email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili

CAEN 7830experti contabiliRevisalprestatori serviciiangajatorITM




Potrivit HG nr. 500/2011 nu se mai prevede obligativitatea perfectionarii sau formarii profesionale in domeniul resurselor umane pentru persoanele desemnate sau pentru prestatorii care completeaza Registrul General de Evidenta a Salariatilor.

Astfel, avand in vedere Ordinul nr. 1918/2011 care a fost  publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I Nr. 587/19.08.2011 Inspectia Muncii nu a furnizat precizari suplimentare referitoare la codul CAEN necesar in vederea inregistrarii prestatorilor de servicii; expertii contabili pot uza de codul CAEN 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca, codul CAEN 8299 - Alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi;

In ceea ce priveste prevederile art. 9 din Ordinul nr  1918/2011,  Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, este institutia competenta care va furniza dupa data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, procedura privind inregistrarea prestatorilor de servicii ca operatori de date cu caracter personal;

Va prezentam in cele ce urmeaza obligatiile expertului contabil in calitate de prestator de servicii:

1. Sa intocmeasca Registrul in forma electronica, in ordinea angajarii, cuprinzand urmatoarele elemente:

-    elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal -CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;
-    data angajarii;
-    perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea
-    functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
-    tipul contractului individual de munca;
-    durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
-    salariul, sporurile si cuantumul acestora;
-    perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor  de suspendare in baza certificatelor medicale;
-    data incetarii contractului individual de munca;
 
2. Sa completeze, respectiv sa inregistreze in registru elementele  prevazute de lege, dupa cum urmeaza:

-    la angajarea fiecarui salariat, urmatoarele elemente se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de salariatul in cauza: datele de identificare ale salariatului, data angajarii, elementele referitoare la detasare; functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia; salariul, sporurile si cuantumul acestora;

-    salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a HG nr.500/2011;

-    elementele privind perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;

-    data incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului care a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;

-    pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.

Orice modificare a elementelor cu privire la: datele de identificare ale salariatilor, perioada detasarii, functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia, salariu, sporuri, se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii (exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ).

3. Sa transmita Registrul la Inspectoratul teritorial de munca in format electronic prin utilizarea uneia din urmatoarele modalitati:

    a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
    b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
    c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.

4. Sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor societatii beneficiare cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;

5. Sa nu subcontracteze, la randul sau, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de Beneficiar.


Contractul de prestari servicii pentru expertii contabili poate fi consultat aici.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
CAEN 7830experti contabiliRevisalprestatori serviciiangajatorITM


Data aparitiei: 02 Noiembrie 2011

Votati articolul "Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X