 ianuarie

contabilitatefiscalitate

Procedura de administrare fiscala a contribuabililor mijlocii

Incepand cu data de 1 ianuarie 2009, societatile care se incadreaza in categoria contribuabililor mijlocii se administreaza fiscal la nivelul administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii (A.F.P.C.M.), din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene (D.G.F.P.J), conform prevederilor “Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.846/2008 privind modificarea criteriilor de selectie a contribuabililor mijlocii administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene“.

In scopul imbunatatirii administrarii fiscale, a relatiei contribuabil – organ fiscal, precum si a colectarii veniturilor bugetare, incepand cu data de 1 ianuarie 2009, fiecare directie generala a finantelor publice judeteana (D.G.F.P.J), prin administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii (A.F.P.C.M.), administreaza contribuabilii mijlocii, cu domiciliul fiscal in raza teritoriala a judetului respectiv, inscrisi in O.M.E.F. nr. 2.846/2008.

Administratia Finantelor Publice Contribuabili Mijlocii Judeteana (A.F.P.C.M.J), este organul fiscal competent pentru administrarea:

1. Contribuabililor mijlocii, persoane juridice, care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a judetului respectiv.

2. Sediilor secundare ale contribuabililor mari si mijlocii, care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a judetului respectiv, chiar daca domiciliul fiscal (sediul principal) al acestora se afla pe raza teritoriala a altor judete...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Recunoasterea si contabilizarea imobilizarilor financiare

Imobilizarile financiare reprezinta plasamente ale capitalului sau ale altor resurse pe timp indelungat in titluri de valoare sau creante. Ele mai poarta numele de investitii financiare pe termen lung sau instrumente financiare (termenul este agreat si de catre normele internationale de contabilitate).

Scopul este:

  • de a contribui la formarea capitalului altor societati si prin aceasta calitate de a participa la luarea deciziilor privind strategia si gestiunea acestor societati, precum si/sau
  • de a obtine venituri de dividende din profitul acestor societati, proportional cu numarul de actiuni detinute sau...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Inregistrarea unor operatiuni economico-financiare efectuate de catre o gradinita particulara in contabilitatea unei fundatii

Prevederile legislative referitoare la organizarea contabilitatii fundatiilor sunt cuprinse in Reglementarile contabile privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial - Anexa nr. 1, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007.

Aceste reglementari contabile se refera in principal la activitatile desfasurate de catre persoanele juridice fara scop patrimonial si in subsidiar la activitatile economice desfasurate, potrivit legii, de catre aceste persoane.

Pentru activitatile economice desfasurate, potrivit legii, aceste reglementari se completeaza, dupa caz, cu Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, prevazute in anexa la O.M.F.P. nr. 1.752/2005, modificat si completat prin Ordinul nr. 2.374/2007.

Din punct de vedere fiscal, aceste entitati sunt tratate diferit pentru activitatile fara scop patrimonial si activitatile economice. Astfel, pentru activitatile economice se aplica aceleasi prevederi fiscale ca si in cazul societatilor comerciale. Pentru activitatile fara scop patrimonial exista o serie de facilitati in ceea ce priveste obligatiile fiscale. Un caz special este cel al fundatiilor a caror activitate este recunoscuta ca si activitate „de utilitate publica” conform prevederilor O.G. nr. 26/2000 cu modificarile ulterioare...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Inregistrarea in contabilitate a operatiilor generate de infiintarea unei societati comerciale

Din punct de vedere contabil, infiintarea unei societati comerciale, indiferent de obiectul de activitate, presupune, in general, inregistrarea urmatoarelor operatii:

  • subscrierea capitalului social;
  • varsarea capitalului social prin aportul in numerar sau natura a asociatilor/actionarilor;
  • creditarea firmei de catre asociati/actionari pentru acoperirea cheltuielilor initiale;
  • efectuarea cheltuielilor de constituire;
  • recunoasterea, pe baza extrasului de cont bancar, a cheltuielilor cu serviciile bancare.

Folosim termenul de asociati in cazul societatilor de persoane. In acest caz, capitalul social este divizat in parti sociale. La societatile pe actiuni capitalul social este divizat in actiuni, iar cei care le detin se numesc actionari. La nivelul patrimoniului intreprinderii subscrierea capitalului social genereaza 2 categorii de modificari:

Pentru mai multe detalii apasati aici

Monografii contabile marca Rentrop & Straton
sau

Cum sa devii expert in contabilitate

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 e caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul contabilul.ro"si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate


Data aparitiei: 30 Ianuarie 2009

Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 26 - 30 ianuarie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X