email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!
declaratia 600anafformular 600

Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro.

Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un certificat digital. Insa contribuabilul trebuie sa detina un cont individual, validat printr-o procedura care presupune fie deplasarea personala la unul dintre ghiseele de la sediile fiscului, fie folosind numarul unei decizii de impunere anuala ori decizie de plata anticipata.

Imediat ce isi deschide contul in Spatiul Virtual Privat, contribuabilul poate opta sa primeasca gratuit pe email ori printr-o aplicatie de mobil sau contra cost pe SMS notificari cand apar documente noi.
 

Depunerea declaratiei 600: cum se deschide contul in SPV?

Luand in considerare neintelegerile aparute in ultima perioada, ANAF a considerat ca este necesar sa realizeze un tutorial ce are ca principala tema inrolarea in Spatiul Privat Virtual.

Acordarea serviciilor la distanta este unul dintre obiectivele specifice ale ANAF in strategia de imbunatatire a relatiei dintre contribuabili si autoritatile fiscale, iar autentificarea si autorizarea contribuabililor este parte a acestui obiectiv.

Accesarea serviciului “Spatiul privat virtual” reprezinta optiune in sensul art. 44 alin (3) din OG 92/2003 privind codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin acest serviciu este luata in considerare si posibilitatea transmiterii de notificari si anunturi prin SMS, e-mail si aplicatia Talk (pentru smart phone).
 

DE RETINUT!

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta, furnizate de ANAF sunt gratuite. In cazul in care furnizarea unui serviciu de comunicare electronica presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator.
 

Cum se face contul in SPV

Serviciul “Inregistrare utilizatori” – permite inregistrarea in sistem a persoanelor fizice, pentru a se putea autentifica cu credentiale de tip user/parola, insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

La alegerea optiunii “Inregistrare utilizatori”, contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni:

- aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate cu BI/CI original, copie si numarul de inregistrare;

- online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

Contribuabilii care aleg varianta de identificare pe baza unei decizii primite de la ANAF pot indica unul din numerele de mai jos:

1) Numarul unei decizii de impunere indicat in partea de sus a documentului-hartie primit de la ANAF si precedat de textul “Nr.inregistrare”. Poate fi decizie de impunere anuala sau decizie de plati anticipate emisa in cursul anului 2013 sau 2014.

2) Numarul unei decizii referitoare la obligatii de plata accesorii indicat in coltul stanga sus pe documentul hartie primit de la ANAF si precedat de textul “Nr.”

3) DECIZIE DE IMPUNERE - privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2012. Conform instructiunilor de mai sus, acest document nu poate fi utilizat pentru identificare in “Spatiului Privat Virtual” pentru ca este un model de decizie (252) care nu este inca inclus in lista de documente ce pot fi precizate la inregistrare (se refera la recalculare impozit; - nu este o decizie de impunere anuala, - nu este o decizie de plati anticipate, - nu este o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii).

In partea de inregistrare sunt prezentate optiunile disponibile pentru primirea notificarilor de instiintare ca au fost afisate documente noi in spatiul privat:

- Notificari prin email de la ANAF - Gratuit. Notificarile se vor primi la adresa de mail completata in formular.

- Atentionari prin aplicatia Notif de la ANAF - Gratuit. Atentionarile se vor primi in aplicatie, cu conditia sa dispuneti de internet si aplicatia sa fie pornita.

- Atentionari prin SMS de la ANAF - Contra cost/SMS. Notificarile vor fi trimise la aparitia fiecarui document nou, dar nu mai mult de un SMS pe zi si se vor primi la numarul de telefon completat in formular. Costul SMS-urilor, va fi suportat exclusiv de utilizator.

 

Consulta tot tutorialul ANAF aici. >>


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 600anafformular 600


Data aparitiei: 22 Ianuarie 2018

Votati articolul "Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X