email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

La ce se pot astepta firmele dupa 25 octombrie? Florin Citu a facut anuntul

La ce se pot astepta firmele dupa 25 octombrie? Florin Citu a facut anuntul
esalonare la plataobligatii fiscalemediul de afaceri

Mediul de afaceri din Romania este ingrijorat cu privire la data de 25 octombrie 2020, cand expira termenul pana la care firmele trebuie sa achite obligatiile fiscale amanate in starea de urgenta/alerta. Exista in continuarea sectoare in economie care nu si-au revenit 100%, astfel ca Ministerul de Finante, in urma mai multor discutii cu mediul de afaceri, a luat decizia de a pune in aplicare un nou mecanism de esalonare la plata. 

Finantele lucreaza la un proiect de OUG prin care se reglementeaza esalonarea la plata, in forma simplificata, a obligatiilor bugetare, dupa cum a declarat Florin Citu, ministrul de Finante, in sedinta de Guvern din 1 octombrie.

"La Ministerul Finantelor se lucreaza la un proiect de ordonanta de urgenta prin care se reglementeaza esalonarea la plata, in forma simplificata, a obligatiilor bugetare. Stim foarte bine ca pe 25 octombrie o parte din aceste masuri expira, dar stim ca o parte dintre sectoarele din economie nu si-au revenit 100%. Este o esalonare care se acorda pe 12 luni, pentru obligatii bugetare acumulate de la data intrarii in starea de urgenta si pana la data de 25 octombrie 2020."

Atentie, exista conditia ca debitorii sa fi fost buni platitori inainte de declararea starii de urgenta!

"Pentru toata aceasta perioada daca s-au acumulat obligatii, putem sa le esalonam, cu conditia ca debitorii sa nu fi inregistrat obligatii restante la data intrarii in starea de urgenta. Sa fi fost, totusi, buni platitori inainte de starea de urgenta", a declarat in sedinta de Guvern de astazi Florin Citu.

Citu a mai anuntat pe Facebook ca Finantele vor veni cu masuri care sa sustina mediul privat. Rolul acestora este ca datoriile la buget acumulate in perioada de la inceputul starii de urgenta si pana la 25 octombrie vor putea fi esalonate. De asemenea, a precizat ca noul mecanism este fara constituire de garantii. 

"MFP a elaborat un proiect de ordonanta de urgenta prin care se reglementeaza esalonarea la plata, in forma simplificata, fara constituirea de garantii, a obligatiilor bugetare acumulate de la data intrarii in starea de urgenta si pana la 25 octombrie 2020.", a scris Citu intr-o postare publica. 

 

Citeste si: Operatorii din Horeca vor fi scutiti de impozitul specific pana la 31 decembrie 2020

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
esalonare la plataobligatii fiscalemediul de afaceri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Octombrie 2020


Votati articolul "La ce se pot astepta firmele dupa 25 octombrie? Florin Citu a facut anuntul":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Functionarea unei Persoane Fizice Autorizate

Intrebare: Buna ziua,

Am nevoie de clarificarea urmatoarelor aspecte privind functionarea unei PFA:
1. factura se poate emite in format electronic cu semnatura electronica?; legea impune utilizarea unui model anume, ori obligatiile se refera doar la inscrierea datelor PFA-ului (care sunt aceste date care se mentioneaza obligatoriu pe factura)?;
2. PFA emite si chitanta, bon fiscal? Exista modele prestabilite ori pot fi generate prin programe electronice? In ce situatii se emit chitante, bonuri fiscale? Se tine si casa zilnic?
3. in ce registru se tine contabilitatea in partida simpla? Exista un model, cerinte? Ori care sunt rubricile obligatorii, care se inscriu?
4. Care sunt registrele obligatorii pe care trebuie sa detina o PFA? De unde se procureaza acestea? Se si inregistreaza la fisc in prealabil?
5. Care sunt declaratiile, care se depun obligatoriu de o PFA si in ce termen?
6. Daca o PFA nu realizeaza venituri deloc, tot are obligatia sa plateasca contributiile obligatorii: CASS, CAS?
7. Care sunt cheltuielile deductibile de o PFA?
8. In cazul in care PFA lucreaza pe un laptop, dar acest echipament de lucru nu este proprietatea formei juridice, se poate face un contract de imprumut intre persoana fizica si PFA, iar in aceasta situatie cheltuielile aferente laptopului, inclusiv consumabilele pot fi considerate cheltuieli deductibile?
9. In cazul in care PFA inchiriaza spatiu de la persoana fizica (aceeasi persoana ca si PFA) poate deduce cheltuielile de consum (energie electrica, gaze, apa, etc.)? Prin contractul de imprumut trebuie sa se stabileasca cota parte pe care inchiriaza? Exista o limita legislativa, cat poate sa fie aceasta cota parte?
10. Daca PFA nu are angajati, are obligatii de SSM-SU privind sediul formei juridice? Este nevoie sa cumpere stingator, sa afiseze plan de evacuare, ori sunt valabile cele pentru bloc?
11. Ce alte obligatii are o PFA sin punctul de vedere al legislatiei fiscale, protectiei muncii?
12. Ce inseamna calcularea impozitului pe venit in sistem real sau sistem normat? Care forma este mai convenabila pentru o PFA?
13. O PFA poate solicita fonduri europene, ori participa la programe nationale de facilitati fiscale?
14. Cu ce frecventa se plateste impozitul pe venit? Plata contributiilor si impozitului pe venit pot fi efectuate electronic, ori este nevoie de deplasare la fisc?
15. Daca o PFA alege sa plateasca si contributia pentru concedii si indemnizatii (FNUASS) poate beneficia de indemnizatia concediului pentru crestere copil in conditiile legii, concedii medicale?

Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Cu stima,
NA



Raspuns: Pentru ca solicitarile privind activitatea PFA sunt multe, voi incerca sa va raspund punctual:...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Octombrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 - 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X