Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Monografii contabile

Impozitul pe mijloacele de transport. Cum facem inregistrarile contabile?

Data actualizarii: 24 Mai 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Monografii Contabiledecont chitantaimpozit mijloace de transportavansuri trezorerie


Vom vedea mai jos cum se constituie impozitul pentru mijloacele de transport, tinand cont ca administratorul societatii a adus chitanta prin care a platit acest impozit la primaria locala.

Vom vedea care este monografia constituirii si a platii acestuia.

Conform exemplului, societatea se ocupa cu transportul de marfa. Pentru inregistrarea in contabilitate, societatea a primit doar o chitanta prin care administratorul a platit impozitul pe mijloacele de transport la primarie. Societatea nu detine documentul in baza caruia sa poata sa constituie din punct de vedere contabil acest impozit.

Ca urmare a acestor date, solutia este urmatoarea:

Impozitul pe mijloacele de transport este reglementat in Codul fiscal la Titlul IX Impozite si taxe locale, art. 261-265. Impozitul asupra mijloacelor de transport se calculeaza dupa tipul acestora (in functie de capacitatea cilindrica si suma corespunzatoare stabilita prin hotarare a consiliului local).

La data dobandirii mijloacelor de transport, administratorul a fost nevoit sa depuna declaratii fiscale cu privire la acestea la primaria pe a carei raza teritoriala isi are sediul firma. in baza acestor declaratii, primaria calculeaza anual impozitul care trebuie achitat in doua rate egale pana in 31 martie, si respectiv 30 septembrie.


Monografia constituirii si platii impozitului pe mijloacele de transport:

Presupunem ca firma are 5 mijloace de transport pentru care trebuie sa plateasca impozit de 2.000 lei pe anul 2013.

Constituirea la inceputul anului 2013 a impozitului pe mijloacele de transport datorat la prima rata (pana la 31 martie 2013):



635                                     =                                   446                                   1.000 lei
"Cheltuieli cu alte impozite,                      "Alte impozite, taxe si
taxe si varsaminte assimilate"                  varsaminte asimilate"


In data de 15 februarie 2013, administratorul firmei achita in numerar prima rata de 1.000 lei pentru care primeste chitanta in baza careia societatea inregistreaza in contabilitate stingerea datoriei primei rate a impozitului pe mijloacele de transport.

Ridicarea numerarului din casa:


542                                =                             5311                           1.000 lei avans cheltuieli
"Avansuri de trezorerie"                          "Casa in lei"


Justificarea sumei ridicate din casa prin decont cu chitanta:



446                                           =                             542                    1.000 lei
"Alte impozite, taxe si                            "Avansuri de trezorerie"
varsaminte asimilate"


Constituirea la inceputul lunii iulie a celei de a doua rate a impozitului pe mijloace de transport datorate:


635                                                 =                      446                                    1.000 lei

"Cheltuieli cu alte impozite,                          "Alte impozite, taxe si
taxe si varsaminte asimilate"                           varsaminte asimilate"



Este recomandata inregistrarea in contabilitate a constiturii impozitului pe mijloacele de transport pentru a avea o evidenta cat mai exacta a datoriilor firmei, precum si o evidenta a urmatoarelor plati pe care urmeaza a le face firma.

Plata celei de-a doua rate


Ridicarea numerarului din casa:


542                               =                                  5311                     1.000 lei avans cheltuieli
"Avansuri de trezorerie"                           "Casa in lei"

Justificarea sumei ridicate din casa prin decont cu chitanta:

446                        =                                       542                     1.000 lei
"Alte impozite, taxe si                        "Avansuri de trezorerie"
varsaminte asimilate"






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X