email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Complex hotelier. Inregistrari contabile pentru operatiuni specifice

inregistrari contabiletvamaterii primefurnizorimaterialetva deductibilatva colectata
Caracteristica principala a acestor servicii este faptul ca au locul prestarii unde sunt
efectiv efectuate. Acest lucru nu justifica o scutire de TVA daca clientii sunt persoane
nerezidente. Cota de TVA este de 9%.

Presupunem ca acest hotel este unul cu regim all-inlusiv. Restaurantul efectueaza si
comenzi speciale contra cost.

Inregistrari contabile aferente unor operatiuni specifice:
- Achizitie materii prime necesare pentru prepararea mancarurilor din restaurant:
301 Materii prime = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori

- Achizitie materii auxiliare si alte materiale necesare prepararii mancarurilor:
3021 Materiale auxiliare = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori
3028 Alte materiale consumabile = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori

- In baza retetarelor se inregistreaza consumurile de materii prime, materiale auxi-
liare si alte materiale consumabile, acordate in mod gratuit:
601 Cheltuieli cu materii prime = 301 Materii prime
6021 Cheltuieli cu materiale auxiliare = 3021 Materiale auxiliare
6028 Cheltuieli cu alte materiale consumabile = 3028 Alte materiale consumabile

- Inregistrare salarii pentru muncitorii din restaurant:
641 Cheltuieli cu salariile personalului = 421 Personal – salarii datorate
6451 Contributia unitatii la asigurarile sociale = 431 Asigurari sociale

- Se determina costul de productie al mancarurilor servite in restaurant contra cost ca
urmare a unor comenzi, prin insumarea cheltuielilor efectuate pentru obtinerea aceste-
ia. Inregistrarile contabile pentru clasa 6 au fost prezentate anterior.

- Inregistrarea productiei:
345 Produse finite = 711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse

- Vanzarea preparatelor din restaurant:
4111 Clienti = 701 Venituri din vanzarea produselor finite
4111 Clienti = 4427 TVA colectata

- Descarcarea gestiunii produselor vandute:
711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse = 345 Produse finite

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabiletvamaterii primefurnizorimaterialetva deductibilatva colectata

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 07 Iunie 2011


Votati articolul "Complex hotelier. Inregistrari contabile pentru operatiuni specifice":
Rating:

Nota: 2.33 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 07 Iunie 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X