Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | Altele

REGES-ONLINE: Termenul pentru inrolarea angajatorilor a fost prelungit pana la 31 decembrie 2025

Data actualizarii: 22 Septembrie 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGES-ONLINE: Termenul pentru inrolarea angajatorilor a fost prelungit pana la 31 decembrie 2025
reges-online

Guvernul a decis, prin hotarare adoptata in sedinta din 18 septembrie 2025, sa amane obligativitatea utilizarii platformei Reges-Online in locul actualului Revisal pana la 31 decembrie 2025. Motivatia oficiala tine de necesitatea stabilizarii infrastructurii si de evitarea blocajelor intr-o perioada in care mediul de afaceri are oricum un calendar aglomerat.

​Presiunea venita din mediul profesional

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: ​Presiunea venita din mediul profesional

Amanarea termenului, care era stabilit la 30 septembrie 2025, nu vine intamplator. Reprezentantii specialistilor din resurse umane au atras atentia ca implementarea fortata a noii platforme ar fi creat dificultati majore pentru angajatori si salariati. Uniunea Nationala a Expertilor in Legislatia Muncii (UNELM) a transmis Guvernului, Ministerului Muncii si Inspectiei Muncii o solicitare oficiala de prorogare „in numele a mii de angajatori si zeci de mii de salariati”.

Argumentele principale? Intarzieri in procesul de autorizare a accesului, defectiuni tehnice, lipsa unui manual oficial de utilizare si riscul ca, din motive neimputabile angajatorilor, anumite raportari sa nu poata fi efectuate la timp, cu consecinta incadrarii la „munca nedeclarata”. In aceste conditii, amanarea pana la final de 2025 a fost considerata vitala pentru o trecere fara blocaje.

Trecerea la noul REGES-ONLINE! 54 de probleme practice de care s-au lovit angajatorii si solutiile oferite de specialisti! Eliminati greseli majore pe care le puteti face cand migrati in REGES-ONLINE! Click aici >>

Un respiro pentru companii

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Un respiro pentru companii

Pentru angajatori, noul termen echivaleaza cu un ragaz de un an, timp in care pot sa-si alinieze procedurile interne la cerintele Reges-Online, sa efectueze testari si simulari si sa instruiasca personalul din departamentele de resurse umane.



Amanarea reduce riscul unor sanctiuni cauzate de disfunctionalitati tehnice sau de intarzieri in autorizarea accesului. Totusi, companiile care au tot amanat pregatirile nu mai pot invoca lipsa timpului: 2025 devine anul pregatirii accelerate. Este momentul pentru corectarea eventualelor neconcordante si validarea fluxurilor informatice.

Efectele asupra salariatilor

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Efectele asupra salariatilor

Pentru angajati, decizia aduce un plus de predictibilitate. Nu vor exista suprapuneri intre doua sisteme de raportare in perioada in care se fac frecvent modificari salariale sau noi angajari. Accesul online la istoricul muncii si la extrasele din registru va ramane un obiectiv pentru perioada de dupa 1 ianuarie 2026. Pana atunci, se impune ca angajatorii sa comunice transparent canalele si termenele de actualizare a contractelor, pentru a evita neintelegeri privind vechimea sau suspendarile.

Avantajele pentru administratie

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Avantajele pentru administratie

Executivul castiga timp pentru consolidarea infrastructurii IT si pentru asigurarea interoperabilitatii cu alte baze de date nationale. In paralel, Inspectia Muncii va putea sa publice ghiduri practice si sa stabileasca mecanisme clare de colaborare cu angajatorii si furnizorii de solutii software. Obiectivul ramane: raportari in timp real, trasabilitate completa si eliminarea blocajelor la momentul intrarii in vigoare.

Riscurile amanarii

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Riscurile amanarii

Daca firmele trateaza noul termen ca pe o invitatie la pasivitate, exista riscul ca pregatirile sa se concentreze pe ultima suta de metri. Lipsa testelor, a datelor corectate si a responsabililor desemnati poate duce la blocaje costisitoare in 2026. Pentru organizatiile cu volume mari de angajati, neconcordantele pot genera un efort dublu: operarea paralela in sisteme interne si adaptarea fortata la Reges-Online.

Pasi de urmat in 2025 - un checklist minimal

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Pasi de urmat in 2025 - un checklist minimal

Pentru o tranzitie lina, specialistii recomanda:

-desemnarea unui responsabil de proiect,
-inventarierea tuturor tipurilor de evenimente de personal raportabile,
-actualizarea procedurilor interne privind termenele de transmitere,
-instruirea personalului HR pe scenarii reale,
-validarea identitatilor digitale si a rolurilor de acces,
-testarea integrarii aplicatiilor interne cu noua platforma.

Concluzie

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Concluzie

Reges-Online, introdus prin Hotararea Guvernului nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor, promite beneficii clare: procesare mai rapida a angajarilor, trasabilitate completa si acces direct al salariatilor la documente importante pentru cariera lor. Totusi, succesul tranzitiei depinde de pregatirea din 2025. O trecere facuta in graba poate transforma inceputul anului 2026 intr-un test dur pentru disciplinele de raportare.


Sursa: Portalformulare.ro










Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"


X