email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum va arata Declaratia 307? Proiect de ordin

declaratia 307taxa pe valoarea adaugataajustariregularizare taxa

ANAF a publicat recent un nou proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (307) "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata".

Intrucat prin Hotararea Guvernului nr.1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.22 din 13 ianuarie 2016, prin Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si prin Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare au fost renumerotate articolele si punctele la care se facea trimitere in cuprinsul formularului "Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata", precum si in instructiunile de completare ale acestuia, este necesara adaptarea acestora la noile prevederi legale.


In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 270 alin. (7), art. 324 alin. (8) si (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al pct. 7 alin. (9), pct. 23 alin. (2), pct. 25 alin. (4), pct. 67 alin. (12) si pct. 83 alin. (8), (9) si (10) din Normele metodologice de aplicare a titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N
Art. 1. – Se aproba modelul si continutul formularului (307) "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata", prevazut in anexa nr. 1.

Art. 2. – Formularul mentionat la art.1 se completeaza si se depune conform instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 2.

Art. 3. – Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularului mentionat la art.1 sunt prevazute in anexa nr. 3.

Art. 4. – (1) Suma reprezentand taxa pe valoarea adaugata de plata la bugetul de stat rezultata ca urmare a ajustarilor/corectiei ajustarilor/regularizarilor taxei pe valoarea adaugata, declarata prin formularul prevazut la art.1, va fi achitata la bugetul de stat, potrivit reglementarilor legale in vigoare, in lei, in numerar, prin decontare bancara sau prin mandat postal, in contul 20.A.10.01.05 „TVA de plata la bugetul de stat, pentru transferul unor active rezultate ca urmare a ajustarilor", deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscala sau cu codul numeric personal al platitorului, dupa caz.

(2) Sumele negative rezultate ca urmare a ajustarilor/corectiei ajustarilor/regularizarilor de taxa pe valoarea adaugata efectuate de persoanele impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 316 alin. (11) lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se restituie potrivit procedurii legale aplicabile in materie.

Art. 5. – Anexele nr. 1- 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 6. – Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele metodologice de aplicare a titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Art. 7. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 8. – Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de...........................
PRESEDINTE,

GELU STEFAN DIACONU


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 307taxa pe valoarea adaugataajustariregularizare taxa


Data aparitiei: 01 Februarie 2016

Votati articolul "Cum va arata Declaratia 307? Proiect de ordin":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X