Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | Altele

Inspectii fiscale 2018: selectarea contribuabililor pentru control

Data aparitiei: 23 August 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inspectii fiscale 2018: selectarea contribuabililor pentru control
inspectie fiscalarisc fiscalcodul de procedura fiscala

Marii contribuabili au primit recent adrese informative in cuprinsul carora se mentioneaza o serie de aspecte care le-ar putea influenta gradul de risc fiscal. Aceste adrese sunt emise de Unitatea de Management a Riscului prin Serviciul specific de Analiza Risc, din cadrul ANAF. Daca te afli in aceasta categorie si ai primit deja adresa informativa, cu siguranta te intrebi care sunt urmatorii pasi. Sa te pregatesti de inspectii fiscale in 2018 ori sa astepti sa vezi ce o sa se intample?

Conform art. 121 din Codului de Procedura Fiscala, selectarea contribuabililor care urmeaza sa fie supusi inspectiei fiscale se face in functie de nivelul riscului stabilit pe baza analizei de risc.

 

Expertii EY Romania au identificat, inspirandu-se din practica,  zece factori care, in viziunea organelor fiscale, pot influenta gradul de risc si, pe cale de consecinta includerea in planul de inspectie mai repede sau mai tarziu. 

Mai jos gasiti cativa dintre acesti factori:

    • Existenta neconcordantelor privind livrarile efectuate pe teritoriul national nedeclarate de contribuabil si declarate ca achizitii de catre parteneri;

    • Inregistrarea unei marje a profitului inferioara mediei inregistrate in domeniul de activitate desfasurat;

    • Gradul de indatorare;


    • Valoarea obligatiilor fiscale suplimentare stabilite in urma inspectiei fiscale.


Asadar, care este rolul acestor adrese?

Potrivit echipelor de inspectie fiscala, se incearca o transparentizare a factorilor care stau la baza determinarii gradului de risc. Astfel, un contribuabil poate sa cunoasca din timp care sunt aspectele in functie de care se determina gradul sau de risc si, implicit, includerea sa in planul de inspectie fiscala.

Aceste adrese nu modifica gradul de risc fiscal al contribuabililor carora le-a fost expediata ci doar ii informeaza cu privire la factorii care ar putea determina incadrarea intr-o categorie de risc fiscal  care poate atrage dupa sine, mai devreme sau mai tarziu, inceperea unei inspectii fiscale.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X