email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LIVE TEXT: Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Tema: SPLIT TVA

split tvacont separat tvaplata defalcata tva
Rentrop & Straton organizeaza azi, 18 septembrie, Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, la Hotel Crowne Plaza. Tema conferintei o reprezinta sistemul split TVA sau plata defalcata a TVA.
 
Va prezentam mai jos, in timp real, unele dintre noutatile si explicatiile aferente acestui subiect, oferite de Gabriel Jinga - Consultant Rentrop & Straton si Gabriel Gheorghe - Consultant Soter & Partners.

LIVE TEXT
De ce a aparut Split TVA?
- Reprezinta cea mai importanta sursa de venit la bugetul de stat (gradul de conformare la plata este de 80%)
Motivatii: a) cresterea gradului de conformare voluntara la plata a operatorilor economici, prin asigurarea resurselor financiare ale acestora pentru plata TVA datorate bugetului de stat;
 
b) asigurarea unui mediu concurential corect prin eliminarea avantajelor unor operatori econimici cu comportament fiscal incorect care nu achita TVA la bugetul de stat.
 
TVA e un impozit colectat de persoana impozabile in numele statului, fara a reprezenta in niciun moment un venit al acesteia, 
 
c) nu vor mai exista suspiciiui sau risc de reconsiderare privind intelegerea in vederea evaziunii de TVA 
 
Nota: Banii vor fi blocatI si vor ajunge la stat tot la termenele anterioare.
 
Nu vor mai putea folosi toti contribuabilii acesti bani 55 de zile, ci doar 7 zile.
 
Pentru banci nu va fi o operatiune simpla introducerea split TVA. 
Prevederea nu e in contradictie cu directiva UE, fiind vorba doar de o securizare a mecanismului de TVA. Singurele discutii care pot aparea vizeaza un eventual infringement pe zona de capital (lichiditati companii).
 
Nota! Puteti opta si in noiembrie sau decembrie pentru Split TVA.
 
Se va dubla numarul de operatiuni facute prin banca si vor exista blocaje financiare pentru unele companii. 
Recomandarea consultantilor invitati sa explice Split TVA in cadrul conferintei organizate de Rentrop & Straton este sa preveniti corectiile fiindca in caz contrar timpul administrativ se dubleaza.  
Si persoana neinregistrata in scopuri TVA va trebui sa faca 2 plati: in cont curent furnizor si in cont special TVA.
 
 
Exceptie fac persoanele fizice impozabile (PFA, II, profesii liberale).
 
Ar fi necesar ca ANAF sa emita un ordin in care sa existe si norme privind felul in care firmele care trebuie sa isi recupereze TVA-ul aferent soldului existent in cont la 31 decembrie 2017 isi pot recupera sumele.
 
De la 1 ianuarie 2018, bancile sunt obligate sa implementeze mecanisme de validare in cazul platilor eronate.
 
Persoanele juridice neplatitoare si cele nerezidente platesc in 2 conturi. Sanctiunea in caz de neplata va fi 50% din suma. 
Aceste categorii nu ar fi trebuit incluse in sistemul split TVA, ci doar sa achite in contul curent. Aceste categorii nu trebuie sa aiba cont curent de TVA, ci sa spliteze platile. Vor putea face o plata de TVA din contul curent (nu este o exceptie ca in cazul persoanelor inregistrate in scopuri de TVA).


Persoanele fizice nu sunt afectate si vor plati toata suma din contul curent in cont curent.
PFA-urile, II-urile, profesiile liberale neinregistrate in scopuri de TVA nu vor fi afectate de SPLIT TVA si nu au obligatia platii defalcate. 

Clarificare:
Persoana JURIDICA: SRL firma contabilitate neplatitoare de TVA va face 2 ordine de plata
Persoana FIZICA: Cabinet individual neplatitor de TVA: plateste intr-un singur cont


Mecanism in cazul platilor partiale
Se recomanda ca de la 1 ianuarie 2018 sa fie facute pe facturi!

* Daca se efectueaza plati partiale sau plati de avans, fiecare suma achitata se va considera ca avand inclusa si TVA, iar pentru aceasta se va aplica metoda sutei majorate pentru dererminarea TVA-ului de achitat separat.

* Are prioritate regimul normal de taxar in ordine descrescatoare a cotelor, daca sunt efectuate plati partiale aferente unor operatiuni taxabile, dar cu cota diferita de TVA.

- valoarea TVA-ului din aceste plati partiale se determina dupa formula: 19 x 100/119, 9 x 100/109 sau 5 x 100/ 105, dupa caz.

- facturi distincte pe fiecare cota (nu se mai genereaza astfel probleme privind cota)

ATENTIE! Se vehiculeaza aparitia unui nou formular pentru SPLIT TVA: D 310!

 

Conferinte similare vor avea loc si in orasele Constanta, Timisoara, Iasi si Cluj. Pagina de inscriere o gasiti folosind acest link catre Conferinta de Split TVA

Incasare in contul de TVA/creditari permise

* TVA incasat aferent vanzari (inclusiv avansuri)
- sume din alte conturi de TVA ale clientilor platitori de TVA
- sume din contul curent al clientilor neplatitori de TVA

* Transferuri obligatorii de sume din contul curent
* Depunere de numerar/viramente reprezentand diferenta dintre TVA aferent incasari in numerar si TVA aferent plati in numerar.

* Transferuri din alt cont de TVA al titularului sau din contul curent deschis la aceeasi banca

* Incasari de TVA ca urmare a ajustarii bazei de impozitare (retururi, discounturi) sau corectii (facturi/plati)

* Rambursare de TVA (pe baza de optiune)
* Sumele reprezentand TVA decontate intre membrii grupului fiscal unic
* Dobanda aferenta contului de TVA
* Alte sume rezultate din operatiuni stabilite prin ordin ANAF
 

Persoanele inregistrate in scopuri de TVA au si obligatia sa vireze in contul de TVA propriu in 7 zile lucratoare:
- TVA aferent vanzarilor incasate cu:
* numerar, card, substitute (tichete, vouchere etc.)
!!! Din incasarile cu numerar se deduc platile cu numerar efectuate intr-o zi.
* cu OP de la persoane fizice
* efecte emise inainte de 2018 si incasate dupa

- TVA aferent facturilor emise inainte de data de 1 ianuarie 2018 sau, dupa caz, inainte de data de la care aplica optiunea de plata defalcata a TVA incasata dupa aceasta data

Pentru operatiunile cu numerar, pentru evitarea erorilor, se recomanda intocmirea unui Registru de incasari si plati (la nivel de companie) in ce priveste TVA-ul si virarea nu a doua zi imediat, ci profitand de termenul de 7 zile pentru a gestona toata termenele si documentele aferente.

 

Plati din contul de TVA (debitari permise)

>>  TVA achitata furnizorilor aferent achizitiilor (inclusiv avansuri)
- plati catre conturile de TVA ale furnizorilor
- plati in contul curent al furnizorilor/exceptie pentru cei  care opteaza la Q4 2017)

>>  TVA achitata la bugetul de stat (inclusiv vama)

>>  transferuri in alt cont de TVA al titularului

* plati de TVA urmare a ajustarii ale bazei de impozitare (retururi/discounturi) sau corectii (facturi/plati)
            - cu cerere doar daca restituirea se face intr-un cont curent

* transferuri in contul curent al titularului deschis la aceeasi banca, in limita sumelor care au fost transferate temporar din acelasi cont

* sume transferate in contul curent, in cazul persoanelor care nu mai au obligatia de a avea un cont distinct de TVA

* sume TVA in numerar/card din contul curent
* sume TVA decontate intre membrii grupului fiscal unic
* comisioanele bancare
* alte sume, cu acordul organului fiscal, conform ordin ANAF

Nota: Contul de TVA in cazul cesiunii va fi alimentat intotdeauna integral. 

In ce priveste facilitatile:
 
Reducerea cu 5% impozit pe profit si venituri microintreprindere
 
- Nu se aplica celor care datoreaza impozit pe venit sau specific
 
->> cazul celor cu IV Trim. Microintreprindere – 5% din impozit Q4 (in D100 din ianuarie)
->> cazul celor cu impozit pe profit anual cu plati anticipate – 5% din plata anticipata aferenta trimestrului IV (in D 100 pana la 21 decembrie).
->> cazul celor cu impozit pe profit anual – 5% la ¼ din impozitul datorat pentru 2017 (in D 101 din martie)
->> cazul celor cu impoozit pe profit trimestrial – nereglementat (posibil diferenta dintre impozitul final si Q3)
 
- discriminari intre platitorii de impozit pe profit
- in 101 credit fiscal pentru reducerea concurentei cu celelalte elemente generatoare de credit (WHT extern, scutire aferenta profitului reinvestit, sponsorizare)
 
Anularea penalitatilor aferente TVA restant la 30 septembrie 2017:
 
Conditii: 
 
1. Se sting pana la 21 dec. 2017
* TVA restant la 30 septembrie 2017, TVA stabilit prin decizie de impunere comunicate pana la 30 septembrie 2017, cu termen de plata dupa aceasta data, precum si dobanzile aferente instituite.
*TVA scadent intre 1 octombrie 2017 – 21 decembrie 2017
 
2. Depunerea tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal pana la 31 decembrie 2017
3. Depunerea notificarii privind aplicarea optionala a split TV pana la 31 decembrie 2017 
 
! Nu se mentioneaza nimic privind controalele in derulare.
 
Cazuri particulare:
- compensari
- plati/incasari in nume client (curier, comisionar vamal...)
- tichete, vouchere
- biletele la ordin
- factoring
- foi de varsamant
- executari silite
- cote multiple si, concomitent, surse multiple de plata
- sold TVA de recuperat nesolicitat la rambursare la 31 dec (30 sept)
- asigurari de creante
- asigurari de bunuri
 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvacont separat tvaplata defalcata tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Septembrie 2017


Votati articolul "LIVE TEXT: Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Tema: SPLIT TVA":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de achizitii marfa intracomunitara

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea speta: am achizitionat marfa de la un furnizor de marfuri din Germania. Furnizorul mi-a emis factura cu tva si mentiunea ca atunci cand va ajunge dovada (un formular pe care sa il completam si sa il retrimitem cu posta sau email) ca acea factura a ajuns la sediul firmei (Romania) ne va storna actuala factura si reemite factura fara TVA. Este corecta inregistrarea contabila :
1.factura initiala (nefiind o achizitie intracomunitara) 371=401
2.stornarea facturii initiale 371=401 (in rosu)
3.factura finala (confirmata ca o achizitie intracomunitara) 371 = 401
4426=4427
Pozitia 1 si 2 se inregistreaza in D390?
Multumesc

Raspuns: Nu este corect. Daca prezentati codul intracomunitar de tva, furnizorul are obligatia sa emita...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X