email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transfer de marfuri cu risc fiscal ridicat intre puncte de lucru ale aceleiasi societati: explicatiile specialistului

Transfer de marfuri cu risc fiscal ridicat intre puncte de lucru ale aceleiasi societati: explicatiile specialistului
e-transportcod uitOUG 41/2022

Codul UIT trebuie obtinut atunci cand un vehicul transporta bunuri cu risc fiscal ridicat si indeplineste criteriile de greutate sau valoare totala specificate (peste 500 kg sau 10.000 lei), conform art. 1 alin. (4) din Ordinul nr. 2.545/6.316/2022. 

Obligatia declararii in sistemul RO e-Transport si obtinerea codului UIT revine pentru toate achizitiile si vanzarile interne de bunuri cu risc fiscal ridicat, precum si achizitiile si livrarile intracomunitare, importurile si exporturile (de bunuri de orice natura) care se efectueaza cu autovehicule cu o masa totala admisa de peste 2.5 tone. Aceasta regula se aplica conform prevederilor Ordonantei de Urgenta nr. 41/2022 si Ordinului nr. 2.545/6.316/2022, care reglementeaza sistemul national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport, informeaza specialistii PortalCodulFiscal.ro.

Articolul 1, alin. (4) din Ordinul nr. 2.545/6.316/2022 descrie clar care sunt conditiile pentru vehiculele ce trebuie sa fie monitorizate in cadrul sistemului RO e-Transport: Vehiculele cu o masa maxima tehnic admisibila (MTA) de minimum 2,5 tone.

Mai departe, aceste vehicule trebuie sa fie incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei .
Prin urmare, daca un vehicul are o MTA de minimum 2,5 tone si transporta bunuri cu risc fiscal ridicat care fie depasesc 500 kg in greutate, fie depasesc 10.000 lei in valoare, atunci este necesar sa se declare in Sistemul RO e-Transport si sa se obtina un cod UIT.

E-Transport: Cele mai frecvente 50 de dificultati intalnite in practica in 2024! Iata ce solutii ofera expertii! >>

In legatura cu obligatia operatorului de transport rutier de a echipa vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii

In baza Ordonantei de Urgenta nr. 41/2022, in contextul instituirii Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport (in vigoare de la 11 aprilie 2022), autovehiculele de transport marfa sunt obligate sa fie echipate cu sisteme de pozitionare care sa transmita la ANAF datele de pozitionare. Aceasta obligatie este clar prevazuta in articolul 8 2 din ordonanta, care prevede ca operatorii de transport rutier sunt responsabili pentru asigurarea transferului datelor curente de pozitionare a vehiculului pe durata intregului traseu de transport al bunurilor monitorizate.

Mai exact, conform art. 8 2 alin. (1) si (2), operatorii trebuie sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care folosesc tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit.



De retinut! Prin urmare, autovehiculele de transport marfa sunt obligate sa aiba sisteme/dispozitive proprii de pozitionare cu soft instalat care sa transmita la ANAF datele de pozitionare, conform prevederilor legale din Romania.

Obtinerea codului UIT: 2 intrebari si raspunsurile specialistului

In legatura cu obtinerea codului UIT si obligativitatea dispozitivelor de pozitionare in cazul transferului de marfuri cu risc fiscal ridicat intre puncte de lucru ale aceleiasi societati, clarificam urmatoarele aspecte:

1. Este necesara obtinerea codului UIT pentru transporturi interne intre puncte de lucru ale aceleiasi societati?

Da, conform art. 8 alin. (1) lit. e) din OUG 41/2022, este necesara obtinerea codului UIT pentru orice transport de bunuri cu risc fiscal ridicat intre locurile de incarcare si descarcare situate pe teritoriul national, daca acesta depaseste limitele de 500 kg sau 10.000 lei. Obtinerea codului UIT include si transportul intern intre diferite puncte de lucru ale aceleiasi societati. Prin urmare, chiar daca transportul nu implica o tranzactie comerciala, obligatia de a obtine codul UIT se aplica pentru a asigura monitorizarea si controlul adecvat al acestor bunuri.

Aceasta obligatie rezulta si din art. 2 pct. 9 lit. f) din OUG nr. 41/2022: pentru transportul BRFR apartinand aceluiasi operator economic intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare, este obligatorie obtinerea codului UIT.

2. Autovehiculele societatii care fac acest transfer sunt obligate sa aiba dispozitive de pozitionare?

Da. Conform art. 8 2 din aceeasi ordonanta, vehiculele implicate in transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat trebuie sa fie echipate cu dispozitive de pozitionare care permit transferul datelor de pozitionare, astfel incat sa fie asigurata trasabilitatea completa si conformitatea cu cerintele sistemului RO e-Transport.
Interpretarea de mai sus este in concordanta cu intentia legislatiei de a controla si monitoriza transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat, pentru a preveni evaziunea fiscala si alte riscuri asociate. Trebuie sa va asigurati ca toate transporturile care indeplinesc criteriile de risc fiscal sunt inregistrate corespunzator in sistemul RO e-Transport, cu toate detaliile necesare, inclusiv obtinerea si gestionarea codurilor UIT.

Concluzii

Conditia referitoare la masa (500 kg) si valoare (10.000 lei) se aplica strict bunurilor transportate (pentru rute interne celor cu risc fiscal ridicat, conform Ordinului 802/2022, pentru rute externe, oricaror fel de bunuri - deplasate rutier) si nu include masa vehiculului in sine. Vehiculul trebuie sa aiba o MTA de cel putin 2,5 tone, iar bunurile incarcate in acest vehicul trebuie sa depaseasca separat fie pragul de greutate de 500 kg, fie pragul de valoare de 10.000 de lei pentru a necesita inregistrarea in sistem si obtinerea unui cod UIT.

Important: In cazul in care bunurile cu risc fiscal ridicat sunt transportate la nivel national cu mijloace de transport apartinand mai multor categorii de transport: naval, feroviar, aerian, rutier, in Sistemul RO e-Transport se va declara numai componenta de transport rutier, situatie in care locul de incarcare, respectiv descarcare, va fi considerat locul in care mijlocul de transport rutier va prelua sau preda, dupa caz, bunurile transportate.
 

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
e-transportcod uitOUG 41/2022


Data aparitiei: 18 Iunie 2024

Votati articolul "Transfer de marfuri cu risc fiscal ridicat intre puncte de lucru ale aceleiasi societati: explicatiile specialistului":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X