Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat

Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat
case marcat electronicebon fiscal 2018taxa valoare adaugataanaf

UPDATE. MFP a prelungit termenul pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat publicat in data de 18 mai pe site-ul institutiei. Contribuabilii mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu 1 septembrie 2018, iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu data de 1 noiembrie 2018.

*********

Casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la data de 1 iunie 2018 pentru firmele mari si cele mijlocii. Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

Potrivit business-review.eu, Camera Deputatilor, in calitate de for decizional al Parlamentului, a probat miercuri, 18 aprilie, noile prevederi.

Aceste termene au fost decise de Guvern de anul trecut, dar Parlamentul a decis sa nu faca nicio schimbare la acea data.

Conform sursei citate mai sus, se pare ca Romania este singura tara din Europa care inca mai foloseste case de marcat cu role de hartie.

******

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala urmatoarele date prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Este vorba de urmatoarele informatii:

a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii




1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
5. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;

b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;

c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;

In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale comunica se transmit urmatoarele informatii:

a) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:
1. suma si moneda incasate de la client;
2. suma si moneda platite clientului;
3. comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
4. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
5. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
6. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
7. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
b) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:
1. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
2. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
3. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
4. numarul cursei;
5. valoarea totala a serviciului;
6. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
c) aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:
1. valoarea totala a bonului fiscal;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
5. numarul cursei aeriene;
6. valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.

Prin OANAF 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a acestor date, ce a intrat in vigoare de la 19 martie 2018. Potrivit acesteia, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.

In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in nicio zi din perioada de raportare utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate". Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

DE RETINUT!

Potrivit ultimelor modificari, de la 1 iunie 2018, marii contribuabili si contribuabilii mijlocii vor trebui sa utilizeze doar aparate de marcat cu jurnal electronic. Iar de la 1 august 2018, obligatia se va aplica si pentru contribuabilii mici.

Pentru transmiterea fisierelor sau a declaratiei privind aparatele neutilizate utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

Conform casedemarcat.ici.ro, ca urmare a publicarii Ordinul Presedintelui ANAF nr. 146/18.01.2018 in Monitorul Oficial, Partea I nr. 87 din 30.01.2018, din data de 06 Februarie 2018, ICI Bucuresti a demarat Procedura de avizare tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case marcat electronicebon fiscal 2018taxa valoare adaugataanaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Aprilie 2018


Votati articolul "Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat":
Rating:

Nota: 3.54 din 5 din 28 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bilant contabil societate suspendata

Intrebare: Poate administratorul sa semneze bilantul si declaratiile la o firma suspendata si care nu a avut activitate,toate declaratiile si bilantul sunt pe 0.Administratorul nu are studii economice,dar fiind toate pe 0 nu are de facut calcule si nu ar apela la o firma de contabilitate.

Raspuns: Administratorul NU are studii economice superioare.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X