email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inventarul intermitent: in ce consta si care este monografia contabila pentru un restaurant

Inventarul intermitent: in ce consta si care este monografia contabila pentru un restaurant
inventar permanentinventar intermitentcontabilitatea stocurilormetoda inventarului intermitent

Conform precizarilor din OMFP nr. 1.802/2014, contabilitatea stocurilor se tine cantitativ si valoric sau numai valoric, prin folosirea inventarului permanent sau a inventarului intermitent.

Metoda inventarului intermitent - in ce consta?

In esenta, metoda inventarului intermitent consta in debitarea conturilor de cheltuieli la achizitia stocurilor, spre deosebire de metoda inventarului permanent unde la achizitie erau debitate conturile de stocuri.

In cazul metodei inventarului intermitent stocurile sunt cunoscute doar in momentul realizarii inventarului, la sfarsitul perioadei.

Inventar intermitent restaurant - studiu de caz

Intrebare: "Un SRL care activeaza in domeniul HoReCa achizitioneaza marfuri cu TVA de 19%, respectiv 9%. Vanzarile, de asemenea, sunt cu TVA de 19% si 9%. Gestiunea se tine pe baza inventarului intermitent. La fiecare 3 luni, se prezinta la departamentul contabil un inventar intermitent, iar pe baza acestuia trebuie reglat stocul de marfa. In inventar nu sunt trecute marfurile pe categorii de cote TVA (19% sau 9%).

Cum se poate regla corect stocul din punctul de vedere al TVA? Cum influenteaza aceasta reglare a stocului impozitul pe profit? De exemplu, soldul contului 371 in luna martie = 18.072 lei, iar totalul inventarului primit = 128.325 lei. Ce implicatii sunt asupra TVA de plata?"

Monografia contabila:

Aprovizionare materii prime si materiale (inventar intermitent):
60X Conturi de cheltuieli(dupa natura lor) = 401 Furnizori

Inregistrarea, la sfarsitul perioadei (lunar, trimestrial) a stocului faptic conform inventarului:
30X Stocuri (dupa natura lor) = 60X Conturi de cheltuieli(dupa natura lor)

Inregistrarea productiei (conform Raport de productie, Nota de predare etc.):
345 Produse finite = 711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse

Descarcarea produselor finite iesite din gestiune:
711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse = 345 Produse finite

La inceputul perioadei urmatoare (data de 1 a lunii/trimstrului) anularea stocului stabilit prin inventariere:
60X Conturi de cheltuieli(dupa natura lor) = 30X Stocuri (dupa natura lor)

in cadrul acestei metode se pot determina depasiri ale normei de consum care daca nu sunt justificate corespunzator se taxeaza cu TVA in baza art.304-norme de aplicare, alin (10), lit.e) din codul fiscal.

Norma de consum poate fi predefinita prin retetar in cadrul restaurantului.

Practic nu se poate determina o anumita lipsa in gestiune la un moment dat insa daca din valorificarea informatiilor din retetar reies cantitati consumate peste norma de consum acestea determina ajustarea TVA dedus.

Este obligatoriu sa aveti raport de productie deoarece metoda inventarului intermitent se bazeaza pe cunoasterea intrarilor care se stabilesc in baza unor note de predare a productiei realizate zilnic si a unui raport de productie lunar.

Metoda are si dezavantaje, dintre cele enumerate de dvs., in sensul ca nu se pot identifica la finalul perioadei marfurile exact, nici tva aferent.

Ajuta aici organizarea lucrului pe aceeasi baza de date a departamentului contabilitate, adica sa se permita acces in programul de gestiune si consumurile efective si inventarierea sa fie efectuate pornind de la baza de date actualizata de contabil nu prin liste elaborate extracontabil.

371 = 607 128325 lei minus 18072 lei
 

Raspuns oferit in luna septembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Cine are obligatia efectuarii inventarierii patrimoniului? AMENDA ajunge pana la 5.000 lei!


Scapati de orice grija privind inventarierea!
Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!


Gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventar permanentinventar intermitentcontabilitatea stocurilormetoda inventarului intermitent


Data aparitiei: 18 Septembrie 2024

Votati articolul "Inventarul intermitent: in ce consta si care este monografia contabila pentru un restaurant":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Contabilitatea HORECA - monografii contabile, legislatie explicata si comentata

    • Industria HORECA reprezinta un domeniu plin de provocari pentru contabili, asa ca niciodata nu poate sa spuna un profesionist ca ar cunoaste toate informatiile necesare. Pentru cei care activeaza in acest domeniu, gestionarea aspectelor financiare poate fi o provocare continua, avand in vedere natura complexa a operatiunilor si a cerintelor legale si fiscale in schimbare constanta. De la gestionarea inventarului si a costurilor de productie la urma...» citeste mai departe aici

  • Guvernul adopta masuri de sprijin pentru populatie si mediul de afaceri

    • Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului de Finante, urmatoarele masuri: extinderea stimulentelor fiscale pentru investitiile in activitati de cercetare-dezvoltare, plafonarea tarifelor RCA pana la finalul acestui an, un parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor acordate prin...» citeste mai departe aici

  • Factura refuzata in SPV: cele doua modalitati de corectare a facturilor

    • Codul fiscal prevede doua modalitati de corectare a facturilor. In cazul in care factura nu a fost inca transmisa beneficiarului, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura corecta. Daca factura fiscala emisa eronat a fost transmisa beneficiarului, atunci: - fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din ca...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2024 - Termenul limita de depunere a Formularului 216

    • D.G.R.F.P. Cluj-Napoca reaminteste persoanelor fizice ca, in anul 2024, termenul limita de depunere a formularului 216, pentru declararea impozitului special pe bunurile imobile de valoare mare si de plata a acestuia, este 30 septembrie 2024. Prin OPANAF nr. 3738/2024 a fost aprobat : -modelul, continutul si instructiunile de completare a formularului 216 "Declaratie privind impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare;...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X