Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie! Aveti Certificatul Digital pregatit? Cat costa si unde se poate reinnoi?

"Din anul 2017 nu vom mai primi pe hartie declaratii care se pot depune si online". Asta este declaratia fara echivoc data recent de seful ANAF, asa ca toti cei care se ocupa de acest domeniu trebuie sa aiba un instrument de lucru extrem de important, fara de care nu vor mai putea profesa:

Certificatul Digital pentru semnatura electronica

Ce este "Kitul pentru Semnatura electronica?"

Conform definitiei legale, semnatura electronica reprezinta date in forma electronica, ce sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare [art. 4 pct. 3 din Legea 455/2001].

Din punct de vedere al folosirii practice, semnatura electronica (digitala) valida ofera cititorului un motiv puternic de confirmare a faptului ca mesajul sau documentul digital este creat de catre persoana care l-a semnat, iar continutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii acestuia.

Cum functioneaza semnatura electronica din punct de vedere tehnic? Asupra documentului se aplicao functie hash-code, obtinandu-se amprenta documentului. Printr-un algoritm se aplica cheia privata peste amprenta documentului, rezultand semnatura electronica. Semnatarul este acea persoana care detine un dispozitiv de creare a semnaturii electronice si care actioneaza fie in nume propriu (persoana fizica) fie in numele unui tert (persoana juridica).

Cum putem obtine Kitul pentru semnatura electronica? In acest moment exista cinci furnizori acreditati pentru certificare: "Alfatrust Certification", "Trans Sped", "Digisign", "Certsign"si "Centrul de Calcul".

Certificatul digital de la Alfa Sign, spre exemplu, poate fi obtinut foarte rapid si usor, in 3 pasi simpli:

Pasul 1: completati un Formular de Inregistrare cu datele de identificare ale solicitantului, datele persoanei juridice + informatii privind adresa de livrare a certificatului si a documentelor

...vezi aici Formularul de Inregistrare >>

Pasul 2: imprimati si semnati documentele primite prin email. Veti avea de semnat si imprimati contractul de beneficiar si de utilizator, declaratia de acceptanta si procesul verbal, la care veti adauga o copie dupa actul de identitate.

...lista documentelor o gasiti aici >>


Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii


Pasul 3: efectuati plata facturii proforme si transmiteti actele la sediul Alfa Trust. In baza documentelor se va emite certificatul digital calificat care va ajunge la dumneavoastra in maxim 3 zile lucratoare.

...gasiti aici procedura integrala >>

La final, Certificatul digital va fi livrat la adresa indicata de dvs.

Cat costa certificatul digital?

Promotia pe care AlfaSign o are in acest moment face ca intreg kit pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Oferta include Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica.

...vezi aici cat costa certificatul digital >>

Foarte important: certificatul digital este valabil timp de un an. La finalul acestei perioade el trebuie reinnoit pentru a putea fi folosit in continuare.

Cum puteti reinnoi un certificat digital?

Oferta de la Alfa Sign pentru reinnoirea certificatului digital este de doar 27 de euro, iar aceasta poate fi cauta si exclusiv online. Puteti sa reinnoiti si certificate digitale emise de alte firme acreditate.

...citeste aici cum se reinnoieste certificatul digital >>

Nu uitati: un certificat digital poate fi folosit de catre profesionisti pentru toti clientii lor. Altfel spus, cu certificatul digital al dvs. puteti semna toate declaratiile clientilor pentru care lucrati.

Pentru asta, insa, trebuie sa aveti procura notariala prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Procura trebuie sa fie valabila pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client.

Practic, certificatul digital a devenit obligatoriu incepand cu 2017, de aceea, pentru contabili mai ales, este ceva ce nu trebuie sa lipseasca. Fie ca achizitionati unul nou, fie ca il reinnoiti, gasiti mai sus toate detaliile de care aveti nevoie.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Ianuarie 2017


Votati articolul "ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie! Aveti Certificatul Digital pregatit? Cat costa si unde se poate reinnoi?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Autofactura prestari servicii UE

Intrebare: O firma din Romania inregsitrata in scopuri de TVA si in ROI primeste de la o firma din Austria autofacturi pentru serviciile de transport prestate in UE. Pe autofacturi (self-invoice) este mentionat "taxare inversa". Cum se declara in acest caz prestarile de servicii efectuate catre firma din UE in declaratia 300 si 390?

Raspuns: Serviciile facturate de catre firma de transport sunt in categoria serviciilor intracomunitare care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Totul despre microintreprinderi in 2017. Cotele de impozitare si noile conditii din Codul fiscal

    • Incepand cu 2017, se aplica noi reglementari privind impozitul pe venitul microintreprinderilor. Modificarile sunt aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).   Astfel, referitor la impozitul pe veniturile microintreprinderilor, retinem urmatoarele modificari importante: • Se schimba plafonul...» citeste mai departe aici

  • Formularul 600: Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii

    • Au obligatia de a depune formularul 600 persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente(venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii, venituri din profesii liberale si venituri din drepturi de proprietate intelectuala) si care indeplinesc urmatoarele conditii, dupa caz:   a) venitul realizat in anul 2016, ramas dupa scaderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, exclusiv ch...» citeste mai departe aici

  • Termen-limita pentru dividende: 25 ianuarie 2017

    • ANAF a atras recent atentia cu privire la obligatiile fiscale si declarative care insotesc dividendele distribuite in anul 2016. Astfel, va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017

    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/...» citeste mai departe aici

  • Regim deseuri 2017. Noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu

    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel:     1. de...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF privind Formularul 094

    • Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul 2016, care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si care nu au depasit plafonul de 100.000 euro au obligatia sa completeze si sa depuna formularul 094 – "Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent"...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X