email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi obligatii fiscale pentru intermediarii implicati in tranzactii transfrontaliere

Noi obligatii fiscale pentru intermediarii implicati in tranzactii transfrontaliere
tranzactii transfrontaliereobligatii fiscale

Ministerul Finantelor Publice a publicat un nou proiect de ordonanta, cu privire la obligativitatea intermediarilor de a raporta informatii referitoare la anumite aranjamente transfrontaliere.

Ministerul Finantelor a lansat in dezbatere publica un proiect de ordonanta pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, ce are ca obiect transpunerea, in cuprinsul Codului de procedura fiscala, a prevederilor Directivei (UE) 2018/822

Proiectul propune instituirea obligatiei intermediarilor de a raporta autoritatilor fiscale informatii cu privire la anumite aranjamente transfrontaliere care ar putea fi utilizate in scopul obtinerii unor avantaje fiscale (transferul profiturilor catre regimuri fiscale mai favorabile, diminuarea impozitului datorat etc.). 

In categoria intermediarilor intra consultanti fiscali, avocati, experti contabili, consultanti financiari, precum și entitati cu sau fara personalitate juridica, spre exemplu institutiile financiare, etc.

Raportarea se va face in termen de 30 de zile de la data la care a luat cunostinta aranjamentul transfrontalier.

Noile cerinte de raportare vor intra in vigoare de la 1 iulie 2020, statele membre ale UE avand obligatia de a face schimb de informatii la fiecare 3 luni dupa aceasta data. Primul schimb de informatii va avea loc pana la 31 octombrie 2020.

Intermediarii care, potrivit legii, pot invoca un privilegiu profesional raporteaza informatiile referitoare la un aranjament transfrontalier raportabil numai in masura in care nu sunt avute in vedere informatii de care aceștia iau la cunoștinta in cursul evaluarii situatiei juridice a clientului in cadrul unor proceduri judiciare sau al indeplinirii obligatiei de aparare sau de reprezentare a clientului in proceduri judiciare.

Prin exceptie de la situatia mentionata anterior, obligatia de raportare este impusa tuturor actorilor care sunt implicati in conceperea, comercializarea, organizarea sau gestionarea implementarii unui aranjament transfrontalier raportabil, precum și celor care ofera asistenta sau consiliere in acest scop.

In cazul in care contribuabilul concepe și implementeaza singur o schema transfrontaliera, obligatia de raportare ii este transferata contribuabilului care beneficiaza de un aranjament fiscal transfrontalier și care i-ar putea genera un avantaj fiscal.

In vederea indeplinirii obligatiei de raportare, intermediarii sau contribuabilii, dupa caz, trebuie sa declare autoritatilor fiscale doar acele aranjamente transfrontaliere care prezinta anumite caracteristici și elemente ce ofera indicii cu privire la evitarea obligatiilor fiscale sau la obtinerea unui avantaj fiscal. Aceste caracteristici sunt denumite semne distinctive, adica o caracteristica sau o insusire a unui aranjament transfrontalier care prezinta un indiciu al unui potential risc de evitare a obligatiilor fiscale.

Semnele distinctive se refera, in principal, la transferuri intra-grup de active necorporale greu de evaluat, achizitionarea de companii care inregistreaza pierderi și utilizarea pierderilor pentru reducerea obligatiilor fiscale, conversia veniturilor in capital sau in categorii de venituri scutite de la plata impozitelor etc.

Actul normativ prevede și stabilirea unor sanctiuni pentru incalcarea obligatiilor de raportare in vederea creșterii gradului conformarii voluntare atat a contribuabililor, cat și a intermediarilor.

Printr-un ordin al președintelui ANAF urmeaza sa fie aprobat modelul formularului prin care intermediarii sau contribuabilii iși vor indeplini obligatia de raportare. De asemenea, ANAF va elabora un ghid in vederea detalierii aspectelor privind modul de aplicare a prevederilor referitoare la tipurile de semne distinctive pe care intermediarii sau contribuabilii relevanti le utilizeaza in vederea stabilirii caracterului raportabil al aranjamentelor transfrontaliere. 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tranzactii transfrontaliereobligatii fiscale


Data aparitiei: 14 Ianuarie 2020

Votati articolul "Noi obligatii fiscale pentru intermediarii implicati in tranzactii transfrontaliere":
Rating:

Nota: 4.79 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X