In Monitorul Oficial nr. 457 din data de 6 iunie 2019 a fost publicat OPANAF nr. 1443/2019 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
La nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se constituie Comisia de agreare a practicienilor in insolventa, in vederea organizarii procedurilor de agreare, cu urmatoarea componenta:
- presedinte - seful serviciului care coordoneaza activitatea de insolventa din cadrul Directiei generale juridice;
- membru titular - seful serviciului din cadrul Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare desemnat de seful ierarhic superior;
- membru titular - seful serviciului din cadrul Directiei generale de planificare, monitorizare si sinteza desemnat de seful ierarhic superior.
Secretariatul este asigurat de doi reprezentanti, din care unul din cadrul Directiei generale juridice si altul din cadrul Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare sau inlocuitori ai acestora, desemnati de conducatorul acestei directii.
Membrii supleanti vor fi inlocuitorii de drept sau functionarii publici din cadrul directiilor de care apartin, desemnati in mod expres de conducatorul fiecarei directii.
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
(2) Procedurile de selectie a practicienilor in insolventa agreati, in scopul sustinerii desemnarii acestora in procedurile de insolventa, se realizeaza de catre Comisia de selectie constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru contribuabilii cu creante mai mari de 5.000.000 lei inclusiv.
(3) Pentru creantele mai mici decat plafonul prevazut la alin. (2), selectia se efectueaza de comisiile de selectie a practicienilor in insolventa constituite la nivelul organelor fiscale centrale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Comisia de selectie constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are urmatoarea componenta:
- presedinte - directorul general al Directiei generale juridice sau inlocuitorul desemnat de acesta;
- membru titular - directorul general al Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare;
- membru titular - directorul general al Directiei generale de planificare, monitorizare si sinteza.
Secretariatul este asigurat de doi reprezentanti ai Directiei generale juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau inlocuitori ai acestora, desemnati de conducatorul acestei directii.
Membrii supleanti vor fi inlocuitorii de drept sau functionarii publici din cadrul directiilor de care apartin, desemnati in mod expres de conducatorul fiecarei directii.
Procedura de agreare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a practicienilor in insolventa se demareaza prin publicarea unui anunt pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului din anexa nr. 1. Anuntul va fi comunicat in aceeasi zi si catre UNPIR prin orice mijloace de comunicare convenite impreuna de cele doua entitati.
Termenul de depunere a documentatiilor de participare este de 15 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau cel prevazut in anunt.
Dispozitii privind documentatia necesara in vederea agrearii
(1) Documentatia de participare la procedura de agreare se depune de catre ofertanti la Registratura generala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa mentionata in anunt, sau se comunica prin posta, cu confirmare de primire.
(2) Documentatia de participare la procedura de agreare trebuie sa cuprinda urmatoarele:
a) o scrisoare de intentie prin care isi manifesta interesul de a participa la procedura de agreare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala - va fi completat modelul cuprins in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin;
b) un act justificativ eliberat de UNPIR, cu cel mult 30 de zile inainte de depunerea documentatiei, din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
c) certificatul de atestare fiscala valabil la data depunerii documentatiei, eliberat pentru ofertant de organul fiscal central competent, din care sa rezulte faptul ca ofertantul nu inregistreaza obligatii fiscale/bugetare restante;
d) o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, valabila la data depunerii documentatiei.
(3) Documentele prevazute la alin. (2) se depun pe numele ofertantilor, astfel cum sunt definiti la art. 1 lit. f).
(4) Documentatia se depune in original sau conform cu originalul, opisata, indosariata, in plic inchis, toate paginile fiind numerotate si semnate. Participantul va mentiona obligatoriu pe plic denumirea, precum si adresa/sediul social al ofertantului, cu mentiunea "a nu se deschide - pentru Comisia de agreare a practicienilor in insolventa - D.G.J.".