Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Comunicat Registrul Comertului cu privire la serviciile online de e-guvernare

Registrul comertuluiONRCservicii onlinee-guvernareinregistrari firme





1. Avand in vedere desfasurarea, incepand cu data de 06.02.2012, a activitatii de inregistrare in registrul comertului pe noul sistem informatic integrat realizat in cadrul proiectului “Servicii on-line (de eguvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat", va comunicam ca infiintarea unei firme are loc in termenul de 3 zile, cu parcurgerea celor trei etape inregistrarea cererii de inmatriculare; solutionarea cererii de inmatriculare; eliberarea
documentelor prevazute de lege.

De asemenea, noul sistem informatic integrat permite agregarea uniforma si coerenta a datelor ONRC intr-un sistem unitar la nivel national, fiind create premisele interconectarii cu celelalte sisteme de la nivelul Uniunii Europene.

2.A. incepand cu data implementarii noului sistem informatic integrat, in perioada 06 - 09.02.2012, inclusiv, s-au inregistrat la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale un numar de
32.613 cereri(rezervari de denumire, inmatriculari, inregistrare de mentiuni, depuneri si mentionare
acte, certificate constatatoare, furnizare de informatii, alte tipuri de cereri), reprezentand o crestere de aproximativ 62% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa cum urmeaza:
- 06.02.2012 - numar total de cereri: 7.617, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 2.455 rezervari denumire;
- 383 inmatriculari persoane juridice;
- 900 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si
intreprinderi familiale;
- 1508 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 397 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi
individuale si intreprinderi familiale;
- 332 depuneri si mentionare acte.


o Cereri de furnizare informatii:
- 1.048 certificate constatatoare;
- 152 furnizari de informatii;
- 442 alte tipuri de cereri.


- 07.02.2012 - numar total de cereri 9.011, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 2.585 rezervari denumire;
- 435 inmatriculari persoane juridice;
- 1.514 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1.376 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 403 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 440 depuneri si mentionare acte.

o Cereri de furnizare informatii:
- 1.344 certificate constatatoare;
- 214 furnizari de informatii;
- 700 alte tipuri de cereri.

- 08.02.2012 - numar total de cereri 7.280, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 1.720 rezervari denumire;
- 352 inmatriculari persoane juridice;
- 1.210 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale
si intreprinderi familiale;
- 1.254 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 350 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi
individuale si intreprinderi familiale;
- 298 depuneri si mentionare acte.

o Cereri de furnizare informatii:
- 1.252 certificate constatatoare;
- 219 furnizari de informatii;
- 625 alte tipuri de cereri.

- 09.02.2012 - numar total de cereri 8.705, din care:
o Cereri de inregistrare:
- 2.061 rezervari denumire;
- 419 inmatriculari persoane juridice;
- 1.353 inmatriculari persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 1.398 inregistrari mentiuni persoane juridice;
- 284 inregistrari mentiuni persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale;
- 401 depuneri si mentionare acte.

o Cereri de furnizare informatii:
- 1.569 certificate constatatoare;
- 271 furnizari de informatii;
- 949 alte tipuri de cereri.

2.B. Prin acest proiect Oficiului National al Registrului Comertului pune la dispozitia persoanelor interesate, portalul de servicii online https://portal.onrc.ro. in vederea accesarii acestui portal, fiecare utilizator trebuie sa-si creeze un cont. Dupa crearea contului, utilizatorul poate avea acces gratuit sau contra cost, in functie de tipul serviciului, la serviciile de inregistrare online.

Manualul de utilizare a sistemului online de inregistrare a cererilor poate fi accesat la adresa de internet https://portal.onrc.ro, unde pot fi consultate ghidurile de completare formulare Registrul Comertului. in ceea priveste utilizarea portalului de servicii online al Oficiului National al Registrului Comertului, https://portal.onrc.ro, incepand cu data de 07.02.2012, au fost inregistrate urmatoarele date:

- numarul total de utilizatori portal: 24.667;
- noi utilizatori creati in aceasta perioada: 1.194;
- formulare online initiate: 256 din care 25 finalizate (unele transmise, unele ramase doar in starea finalizat);
- numar interogari RECOM in aceasta perioada: 16.956 din care 601 furnizari de informatii eliberate.

3. De asemenea, pentru a veni in sprijinul solicitantilor, ONRC si ANAF au dispus masuri pentru simplificarea formalitatilor administrative, astfel incat, incepand cu aceeasi data, 6 februarie 2012, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social sunt preluate de oficiile registrului comertului odata cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, astfel cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor registrului comertului.

Consecinta directa a acestor masuri o reprezinta faptul ca perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se comprima integral in termenul de 3 zile. Prin urmare, solicitantii nu se mai adreseaza administratiilor finantelor publice, pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, acestea urmand a fi obtinute prin intermediul oficiilor registrului comertului.

4. In aceasta perioada, la nivel national, s-a inregistrat o crestere semnificativa a numarului de solicitari avand in vedere si faptul ca Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit a anuntat deschiderea sesiunilor pentru depunerea proiectelor de investitii prin Programul National de Dezvoltare Rurala, Masura 141 - "Sprijinirea fermelor agricole de semi-subzistenta", volumul cererilor de inmatriculare a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale a crescut.

In perioada urmatoare, ne asteptam la un numar la fel de mare de solicitari, dar mentionam ca Oficiul National al Registrului Comertului depune, prin intreg personalul, toate eforturile pentru respectarea termenelor de solutionare a cererilor si de eliberare a inscrisurilor prevazute de lege.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Registrul comertuluiONRCservicii onlinee-guvernareinregistrari firme

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Februarie 2012


Votati articolul "Comunicat Registrul Comertului cu privire la serviciile online de e-guvernare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 16 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016