email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acte depuse la ANAF pentru casele de marcat. Este necesar consimtamantul GDPR al clientilor?

Acte depuse la ANAF pentru casele de marcat. Este necesar consimtamantul GDPR al clientilor?
case de marcatgdprdate personaleamenzi

Regulamentul general privind protectia datelor, popularul si temutul GDPR, a intrat in vigoare incepand cu data 25 mai 2018. Pentru nerespectarea regulilor privind protectia datelor, sanctiunile pot ajunge pana la 4% din cifra de afaceri sau 20.000.000 euro.
 

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal este institutia care face investigatiile in Romania. Pana in prezent a fost aplicate patru amenzi firmelor din Romania. Cea mai mare sanctiune este de 15.000 euro si a fost primita de un hotel pentru ca a incalcat securitatea datelor cu caracter personal.

Prelucrarea datelor personale a devenit un subiect extrem de sensibil in era GDPR, avand in vedere ca limitele sunt destul de delicate. Consimtamantul pentru prelucrarea datelor este, conform art. 6 din Regulamentul (UE) 2016/679, unul dintre cele sase temeiuri legale pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Vom dezbate astazi cazul unei societati care comercializeaza case de marcat fiscale. Pentru obtinere NUI (nr. fiscal casa de marcat) se completeaza o serie de documente in care sunt trecute si datele personale ale administratorului sau imputenicitului (nume prenume, CNP, nr si serie CI). Aceste documente (inclusiv copie dupa CI) se depun la ANAF.  Institutia atribuie acest numar fiscal pentru casa de marcat. La firma va ramane doar o declaratie de instalare care cuprinde, pe langa datele societatii, si datele personale ale administratorului. Societatea trebuie sa solicite in acest caz consimtamantul in vederea prelucrarii datelor personale?
 

Consimtamantul GDPR: raspunsul specialistului


In ceea ce priveste documentele care se depun la ANAF, datele cu caracter personal se colecteaza si se prelucreaza in temeiul unei obligatii legale. ANAF solicita aceste documente in baza unei legi si, ca atare, pentru documentele respective nu este necesara obtinerea consimtamantului.

Nu este necesara obtinerea consimtamantului nici pentru declaratia de instalare deoarece, acest document face dovada executarii unui contract si este necesar a fi pastrat potrivit reglementarilor legale (perioada de garantie, mentenanta) etc.

In concluzie, prelucrarea datelor cu caracter personal nu se va face in temeiul consimtamantului ci se va face in temeiul unei obligatii legale, iar in ceea ce priveste datele cu caracter personal ale reprezentantului societatii acestea vor fi prelucrate in temeiul contractului.


 


Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de colectivul de Specialisti Rentrop&Straton


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatgdprdate personaleamenzi


Data aparitiei: 13 Septembrie 2019

Votati articolul "Acte depuse la ANAF pentru casele de marcat. Este necesar consimtamantul GDPR al clientilor?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 13 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X