email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comert electronic transfrontalier: cum se completeaza formularul 709?

Comert electronic transfrontalier: cum se completeaza formularul 709?
formular 709comert onlinecomert transfrontaliercomert electronicfraude TVA comert online

Cresterea comertului electronic faciliteaza vanzarea transfrontaliera de bunuri si servicii catre consumatorii finali din statele membre. In acest context, comertul electronic transfrontalier priveste livrari pentru care TVA este datorata intr-un stat membru, dar furnizorul este stabilit intr-un alt stat membru, pe un teritoriu tert sau intr-o tara terta. Cu toate acestea, intreprinderile care comit fraude exploateaza oportunitatile oferite de comertul electronic pentru a obtine avantaje de piata neloiale, sustragandu-se de la obligatiile in materie de TVA care le revin. In cazul in care se aplica principiul impozitarii la destinatie, intrucat consumatorilor nu le revin obligatii de evidenta, statele membre in care se gasesc consumatorii au nevoie de instrumente adecvate pentru a detecta si a controla aceste intreprinderi frauduloase. 

Frauda in domeniul TVA este o problema comuna tuturor statelor membre, dar acestea (in mod individual) nu au informatiile necesare pentru a se asigura ca normele in materie de TVA in sectorul comertului electronic transfrontalier sunt aplicate corect sau pentru a combate frauda in domeniul TVA in sectorul comertului electronic. Astfel, a fost aprobata Directiva (UE) 2020/284 a Consiliului din 18 februarie 2020 de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste introducerea anumitor cerinte pentru prestatorii de servicii de plata.

In cadrul acestor obligatii, prestatorii de servicii de plata, care ofera servicii de plata, vor trebui sa monitorizeze si sa transmita informatii despre beneficiarii platilor transfrontaliere care primesc mai mult de 25 de plati transfrontaliere pe trimestru.
Aceste informatii vor fi apoi centralizate intr-o baza de date europeana Sistemul Electronic Central de Informatii de Plata (CESOP), unde vor fi stocate, agregate si verificate cu alte baze de date europene. Toate informatiile din CESOP vor fi apoi puse la dispozitia expertilor antifrauda din Statele Membre prin intermediul retelei Eurofisc.

Avand in vedere aspectele mentionate mai sus, ANAF propune aprobarea modelului si continutului formularului 709 "Cerere de inregistrare pentru prestatorii de servicii de plata care nu au rezidenta fiscala in Romania si carora li se aplica obligatia prevazuta la art. 3212 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".

Instructiuni de completare si utilizare a formularului 709

Formularul 709 se utilizeaza de catre prestatorii de servicii de plata carora li se aplica obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul Fiscal, care nu au rezidenta fiscala pe teritoriul Romaniei, in scopul inregistrarii in vederea raportarii si a punerii la dispozitie a evidentelor prevazute la art. 321^1 alin. (7) lit. b) din Codul Fiscal.

Dupa depunerea formularului 709, Agentia Nationala de Administrare Fiscala atribuie prestatorului de servicii de plata caruia i se aplica obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Codul fiscal si care nu are rezidenta fiscala pe teritoriul Romaniei un numar de evidenta, utilizat numai in vederea indeplinirii obligatiei de raportare. Numarul de evidenta nu reprezinta cod de identificare fiscala, in sensul titlului IV "Inregistrarea fiscala" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala comunica prestatorului de servicii de plata caruia i se aplica obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Codul fiscal si care nu are rezidenta fiscala pe teritoriul Romaniei, numarul de evidenta la adresa de e-mail inscrisa in cuprinsul formularului 709.


Formularul 709 se completeaza si se depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit legii, in termen de maximum 15 zile de la inceputul primului trimestru pentru care intervine obligatia de raportare, prevazuta la art. 321^1 alin. (7) lit. b) din Codul Fiscal.
Prestatorul de servicii de plata caruia i se aplica obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Codul fiscal si care nu are rezidenta fiscala pe teritoriul Romaniei informeaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala ca nu mai presteaza servicii de plata pentru care se aplica obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Codul fiscal prin depunerea formularului 709, avand marcata cu X sectiunea 1.2 RENUNTARE.

Completarea cererii

I. FELUL CERERII
Se marcheaza cu “X” pct. 1 sau 2, dupa caz:

Cererea de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari.
Cererea de renuntare se completeaza cu ocazia renuntarii la inregistrare.
In ambele cazuri, inregistrarea este valabila pentru toate raportarile care vor avea loc ulterior completarii si depunerii initiale a Formularului 709.

II. DATE DE IDENTIFICARE ALE PRESTATORULUI DE SERVICII DE PLATA

Randul 1. Denumire (din tara de origine)
Se completeaza denumirea prestatorului de servicii de plata din tara de origine.
Randul 2. Forma juridica (din tara de origine)
Se completeaza cu forma juridica a prestatorului de servicii de plata din tara de origine.
Randul 3. Categoria de prestator de servicii de plata
Se marcheaza cu "X" litera a), b), c) sau d), dupa caz.
Randul 4. Date privind adresa sediului social din tara de origine
Se completeaza cu date privind adresa sediului social din tara de origine a prestatorului de servicii de plata.
Randul 5. Cod de identificare fiscala din tara de origine
Se completeaza cu codul de identificare fiscala din tara de origine a prestatorului de servicii de plata.
Randul 6. Numarul Notificarii transmise de autoritatea competenta din statul membru de origine in legatura cu intentia de a desfasura activitate pe teritoriul Romaniei
Se completeaza cu numarul Notificarii transmise de autoritatea competenta din statul membru de origine in legatura cu intentia de a desfasura activitate pe teritoriul Romaniei.
Randul 7. Data Notificarii transmise de autoritatea competenta din statul membru de origine in legatura cu intentia de a desfasura activitate pe teritoriul Romaniei
Se completeaza cu cifre arabe, in format zi/luna/an, data la care a fost depusa Notificarea transmisa de autoritatea competenta din statul membru de origine in legatura cu intentia de a desfasura activitate pe teritoriul Romaniei.
Randul 8. Confirm faptul ca au fost prestate servicii de plata pentru care exista obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal
Se marcheaza cu "X" si atesta faptul ca prestatorul de servicii de plata caruia i se aplica obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Codul fiscal si care nu are rezidenta fiscala pe teritoriul Romaniei, presteaza in Romania servicii de plata pentru care exista obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal.
Randul 9. Confirm faptul ca doresc sa renunt la inregistrare
Se marcheaza cu "X" si atesta faptul ca prestatorul de servicii de plata caruia i se aplica obligatia prevazuta la art. 321^1 alin. (2) din Codul fiscal si care nu are rezidenta fiscala pe teritoriul Romaniei doreste sa renunte la inregistrare.

III. REPREZENTARE PRIN
Se marcheaza cu "X" in functie de reprezentarea contribuabilului in relatia cu organul fiscal, prin imputernicit/reprezentant legal si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal, de catre imputernicit, a actului de imputernicire, in original sau in copie legalizata sau numarul si data documentului care atesta calitatea de reprezentant legal, dupa caz.

Date de identificare
Se completeaza cu datele de identificare ale imputernicitului/reprezentantului legal, dupa caz.

Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formular 709comert onlinecomert transfrontaliercomert electronicfraude TVA comert online


Data aparitiei: 19 Iunie 2024

Votati articolul "Comert electronic transfrontalier: cum se completeaza formularul 709?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X