Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contributii pensionar angajat

Intrebare:

Pentru un pensionar angajat cu contract de munca pe perioada nedeterminata, se calculeaza contributia somaj de catre angajator?

Daca acest pensionar este angajat cu contract cu durata redusa la o alta firma si are concediu medical, acesta se calculeaza la firma la care are contractul de baza sau si la cea de-a doua firma (cu care s-a incheiat contractul cu durata redusa)?

Raspuns:(dat in septembrie 2005)

Conform art. 94 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, urmatoarele categorii de pensionari pot cumula pensia cu venituri realizate dintr-o activitate profesionala:

i. pensionarii pentru limita de varsta;

ii. pensionarii de invaliditate de gradul III;

iii. beneficiarii pensiei de urmas, in conditiile prevazute de lege.

Conform art. 19 lit. a) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, in sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii, persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca sau pe baza de contract de munca temporara, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari. In consecinta, angajatorul nu datoreaza contributia individuala la fondul de somaj pentru veniturile platite unui pensionar in baza unui contract individual de munca.

Art. 26 din Legea nr. 76/2002 prevede ca angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la bugetul asigurarilor de somaj, in cota de 3%, aplicata asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de persoanele asigurate obligatoriu, prevazute la art. 19. In consecinta, angajatorul nu datoreaza contributia la fondul de somaj in cota de 3% pentru veniturile platite unui pensionar in baza unui contract individual de munca.

In ceea ce priveste cea de-a doua intrebare, potrivit art. 107 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, pensionarii care, potrivit legii, realizeaza venituri dintr-o activitate profesionala pentru care se calculeaza si se plateste contributia de asigurari sociale, beneficiaza de indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, in aceleasi conditii ca si ceilalti asigurati.


Manual de Politici Contabile
Manual de Politici Contabile

Vezi detalii

Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii


Conform art. 130 din Legea nr. 19/2000, pentru persoana asigurata care se regaseste in doua sau mai multe situatii prevazute la art. 5 si care desfasoara activitate in mai multe unitati, in fiecare fiind asigurata, conform prezentei legi, indemnizatiile de asigurari sociale se calculeaza si se platesc, dupa caz, de fiecare angajator sau de casele teritoriale de pensii, in conditiile legii. Insa, conform art. 7 alin. (3) din Legea nr. 19/2000, in sistemul public, asiguratii nu pot beneficia concomitent de doua sau mai multe prestatii de asigurari sociale pentru acelasi risc asigurat, cu exceptia celor pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca.

In consecinta, indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de boli obisnuite sau de accidente in afara muncii, boli profesionale si accidente de munca nu se suporta de fiecare din cei doi angajatori. In practica, aceasta indemnizatie se acorda de angajatorul la care salariatul isi are functia de baza si nu de catre fiecare din cei doi angajatori ai sai.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Contributii pensionar angajat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Raspunderea salariatului are loc cand se constata minusuri in gestiunea sa. Constituie infractiune...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: mi*****
Sunt beneficiar al unei pensii militare de stat anticipata partiala din anul 2001. In anul 2002 la 46 ani m-am angajat la stat cu contract pe perioada nedeterminata. Din octombrie 2002 Angajatorul mi-a retinut si virat 1% din venit contributie pentru ajutorul de somaj. Este legal? Eu stiu am stiut tot timpul ca Legea 76/2002 nu prevede contributii pentru pensionari!!! ca este o interpretare abuziva a legii! Ca, practic, mi s-au furat bani de catre functionari "entuziasti"... Vreau sa mi se faca dreptate! Ce trebuie sa fac? Pe cine trebuie si unde sa dau in judecata Pana la CEDO...??? Cu multumiri, M.C.
Data adaugarii: 22-Aug-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii fiscale au termen in luna iunie 2016?

    • Informam contribuabilii, prin cele ce urmeaza, cu privire la principalele obligatii declarative şi de plata cu termene in luna iunie 2016, dupa cum urmeaza: TERMEN: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate Formular 604 Se depune pentru inregistr...» citeste mai departe aici

  • Mijloc fix achizitionat. Care va fi abordarea contabila si fiscala?

    • In analiza de mai jos, discutam despre situatia in care s-au intregistrat mijloace fixe in anul 2015 sub valoarea de 2.500 lei si s-au amortizat conform catalogului cu duratele de functionare ale mijloacelor fixe (laptopuri). Vom vedea care sunt implicatiilie fiscale si contabile. Din punct de vedere contabil: Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare si detinute pe o perioadă mai mare de un an, conform pct.138 OMFP 1802/2014. ...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2016 - termen limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale

    • Va reamintim ca 30 mai 2016 este termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2015, potrivit OMFP nr. 123/2016, de catre societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare. Categorii de contribuabili In functie de criteriile de marime, prevazute la pct. 9 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.802...» citeste mai departe aici

  • Bilant microentitate in cazul reducerii semnificative a activitatii. Cum procedam?

    • In cazul urmator, avem situatia in care societatea si-a redus semnificativ activitatea in anul 2015 (nu mai are niciun salariat si toti indicatorii au scazut). Ea se incadreaza in categoria microentitatilor la data de 31.12.2015. Ce trebuie sa prezentam in anexa la bilant referitor la acest aspect: "reducerea semnificativa a activitatii"? Cei doi asociati nu intentioneaza la acest moment sa inchida firma. Potrivit principiului continuitatii activitarii prevazut la pct. 49 ...» citeste mai departe aici

  • Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat

    • Prin OANAF 1510/2016 a fost aprobata Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat. Actul a intrat in vigoare la 20 mai 2016. Operatorii economici care detin autorizatii valabile, emise anterior, au la dispozitie un termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a acestui ordin, sa depuna la autoritatea competenta o noua cerere de inregistrare si documentele aferente, potrivit noilor reglementari. La expirarea termenului de 180 de zile autorizat...» citeste mai departe aici

  • MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice

    •     Ministerul Finantelor Publice continua reforma administrativa si propune schimbari in organizarea si functionarea institutiei care sa duca la o mai mare eficienta a cheltuielilor publice, la impulsionarea investitiilor, la intarirea rolului Romaniei in cadrul Uniunii Europene si la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor.     Ministerul Finantelor propune infiintarea unui post de secretar de stat care sa coordoneze acti...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X