email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe mijloacele de transport. Cum facem inregistrarile contabile?

Monografii Contabiledecont chitantaimpozit mijloace de transportavansuri trezorerie


Vom vedea mai jos cum se constituie impozitul pentru mijloacele de transport, tinand cont ca administratorul societatii a adus chitanta prin care a platit acest impozit la primaria locala.

Vom vedea care este monografia constituirii si a platii acestuia.

Conform exemplului, societatea se ocupa cu transportul de marfa. Pentru inregistrarea in contabilitate, societatea a primit doar o chitanta prin care administratorul a platit impozitul pe mijloacele de transport la primarie. Societatea nu detine documentul in baza caruia sa poata sa constituie din punct de vedere contabil acest impozit.

Ca urmare a acestor date, solutia este urmatoarea:

Impozitul pe mijloacele de transport este reglementat in Codul fiscal la Titlul IX Impozite si taxe locale, art. 261-265. Impozitul asupra mijloacelor de transport se calculeaza dupa tipul acestora (in functie de capacitatea cilindrica si suma corespunzatoare stabilita prin hotarare a consiliului local).

La data dobandirii mijloacelor de transport, administratorul a fost nevoit sa depuna declaratii fiscale cu privire la acestea la primaria pe a carei raza teritoriala isi are sediul firma. in baza acestor declaratii, primaria calculeaza anual impozitul care trebuie achitat in doua rate egale pana in 31 martie, si respectiv 30 septembrie.


Monografia constituirii si platii impozitului pe mijloacele de transport:

Presupunem ca firma are 5 mijloace de transport pentru care trebuie sa plateasca impozit de 2.000 lei pe anul 2013.

Constituirea la inceputul anului 2013 a impozitului pe mijloacele de transport datorat la prima rata (pana la 31 martie 2013):



635                                     =                                   446                                   1.000 lei
"Cheltuieli cu alte impozite,                      "Alte impozite, taxe si
taxe si varsaminte assimilate"                  varsaminte asimilate"


In data de 15 februarie 2013, administratorul firmei achita in numerar prima rata de 1.000 lei pentru care primeste chitanta in baza careia societatea inregistreaza in contabilitate stingerea datoriei primei rate a impozitului pe mijloacele de transport.

Ridicarea numerarului din casa:


542                                =                             5311                           1.000 lei avans cheltuieli
"Avansuri de trezorerie"                          "Casa in lei"


Justificarea sumei ridicate din casa prin decont cu chitanta:



446                                           =                             542                    1.000 lei
"Alte impozite, taxe si                            "Avansuri de trezorerie"
varsaminte asimilate"


Constituirea la inceputul lunii iulie a celei de a doua rate a impozitului pe mijloace de transport datorate:


635                                                 =                      446                                    1.000 lei

"Cheltuieli cu alte impozite,                          "Alte impozite, taxe si
taxe si varsaminte asimilate"                           varsaminte asimilate"



Este recomandata inregistrarea in contabilitate a constiturii impozitului pe mijloacele de transport pentru a avea o evidenta cat mai exacta a datoriilor firmei, precum si o evidenta a urmatoarelor plati pe care urmeaza a le face firma.

Plata celei de-a doua rate


Ridicarea numerarului din casa:


542                               =                                  5311                     1.000 lei avans cheltuieli
"Avansuri de trezorerie"                           "Casa in lei"

Justificarea sumei ridicate din casa prin decont cu chitanta:

446                        =                                       542                     1.000 lei
"Alte impozite, taxe si                        "Avansuri de trezorerie"
varsaminte asimilate"


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Monografii Contabiledecont chitantaimpozit mijloace de transportavansuri trezorerie


Data aparitiei: 24 Mai 2013

Votati articolul "Impozitul pe mijloacele de transport. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X