Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Contributii pensionar angajat

Intrebare:

Pentru un pensionar angajat cu contract de munca pe perioada nedeterminata, se calculeaza contributia somaj de catre angajator?

Daca acest pensionar este angajat cu contract cu durata redusa la o alta firma si are concediu medical, acesta se calculeaza la firma la care are contractul de baza sau si la cea de-a doua firma (cu care s-a incheiat contractul cu durata redusa)?

Raspuns:(dat in septembrie 2005)

Conform art. 94 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, urmatoarele categorii de pensionari pot cumula pensia cu venituri realizate dintr-o activitate profesionala:

i. pensionarii pentru limita de varsta;

ii. pensionarii de invaliditate de gradul III;

iii. beneficiarii pensiei de urmas, in conditiile prevazute de lege.

Conform art. 19 lit. a) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, in sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii, persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca sau pe baza de contract de munca temporara, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari. In consecinta, angajatorul nu datoreaza contributia individuala la fondul de somaj pentru veniturile platite unui pensionar in baza unui contract individual de munca.

Art. 26 din Legea nr. 76/2002 prevede ca angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la bugetul asigurarilor de somaj, in cota de 3%, aplicata asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de persoanele asigurate obligatoriu, prevazute la art. 19. In consecinta, angajatorul nu datoreaza contributia la fondul de somaj in cota de 3% pentru veniturile platite unui pensionar in baza unui contract individual de munca.

In ceea ce priveste cea de-a doua intrebare, potrivit art. 107 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, pensionarii care, potrivit legii, realizeaza venituri dintr-o activitate profesionala pentru care se calculeaza si se plateste contributia de asigurari sociale, beneficiaza de indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, in aceleasi conditii ca si ceilalti asigurati.


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii


Conform art. 130 din Legea nr. 19/2000, pentru persoana asigurata care se regaseste in doua sau mai multe situatii prevazute la art. 5 si care desfasoara activitate in mai multe unitati, in fiecare fiind asigurata, conform prezentei legi, indemnizatiile de asigurari sociale se calculeaza si se platesc, dupa caz, de fiecare angajator sau de casele teritoriale de pensii, in conditiile legii. Insa, conform art. 7 alin. (3) din Legea nr. 19/2000, in sistemul public, asiguratii nu pot beneficia concomitent de doua sau mai multe prestatii de asigurari sociale pentru acelasi risc asigurat, cu exceptia celor pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca.

In consecinta, indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, cauzata de boli obisnuite sau de accidente in afara muncii, boli profesionale si accidente de munca nu se suporta de fiecare din cei doi angajatori. In practica, aceasta indemnizatie se acorda de angajatorul la care salariatul isi are functia de baza si nu de catre fiecare din cei doi angajatori ai sai.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Contributii pensionar angajat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inventar cu probleme, inregistrare + verificare + modificare

Intrebare: Buna ziua !
Va supun analizei o alta problema complexa:

O colega de serviciu se afla in acest moment in Concediul de crestere a copilului.
La inventarul facut acum, o data la 3 ani, s-a descoperit urmatoarea situatie:
1. - scriptic, colega a primit in inventar 2 bunuri si sunt 2 numere de inventar pt. 2 bunuri,
insa in fapt este vorba despre 1 singur bun.
- comisia care a facut inventarul data trecuta
a inregistrat inca o data acel bun si i-a dat 1 alt numar de inventar,
insa, scriptic ar figura ca ar exista 2 bunuri.
2. - un alt bun problema este acela ca:
- descrierea bunului in Fisa bunului este alta
fata de ce se gaseste la locul inventarierii
( de ex.: in act se scrie ca este o cana cu coada,
la fata locului bunul nu are coada )
3. - un alt bun cu probleme:
- in Fisa bunului se scrie ca este o oala veche de sarmale, de culoare rosie,
in schimb, la fata locului se gaseste o oalade culoarea neagra.
4. - in Inventar apar 1 ibric cu 2 cesti cafea,
pe teren s-au mai gasit inca 2 cesti, in alta locatie /spatiu,
dar care au aceleasi caracteristici cu setul.

- pt. pct. 1 - i se va imputa colegei cval. unui bun,
care faptic nu a existat niciodata,
dar din acte rezulta ca ar trebui sa existe ?
- se poate indrepta greseala in ceea ce priveste Inventarul ?

- pt. celelalte puncte, cum va trebui sa se procedeze ?
- ce va trebui sa faca acea colega, dar comisia de inventariere,
dar contabilul sef, dar consilierul juridic ?

Va rog mult de tot sa ma ajutati, sa ma sfatuiti cum se pot rezolva cele de mai sus,
in asa fel incat sa fie rezolvata problema inventarului si a bunurilor care exista in realitate
si nu scriptic.

Va multumesc.

Raspuns: Avand in vedere ca inventarul trebuie sa reflecte situatia reala a bunurilor aflate in patrimoniul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: mi*****
Sunt beneficiar al unei pensii militare de stat anticipata partiala din anul 2001. In anul 2002 la 46 ani m-am angajat la stat cu contract pe perioada nedeterminata. Din octombrie 2002 Angajatorul mi-a retinut si virat 1% din venit contributie pentru ajutorul de somaj. Este legal? Eu stiu am stiut tot timpul ca Legea 76/2002 nu prevede contributii pentru pensionari!!! ca este o interpretare abuziva a legii! Ca, practic, mi s-au furat bani de catre functionari "entuziasti"... Vreau sa mi se faca dreptate! Ce trebuie sa fac? Pe cine trebuie si unde sa dau in judecata Pana la CEDO...??? Cu multumiri, M.C.
Data adaugarii: 22-Aug-2010
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari legale cu privire la tichetele de masa. HG 23/2015

    • La data de 13 februarie 2014 a intrat in vigoare Legea 291/2013 prin care s-a stabilit posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa si in format electronic, nu doar pe suport hartie. Normele metodologice insa au fost publicate la aproape un an de la intrarea acesteia in vigoare. Astfel, in  Monitorul Oficial, Partea I nr. 54 din 22/01/2015 a fost publicata HG 23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind aco...» citeste mai departe aici

  • Obligatii referitoare la stabilirea perioadei fiscale in sensul TVA pentru anul 2015

    • A: Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, precum si persoanele nou-infiintate in anul 2014 si inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care in cursul anului 2014 au utilizat ca perioada fiscala "trimestrul calendaristic" si: 1. in luna decembrie 2014 au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania In anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala "luna calendaris...» citeste mai departe aici

  • Cine depune Declaratia 394 in 2015? Conditii si obligatii

    • In atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, redam informatii noi referitoare la formularul 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national". Potrivit prevederilor art. 53 din OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii sunt obligati sa furnizeze periodic organelor fiscale informatii referi...» citeste mai departe aici

  • Declaratii PFA 2015 - Toate obligatiile declarative din acest an!

    • In atentia persoanelor interesate, va prezentam mai jos un material referitor la toate declaratiile pe care le depune un PFA in anul 2015. Declaratii PFA 2015 1)    PFA care au existat in 2014 si nu au fost inregistrate ca platitoare de TVA au obligatia depunerii la ANAF in anul 2015 urmatoarele declaratii: Pana pe 31 ianuarie (2 februarie in 2015 , pentru ca 31 este sambata) : Daca nu doriti ca i...» citeste mai departe aici

  • Prime acordate salariatilor. Ce inregistrari contabile facem?

    •   In ce priveste acordarea premiilor salariatilor cu ocazia sarbatorilor, redam mai jos un exemplu referitor la trecerea acestor sume in statul de plata si la inregistrarile contabile aferente. Pentru cei cu copii, in baza Codului fiscal art. 55 alin. 4 lit .a si a CCM/ regulament intern /acord incheiat cu salariatii, se poate acorda o suma de 150 lei- reprezentand venit neimpozabil atat la calculul impozitului pe venit cat si din punct de vedere al contributi...» citeste mai departe aici

  • Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti. Servicii furnizate pe cale electronica

    • In cazul in care o societate primeste facturi de servicii electronice de la parteneri din UE si non UE, vom stabili daca acest tip de servicii intra sub incidenta impozitului pe venit nerezidenti si daca e necesara solicitarea certificatului de rezidenta fiscala. Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal are ca obiect veniturile obtinute din Romania, insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venitur...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X