Modificari in sfera comunicarii in format electronic cu organele fiscale au fost pregatite printr-o Ordonanta de urgenta care urmareste imbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale, conform unui comunicat de presa emis de Ministerul Finantelor Publice.
Actul normativ introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala, etc.) si in forma electronica. Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie.
Totodata, actul normativ prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor, nemaifiind necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice.
Pentru persoanele fizice, noile reglementari creeaza baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministru. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala in relatia cu contribuabilul.
Prin ordin comun al ministrului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si al ministrului Finantelor Publice se stabilesc categoriile de acte administrative fiscale care pot fi emise electronic de catre organele fiscale ale autoritatilor administratiei publice locale, iar consiliile locale stabilesc, prin hotarare, daca organele fiscale din cadrul autoritatii administratiei publice locale respective pot emite acte administrative fiscale in varianta electronica precum si instrumentele efective de comunicare care pot fi folosite.
Pentru implementarea prevederilor incluse in Ordonanta de Urgenta adoptata astazi de Guvern, vor fi adoptate o serie de ordine emise de ministrul Finantelor Publice si presedintele ANAF.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Examen Consultant Fiscal 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Sursa: Ministerul Finantelor Publice