A fost adoptata Hotararea Guvernului nr. 45/19.01.2011 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008, care a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/26.01.2011.
Prezentam mai jos, in sinteza, cateva dintre modificari.
1. Se aplica taxa de poluare la reintroducerea in parcul national a unui autoturism, in cazul in care la momentul scoaterii din parcul national, ultimului proprietar i s-a restituit valoarea reziduala a taxei.
2. in vederea calcularii taxei de catre autoritatea fiscala, persoana fizica sau persoana juridica in numele careia se efectueaza inmatricularea, trebuie sa prezinte, in copie si in original, urmatoarele documente:
a) cartea de identitate a vehiculului;
b) documente care atesta dobandirea autovehicului pentru care se solicita plata taxei pe poluare de catre contribuabil;
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
c) in cazul autovehiculelor rulate achizitonate din alte state, un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a acestora, si, dupa caz, declaratia pe propria raspundere ca rulajul mediu anual real al autovehiculului in cauza este mai mare decat rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectiva de autovehicule, precum si rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” ori rezultatul evaluarii individuale efectuate de catre un expert al Corpului Expertilor Tehnici.
3. Introducerea categoriei Euro VI - R6 II, in tabelul cu norma de poluare Euro codificata, norma utilizata la calculul taxei, existenta in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 „Numarul de omologare”.
4. S-a micsorat cota de reducere de la 95% la 90% acordata la calculul taxei pe poluare pentru autovehiculele la care taxa pe poluare poate fi ajustata atunci cand persoana care solicita inmatricularea unui autovehicul rulat declara pe propria raspundere ca rulajul mediu anual real al autovehiculului in cauza este mai mare decat rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectiva de autovehicule.