Avand in vedere timpul scurt care a mai ramas pana la data de 1 iulie 2011, data de la care depunerea formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” si a anexelor nr.1.1. Anexa angajator si nr.1.2 Anexa asigurat se va face numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul portalului e-Romania, va anuntam pe aceasta cale, pe acei dintre dumneavoastra care nu sunteti inca posesori ai unui certificat calificat sa luati toate masurile care se impun astfel incat sa va incadrati
in termenul legal, respectiv :
Â
- obtinerea certificatului calificat de la unul din furnizorii acreditati in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica (CertSign – www.certsign.ro, DIGISIGN – www.digisign.ro, Trans Sped – www.transsped.ro)
Â
- inregistrarea titularului certificatului calificat pe portalul ANAF la adresa www.anaf.ro rubrica “Declaratii electronice/Inregistrare certificate calificate”
Â
- prezentarea la orice unitate fiscala a :
Â
* formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat” (obtinut de pe portal ANAF, dupa inregistrarea titularului certificatului si validarea documentului de confirmare)
* documentului de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie
* documentului in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
* documentului de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil (acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).
Â
Titularul unui certificat calificat poate fi desemnat/imputernicit pentru semnarea declaratiilor fiscale de catre mai multi contribuabili.
Â
Obtinerea certificatului calificat este in avatajul dumneavoastra, deoarece da posibilitatea depunerii electronice si a urmatoarelor formulare :
Â
· 100 - Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
· 710 - Declaratie rectificativa
· 101 - Declaratie privind impozitul pe profit
· 300 - Decont de taxa pe valoarea adaugata
· 301 - Decont special de taxa pe valoarea adaugata
· 120 - Decont privind accizele
· 130 - Decont privind impozitul la titeiul din productia interna
· 200 - Declaratie privind veniturile realizate
Â
Cum se depun on-line declaratiile fiscale ?
Â
Prima etapa : Descarcarea, completarea si semnarea electronica
Â
Pasul 1 : Se descarca declaratiile pe care doriti sa le transmiteti electronic, accesand pe portalul ANAF calea : Declaratii electronice/ Descarcare declaratii
Â
Pasul 2 : Utilizand aplicatia Acrobat Reader, completati, validati si semnati electronic cu certificatul digital declaratiile
Â
A doua etapa : Transmiterea declaratiilor on-line
Â
Pasul 1 : Se acceseaza pagina Declaratii electronice/Transmitere declaratii
Â
Pasul 2 : Pentru fiecare declaratie in parte, veti primi un mesaj ce confirma succesul operatiunii, care contine numarul si tipul documentului, data depunerii, recipisa cu semnatura electronica care atesta depunerea declaratiei fiscale respective.
Â
Temei legal :
Â
· HG nr.1397/2010
· Ordinul presedintelui ANAF nr.2568/2010
· OMEF nr.858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare
Â