email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OPANAF nr. 1443/2019 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre ANAF

OPANAF nr. 1443/2019 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre ANAF
anafpracticienicreante

In Monitorul Oficial nr. 457 din data de 6 iunie 2019 a fost publicat OPANAF nr. 1443/2019 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
 

 La nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se constituie Comisia de agreare a practicienilor in insolventa, in vederea organizarii procedurilor de agreare, cu urmatoarea componenta:

- presedinte - seful serviciului care coordoneaza activitatea de insolventa din cadrul Directiei generale juridice;
- membru titular - seful serviciului din cadrul Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare desemnat de seful ierarhic superior;
- membru titular - seful serviciului din cadrul Directiei generale de planificare, monitorizare si sinteza desemnat de seful ierarhic superior.

Secretariatul este asigurat de doi reprezentanti, din care unul din cadrul Directiei generale juridice si altul din cadrul Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare sau inlocuitori ai acestora, desemnati de conducatorul acestei directii.
Membrii supleanti vor fi inlocuitorii de drept sau functionarii publici din cadrul directiilor de care apartin, desemnati in mod expres de conducatorul fiecarei directii.



(2) Procedurile de selectie a practicienilor in insolventa agreati, in scopul sustinerii desemnarii acestora in procedurile de insolventa, se realizeaza de catre Comisia de selectie constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru contribuabilii cu creante mai mari de 5.000.000 lei inclusiv.

(3) Pentru creantele mai mici decat plafonul prevazut la alin. (2), selectia se efectueaza de comisiile de selectie a practicienilor in insolventa constituite la nivelul organelor fiscale centrale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


Comisia de selectie constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are urmatoarea componenta:

- presedinte - directorul general al Directiei generale juridice sau inlocuitorul desemnat de acesta;
- membru titular - directorul general al Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare;
- membru titular - directorul general al Directiei generale de planificare, monitorizare si sinteza.

Secretariatul este asigurat de doi reprezentanti ai Directiei generale juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau inlocuitori ai acestora, desemnati de conducatorul acestei directii.

Membrii supleanti vor fi inlocuitorii de drept sau functionarii publici din cadrul directiilor de care apartin, desemnati in mod expres de conducatorul fiecarei directii.

Procedura de agreare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a practicienilor in insolventa se demareaza prin publicarea unui anunt pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului din anexa nr. 1. Anuntul va fi comunicat in aceeasi zi si catre UNPIR prin orice mijloace de comunicare convenite impreuna de cele doua entitati.

Termenul de depunere a documentatiilor de participare este de 15 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau cel prevazut in anunt.

Dispozitii privind documentatia necesara in vederea agrearii

(1) Documentatia de participare la procedura de agreare se depune de catre ofertanti la Registratura generala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa mentionata in anunt, sau se comunica prin posta, cu confirmare de primire.

(2) Documentatia de participare la procedura de agreare trebuie sa cuprinda urmatoarele:

a) o scrisoare de intentie prin care isi manifesta interesul de a participa la procedura de agreare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala - va fi completat modelul cuprins in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin;
b) un act justificativ eliberat de UNPIR, cu cel mult 30 de zile inainte de depunerea documentatiei, din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;

c) certificatul de atestare fiscala valabil la data depunerii documentatiei, eliberat pentru ofertant de organul fiscal central competent, din care sa rezulte faptul ca ofertantul nu inregistreaza obligatii fiscale/bugetare restante;

d) o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, valabila la data depunerii documentatiei.

(3) Documentele prevazute la alin. (2) se depun pe numele ofertantilor, astfel cum sunt definiti la art. 1 lit. f).

(4) Documentatia se depune in original sau conform cu originalul, opisata, indosariata, in plic inchis, toate paginile fiind numerotate si semnate. Participantul va mentiona obligatoriu pe plic denumirea, precum si adresa/sediul social al ofertantului, cu mentiunea "a nu se deschide - pentru Comisia de agreare a practicienilor in insolventa - D.G.J.".


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafpracticienicreante


Data aparitiei: 19 Iunie 2019

Votati articolul "OPANAF nr. 1443/2019 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X