email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Complex hotelier. Inregistrari contabile pentru operatiuni specifice

inregistrari contabiletvamaterii primefurnizorimaterialetva deductibilatva colectata
Caracteristica principala a acestor servicii este faptul ca au locul prestarii unde sunt
efectiv efectuate. Acest lucru nu justifica o scutire de TVA daca clientii sunt persoane
nerezidente. Cota de TVA este de 9%.

Presupunem ca acest hotel este unul cu regim all-inlusiv. Restaurantul efectueaza si
comenzi speciale contra cost.

Inregistrari contabile aferente unor operatiuni specifice:
- Achizitie materii prime necesare pentru prepararea mancarurilor din restaurant:
301 Materii prime = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori

- Achizitie materii auxiliare si alte materiale necesare prepararii mancarurilor:
3021 Materiale auxiliare = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori
3028 Alte materiale consumabile = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori

- In baza retetarelor se inregistreaza consumurile de materii prime, materiale auxi-
liare si alte materiale consumabile, acordate in mod gratuit:
601 Cheltuieli cu materii prime = 301 Materii prime
6021 Cheltuieli cu materiale auxiliare = 3021 Materiale auxiliare
6028 Cheltuieli cu alte materiale consumabile = 3028 Alte materiale consumabile

- Inregistrare salarii pentru muncitorii din restaurant:
641 Cheltuieli cu salariile personalului = 421 Personal salarii datorate
6451 Contributia unitatii la asigurarile sociale = 431 Asigurari sociale

- Se determina costul de productie al mancarurilor servite in restaurant contra cost ca
urmare a unor comenzi, prin insumarea cheltuielilor efectuate pentru obtinerea aceste-
ia. Inregistrarile contabile pentru clasa 6 au fost prezentate anterior.

- Inregistrarea productiei:
345 Produse finite = 711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse

- Vanzarea preparatelor din restaurant:
4111 Clienti = 701 Venituri din vanzarea produselor finite
4111 Clienti = 4427 TVA colectata

- Descarcarea gestiunii produselor vandute:
711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse = 345 Produse finite

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabiletvamaterii primefurnizorimaterialetva deductibilatva colectata


Data aparitiei: 07 Iunie 2011

Votati articolul "Complex hotelier. Inregistrari contabile pentru operatiuni specifice":
Rating:

Nota: 2.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X