Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere

BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere
oug 82/2017negocierea colectivaoug 79/2017

Intr-un mod complet lipsit de transparenta Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta prin care reglementeaza un mecanism care sa permita disiparea responsabilitatii pentru efectul de reducere a veniturilor nete, ca urmare a implementarii OUG 79/2017, respectiv transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat.

Conform informatiilor existente pe site-ul Guvernului, proiectul de ordonanta ce ulterior a primit numarul 82/2017, a intrat in sedinta de Guvern intr-o foma ce nu continea prevederile actualului art VII. De altfel, aceasi forma a circulat pentru avize la Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Muncii si Justitiei Sociale dar si la Consiliul Economic si Social.

Cititi si: Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017

Un astfel de mod de adoptare a unor prevederi legale este dificil de inteles, avand in vedere ca aceasta modificare a fost introdusa fara nici un fel de consultare cu partenerii sociali (sindicate si patronate), desi aceasta norma vizeaza in mod cat se poate de direct cei doi parteneri in negocierile colective.

Mai mult, in aceasta perioada reprezentantii Guvernului au avut intalniri repetate cu partenerii sociali pentru modificarea Legii 62/2011. in nici una din aceste intalniri nu s-a adus in discutie aceasta intentie a Guvernului.

Prin OUG 82/2017, printr-o derogare de la prevederile Legii 62/2011, Guvernul obliga angajatorii sa initieze negocieri colective pentru punerea in aplicare a prevederilor OUG 79/2017. Propunerea urmareste in sine sa oblige partile la negocieri colective in vederea mentinerii valorii nete a salariilor in plata, o data cu intrarea in vigoare a prevederilor OUG 79/2017, respectiv 1 ianuarie 2018.

OUG 82/2017 impune tuturor angajatorilor, inclusiv celor care au sub 21 de salariati (inclusiv celor cu un singur salariat), sa inceapa negocierea colectiva in perioada 20 noiembrie – 20 decembrie 2017. Obligatia vizeaza atat angajatorii unde in prezent nu exista incheiat un contract colectiv de munca, cat si angajatorii care au in vigoare un contract colectiv de munca. in aceasta a doua ipoteza urmand a se negocia un act aditional.

Ar fi de retinut unele aspecte extrem de relevante in ce priveste aceasta norma legala, si anume:

Reglementarea de la art.VII din OUG 82/2017 urmareste sa arunce in responsabilitatea partenerilor sociali ceea ce Guvernul, prin declaratiile date de reprezentantii acestuia, a garantat, respectiv mentinerea valorii nete a salariilor dupa aplicarea masurilor din OUG 79/2017.

Angajatorii au doar obligatia initierii negocierilor, nu si a maririi efective a salariilor brute, in asa fel incat sa se mentina valoarea neta a acestora incepand cu data de 1 ianuarie 2018.

Modul de reglementare este total nerealist, pe de o parte perioada de negociere care este in acest caz doar o luna, iar pe de alta parte procedura ce trebuie urmata, de la stabilirea partilor indreptatite sa negocieze si pana la inregistrarea contractului colectiv de munca la ITM.


Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii



Reglementarea, prin exceptiile introduse la alineatele (3) si (4) din articolul VII, afecteaza negocierile colective aflate in curs de derulare in aceasta perioada. Guvernul a reglementat in pripa o speta teoretica, fara sa realizeze ca implicatiile reale sunt mult mai complexe. OUG 82/2017 nici macar nu ia in calcul ipoteza in care partile au inceput deja negocieri colective inainte de 20 noiembrie, si nici ipoteza in care negocierile incepute dupa 20 noiembrie nu pot fi finalizate in termenul prevazut de OUG, tinand cont de gama diversa de aspecte ce fac obiectul unui contract colectiv de munca.


Continuarea aici.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oug 82/2017negocierea colectivaoug 79/2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Noiembrie 2017


Votati articolul "BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Fundatie

Intrebare: La o fundatie care nu si-a depus bilantul din anul 2004, trebuie sa descarc modelul din anul respectiv pt a efectua bilantul sau iau ultima varianta de pe site-ul anaf 2011. Aceeasi intrebare si pt declaratiile pt plata impozitului pe profit.


Raspuns: se utilizeaza formularele valabile la data respectiva.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile