Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Implicatii OUG 114/2018. Impozitarea pentru salariatii part-time care sunt angajati la mai multe firme

Implicatii OUG 114/2018. Impozitarea pentru salariatii part-time care sunt angajati la mai multe firme
OUG 114/2018constructiisalariu minimimpozitare

OUG 114/2018, publicata in Monitorul Oficial cu nr. 1.116 in data de 29 decembrie 2018, a presarat numeroase necunoscute in sectorul constructiilor. Va reamintim ca au fost facute modificari importante privind salariul si ca joaca un rol important si cifra de afaceri. Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar.
 

O dilema legata de implicatiile OUG 114/2018 are legatura cu modul in care se va face impozitarea pentru salariatii care au un program de lucru part-time si care colaboreaza cu mai multe firme cu CAEN prevazut de aceasta ordonanta. Luam cazul unor societati care au cifra de afaceri peste 80%, criteriul esential in aceasta masura.


Implicatii OUG 114/2018 si impozitarea pentru angajatii part-time: raspunsul specialistului


Pana la 1 ianuarie 2018, contributiile de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate in cazul salariatilor cu fractiune de norma care aveau un salariu inferior salariului minim erau platite de catre angajator. Prin OUG 79/2017, publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017, sarcina platii contributiilor a fost trecuta de la angajator la salariat.

Regula platii contributiilor cel putin la nivelul salariului minim pe tara, chiar daca salariul efectiv obtinut de salariatul part-time este mai mic – se mentinea, doar ca nu angajatorii aveau de platit aceste contributii, ci salariatii. Ulterior s-a constatat ca in acest fel unii salariati, cu norma mai redusa, aveau de platit contributii mai mari decat salariul obtinut.

Drept urmare, a intervenit o noua modificare legislativa, prin OUG 3/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 125 din 8 februarie 2018.

Potrivit acestui act normativ, salariatilor care lucreaza cu fractiune de norma li se retin contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate raportate la venitul brut de care beneficiaza, iar diferenta pana la nivelul contributiilor aferente salariului minim pe economie este suportata in numele angajatului de institutia bugetara angajatoare sau de catre angajatorul privat.

Cu alte cuvinte, ramane valabila prevederea potrivit careia contributiile se calculeaza la nivelul salariului minim, dar diferenta nu mai este suportata de catre salariat, ci de catre angajator. Astfel, art. 146 alin. 54 din Codul fiscal prevede ca “diferenta se plateste de catre angajator/platitorul de venit in numele angajatului/beneficiarului de venit.”

In prezent, situatia s-a complicat din cauza celor trei salarii minime diferite. Astfel, potrivit art. 146 alin. (55) din Codul fiscal, introdus prin OUG 114/2018, in situatia in care, prin hotarare a Guvernului se utilizeaza, in aceeasi perioada, mai multe valori ale salariului minim brut pe tara, diferentiat in functie de studii, de vechime sau alte criterii prevazute de lege, se ia in calcul valoarea salariului minim brut pe tara prevazuta pentru categoria de persoane pentru care se datoreaza contributia.

In cazul salariatilor din constructii cu fractiune de norma, care beneficiaza de un salariu mai mic de 3.000 de lei, in masura in care nu se numara printre persoanele exceptate (nu sunt elevi sau studenti sub 26 de ani, ucenici, pensionari, persoane cu dizabilitati cu timp redus de lucru etc.,) contributiile vor fi datorate de salariat raportat la salariul efectiv primit, iar angajatorul va datora contributiile pana la salariul specific de 3.000 de lei.

Conform art. 66 pct. 1 din OUG 114/2018 lit. c) veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) – (3) din Codul fiscal realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sunt cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusive si sunt realizate in baza contractului individual de munca.

Ori daca venitul este sub 3.000 lei nu sunt intrunite conditiile art. 66 pct. 1 lit. c) situatie in care nu se aplica scutirea.
Pentru a se aplica scutirea venitul trebuie sa fie obtinut in baza unui contract individual de munca si nu prin cumul in baza mai multor contracte. Venitul brut minim trebuie sa fie 3.000 lei si nu mai putin de 3.000 lei.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabriela Dita - Consilier juridic.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 114/2018constructiisalariu minimimpozitare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 08 Februarie 2019


Votati articolul "Implicatii OUG 114/2018. Impozitarea pentru salariatii part-time care sunt angajati la mai multe firme":
Rating:

Nota: 4.41 din 5 din 27 voturi


Alte articole publicate in data de 08 Februarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Cum se interpreteaza legea in cazul celor angajati pe la imijlocul lunii si nu realizeaza un salariu brut minim de 3000 de lei? Se tine cont de art. 71, paragraful 1 din OUG 114/2018, care mentioneaza un tarif minim de 17,928 lei pe ora? Adica, daca angajatul este recompensat cu minim 17.928 lei/ora, beneficiaza de scutiri, chiar daca nu are un salariu brut minim de 3000 de lei in luna respectiva?
Data adaugarii: 16-Apr-2019
Postat de: user
Cum se interpreteaza legea in cazul celor angajati pe la imijlocul lunii si nu realizeaza un salariu brut minim de 3000 de lei? Se tine cont de art. 71, paragraful 1 din OUG 114/2018, care mentioneaza un tarif minim de 17,928 lei pe ora? Adica, daca angajatul este recompensat cu minim 17.928 lei/ora, beneficiaza de scutiri, chiar daca nu are un salariu brut minim de 3000 de lei in luna respectiva?
Data adaugarii: 12-Feb-2019

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X