email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce modificari aducre noul proiect de ordin privind cazierul fiscal?

cazierul fiscalproiect ordinanafcontribuabili

Redam mai jos noul proiect de ordin privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificarea informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal

Avand in vedere dispozitiile art.3 din Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal,

in  temeiul prevederilor art.11  alin.(3)  din  Hotararea  Guvernului  nr.520/2013  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare,

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
Proiect O R D I N
ART. 1 - (1) Cazierul fiscal se organizeaza de  Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal.

(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de  administrare  a  marilor  contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile
fiscale  municipale, Administratia  Fiscala  pentru  Contribuabili  Mijlocii,Administratia  Fiscala pentru Contribuabili Nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:

a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia Fiscala pentru Contribuabili Mijlocii si Administratia Fiscala pentru Contribuabili Nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
b) Serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza teritoriala a acestor unitati fiscale.
(3) Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

ART.2 - (1) La informatiile privind cazierul fiscal au acces urmatoarele persoane:

a) persoane cu  atributii  in  gestionarea  cazierului  fiscal  din  cadrul  organelor  fiscale competente, avand drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.39/2015.

Atributii le sunt  stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare si inscrise in fisa postului;
b) alti functionari din cadrul agentiei si unitatilor subordonate, in baza atributiilor stabilite  prin Regulamentul de organizare si functionare si inscrise in fisa postului, avand drept de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul agentiei.

(2) Directia generala de tehnologia informatiei organizeaza evidenta nominala a persoanelor din cadrul agentiei si unitatilor subordonate care au acces la informatiile din cazierulfiscal, precum si nivelul de acces acordat.

ART. 3-(1) Cazierul  fiscal  este  gestionat  din  punct  de  vedere  informatic,  de Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,  care organizeaza si gestioneaza si istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal.

(2) Informatiile din istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal se pastreaza pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta.

((3)  Accesul organelor fiscale la datele din istoricul informatiilor din cazierul fiscal se face in conditiile prevazute la art.2.
ART. 4 -
in cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea.

ART. 5 - Procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal este prevazuta in anexa nr.1.

ART. 6 - Se aproba  modelul si continutul formularelor:
a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/1;
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/2;
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal
", cod MFP: 14.13.25.15/1;
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/2;
e) 504  "Certificat  de  cazier  fiscal"  si  anexa  la  certificatul  de  cazier  fiscal,  cod  MFP:
14.13.21.15;
f) 505 "Fisa de inscriere in  cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare /patrimoniale", cod MFP: 14.13.43.15/3;
g)  506  "Fisa  de  inscriere  in  cazierul  fiscal  privind  inactivitatea  fiscala",  cod  MFP:
14.13.43.15/4;
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul ", cod MFP: 14.13.43.15/5;

i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/6, prevazute in
anexa nr. 2. ART.

7 - Caracteristicile de tiparire, modul de  difuzare, de utilizare si de pastrare ale  formularelor mentionate sunt prevazute in anexa nr.3.
ART. 8 - Anexele nr.1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 9 -  Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART.1
- La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga
orice prevedere contrara.

ART.1
1- Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei  si  Directia generala  de  administrare  a  marilor  contribuabili,  directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Emis la Bucuresti, la  .......  ...
......  
2015
PRESEDINTELE AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA
GELU STEFAN DIACONU


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazierul fiscalproiect ordinanafcontribuabili


Data aparitiei: 01 Octombrie 2015

Votati articolul "Ce modificari aducre noul proiect de ordin privind cazierul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X