Regulamentul general privind protectia datelor, popularul si temutul GDPR, a intrat in vigoare incepand cu data 25 mai 2018. Pentru nerespectarea regulilor privind protectia datelor, sanctiunile pot ajunge pana la 4% din cifra de afaceri sau 20.000.000 euro.
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal este institutia care face investigatiile in Romania. Pana in prezent a fost aplicate patru amenzi firmelor din Romania. Cea mai mare sanctiune este de 15.000 euro si a fost primita de un hotel pentru ca a incalcat securitatea datelor cu caracter personal.
- Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Prelucrarea datelor personale a devenit un subiect extrem de sensibil in era GDPR, avand in vedere ca limitele sunt destul de delicate. Consimtamantul pentru prelucrarea datelor este, conform art. 6 din Regulamentul (UE) 2016/679, unul dintre cele sase temeiuri legale pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.
Vom dezbate astazi cazul unei societati care comercializeaza case de marcat fiscale. Pentru obtinere NUI (nr. fiscal casa de marcat) se completeaza o serie de documente in care sunt trecute si datele personale ale administratorului sau imputenicitului (nume prenume, CNP, nr si serie CI). Aceste documente (inclusiv copie dupa CI) se depun la ANAF. Institutia atribuie acest numar fiscal pentru casa de marcat. La firma va ramane doar o declaratie de instalare care cuprinde, pe langa datele societatii, si datele personale ale administratorului. Societatea trebuie sa solicite in acest caz consimtamantul in vederea prelucrarii datelor personale?
Consimtamantul GDPR: raspunsul specialistului
In ceea ce priveste documentele care se depun la ANAF, datele cu caracter personal se colecteaza si se prelucreaza in temeiul unei obligatii legale. ANAF solicita aceste documente in baza unei legi si, ca atare, pentru documentele respective nu este necesara obtinerea consimtamantului.
![Manualul Contabilului Incepator - stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/2581-manualul-contab.png)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
![Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni](https://www.rs.ro/dbimg/product/1959-abonament-porta.png)
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Nu este necesara obtinerea consimtamantului nici pentru declaratia de instalare deoarece, acest document face dovada executarii unui contract si este necesar a fi pastrat potrivit reglementarilor legale (perioada de garantie, mentenanta) etc.
In concluzie, prelucrarea datelor cu caracter personal nu se va face in temeiul consimtamantului ci se va face in temeiul unei obligatii legale, iar in ceea ce priveste datele cu caracter personal ale reprezentantului societatii acestea vor fi prelucrate in temeiul contractului.
Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de colectivul de Specialisti Rentrop&Straton.