La solicitarea echipei contabilul.ro, ANAF anunta ca din data de 25 mai, vineri, datele contribuabililor vor fi in continuare protejate.
In prezent, protectia datelor care au caracter personal este reglementata de catre Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si la libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANAF colecteaza in mod direct si indirect date care au caracter personal si le prelucreaza in conditiile Legii nr. 677/2001, in urmatoarele scopuri:
a) indeplinirea atributiilor prevazute prin HG nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) indeplinirea prevederilor legale prevfazute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANAF este operator autorizat pentru obtinerea de date cu caracter personal despre persoanele fizice, ca urmare a activitatilor desfasurate de organele fiscale in vederea administrarii creantelor fiscale, depunerii declaratiilor fiscale, prevazute de lege, de catre contribuabili precum si aschimbului de informatii realizat cu autoritati/institutii de drept public si/sau privat.
Ce masuri urmeaza ANAF sa ia dupa 25 mai?
Intrebati de echipa noastra ce se va intampla cu datele personale ale contribuabililor dupa data de 25 mai si ce masuri se vor aplica in acest sens, specialistii ANAF ne-au mentionat ce proceduri urmeaza sa puna in aplicare.
In ceea ce priveste aplicarea regulamentului, ANAF are in vedere asigurarea continuitatii protectiei datelor care au caracter personal si pregateste proceduri/instructiuni in care vor fi detaliate masuri, asigurand respectarea in totalitate a prevederilor legale cu privire la prelucrarea datelor:
- respectarea principiilor legate de prelucrarea datelor cu caracter personal;
- implementarea practica a conditiilor privind legalitatea prelucrarii acestor date;
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Cartea verde a contabilitatii
- desemnarea unui responsabil ce are ca atributii principale facilitarea si monitorizarea conformitatii cu normele de drept al Uniunii sau drept intern;
- efectuarea unei evaluari a impactului asupra protectiei datelor atunci cand prelucrarea este “susceptibila sa genereze un risc ridicat pentru drepturile di libertatile persoanelor fizice;
- intocmirea evidentei activitatilor de prelucrare potrivit art. 30 din RGPD;
- aplicarea unor masuri tehnice si organizatorice menite sa respecte normele aplicabile in materie de protectie a datelor in conformitate cu scopurile prelucrarii;
- implementarea practica a obligatiilor referitoare la notificarea Autoritatii Nationale de Supraveghere, precum si a persoanei vizate, in cazul aparitiei unui incident de securitate in domeniul protectiei datelor care au caracter personal, obligatii instituite de art. 33 si art 34 din RGPD;
- organizarea continua a cursurilor de formare privind protectia datelor cu caracter personal, in scopul dezvoltarii competentelor in domeniul de referinta si consolidarea deprinderilor de lucru cu sistemele de evidenta automate sau neautomate ce contin date cu caracter personal.