email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilitatea in partida simpla: Contributiile obligatorii pentru PFA

FNUASScontributii PFAactivitati independentedepunere declaratii PFA

 

UPDATE 2015: Declaratii fiscale 2015 pentru PFA. Click aici>>

Va reamintim, mai jos, care sunt contributiile obligatorii pentru un PFA in situatia in care acesta nu are si calitatea de salariat:

- contributia de sanatate de 5,5% care se aplica la venitul net;
- contributia de asigurari sociale pentru pensie, incepand cu 01.01.2011, suma minima
este 222 lei/luna (2.022 lei x 35% x 31,3%) daca veniturile sunt mai mari de 4 x 2.022
(castigul mediu brut) = 8.088 lei/an

Sanatate


Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente au obligatia incheierii unui contract cu Casa de Sanatate si detaliile postate pe site-ul CASMB sunt:

Contractul de tip C2 - contract incheiat de catre persoane fizice care nu au calitatea de salariati (persoane fizice autorizate)
Pasul 1: Accesezi adresa: http://www.casmb.ro/contracte_inregistrare.php .
Pasul 2: Completezi online informatiile cerute.
Pasul 3: Serverul iti va trimite automat la adresele de e-mail cu care te-ai inregistrat, contractul in format PDF personalizat cu informatiile titularului, precum si eventuala anexa de coasigurati.
Pasul 4: Citesti cu atentie contractul (primit pe e-mail sub format PDF), il tiparesti in 2 exemplare si il semnezi.
Pasul 5: Depui cele 2 exemplare dupa cum urmeaza:
a) in urna utilizata pentru raportarea online la sediul Titeica.

b) le trimiti prin posta la:
CASMB
Biroul Relatii cu Asigurati
Str.Gheorghe titeica, nr. 172, etaj 1, sector 2
Bucuresti, cod postal 020304
c) le depui personal la biroul de mai sus

Nota!
La momentul depunerii contractului, trebuie sa ai cel put in o plata efectuata la FNUASS,
in contul CASMB.

Pasul 6: Contractul si eventuala anexa vor fi contrasemnate de catre CASMB.
Pasul 7: Dupa 30 de zile (timp in care vom procesa documentele tale), esti asteptat in cadrul Biroului Relatii cu Asiguratii pentru ridicarea exemplarului propriu.

Nota!
In momentul ridicarii exemplarului propriu, trebuie sa fii cu plata la zi.

Declaratii!

1. Unde se depun declaratiile?
Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente au obligatia sa depuna la casa de asigurari de sana tate, pentru care au optat, declaratiile privind obligatiile ce le revin fata de bugetul FNUASS.

2. Ce tip de declaratie se depune?
Modelul este prezentat mai jos.

3. Care este termenul de depunere a declaratiilor?
Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente sunt obligate sa depuna declaratii privind obligatiile de plata catre bugetul FNUASS anual.

4. Care sunt sanctiunile aplicate in cazul nedepunerii la termen a declaratiilor privind obligatiile de plata catre bugetul FNUASS?

Nedepunerea declaratiilor la termen, constituie contraventie si se sanctioneaza conformlegislatiei in vigoare.



 

 

 

 

de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
FNUASScontributii PFAactivitati independentedepunere declaratii PFA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 17 Aprilie 2012


Votati articolul "Contabilitatea in partida simpla: Contributiile obligatorii pentru PFA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - inventar /carti Biblioteca

Intrebare: Hristos a inviat !

Va prezint urmatoarea situatie: 1. - comisia de inventariere a inventariat doar faptic cartile din Biblioteca. 2. - in contabilitatea institutiei noastre nu exista evidenta clara a tuturor bunurilor si a valorii lor. 3.- la inventariere s-au constatat lipsuri si plusuri in gestiunea angajatului. 4. - de aceea, o comisie de evaluare a stabilit valoarea de piata a bunurilor lipsa. 4. - comisia de inventar considera ca trebuie doar sa inainteze Raportul de evaluare catre contabilitate. 5. - comisia de inventariere nu a spus cine este vinovatul /vinovatii si nu a scris in Procesul-verbal care este suma de imputat /de recuperat.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu cateva sfaturi cum va trebui sa se procedeze.

1. - cine va trimite Listele de inventariere cuprinzând bunurile în custodie, aparţinând terţilor ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau directorul institutiei ? 2. - cine va face stabilirea rezultatelor inventarierii, prin confruntarea cantităţilor consemnate în listele de inventariere cu evidenţa tehnico-operativă pentru fiecare poziţie ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? 3. - in cazul nostru, cine propune modul de regularizare a diferenţelor dintre datele din contabilitate şi cele faptice, rezultate în urma inventarierii ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ?

4. - in cazul nostru, cine va spune care este suma - prejudiciu care trebuie imputata gestionarului vinovat ?

5. - in cazul nostru, cine va spune cine este persoana vinovata /persoanele vinovate de lipsa in gestiune ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau juristul ?

6. - in cazul nostru, cine trebuie să faca propuneri de măsuri în legătură cu plusurile şi lipsurile constatate ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau juristul ?

7. Directorul spune ca toate acestea trebuie sa le faca doar contabilitatea, pentru ca este vinovata ca nu are evidenta in contabilitate a tuturor bunurilor /cartilor din Biblioteca.

8.- ce masura va trebui sa ia directorul ? Doar va imputa gestionarului lipsurile constatate la inventariere ? Va trebui sa ii dea si o sanctiune disciplinara ? Este vorba si despre vreo infractiune facuta de gestionar ?

Raspuns: In primul rand trebuie sa se stabileasca daca inventarul este corect si are la baza carti cu numere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Aprilie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 8 - 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: mo*****
Sunt salariat si PFA!!!! Ce sunt obligata sa platesc la ANAF? Am deschis Pfa-ul in februarie am inceput activitatea si veniturile in august, pana acum nu am fost nici la CAs nici la pensii cu declaratiile acum am inteles ca totul se intampla la ANAF. Intrebarea este stiu cei de la ANAF ca sunt si salariata sa nummai platesc pensiile??? DE asemenea am estimat o suma mult mai maica decat realizez acum, ce fac astept sfarsitul anului sau merg si anunt si depun din nou declaratia estimativa?
Data adaugarii: 08-Sep-2012


Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X