Asa cum se arata intr-un nou proiect de lege aflat in dezbatere publica, ANAF ar urma sa administreze in continuare comisioanele datorate pana la 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, potrivit unui proiect de lege pus in dezbatere publica.
Potrivit proiectului de act normativ emis de Ministerul Muncii, creantele reprezentand comisionul datorat pana la 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta fiscala.
"Procedurile de administrare a creantelor fiscale vor fi continuate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate care se subroga in drepturile si obligatiile inspectoratelor teritoriale de munca, in calitate de creditor bugetar pe care le succeda de drept in aceasta calitate", se mai arata in documentul citat.
Sumele reprezentand comisionul, inclusiv dobanzile, penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, pentru care dreptul de a cere executarea silita s-a prescris pana la data preluarii in administrare a acestora de catre ANAF, raman in responsabilitatea inspectoratelor teritoriale de munca, potrivit aceluiasi proiect.
Sursa: Mediafax

Manual de politici contabile - Stick USB

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB