Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Studii de caz: Impozitul minim. Firma declarata inactiva

impozitul minim

Intrebare:

Am o nelamurire in legatura cu impozitul minim la o firma declarata inactiva, din cauza neprezentarii actelor la control, de catre administratia financiara, incepand cu 2010.

Trebuie sau nu sa se declare impozitul minim?

Mentionez ca in afara de declaratia 300, restul declaratiilor si bilantul depunem regulat.


Raspuns:


Persoane juridice sunt declarate inactive, potrivit dispozitiilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 11 alin. (11) si (12), daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

•nu au depus nicio declaratie la doua termene de declarare consecutive;
•nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).
Sunt vizate urmatoarele declaratii:

•formularul 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat “;


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii



•formularul 102 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale“;
•formularul 103 „Declaratie privind accizele“;
•formularul 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata“;
•formularul 301 „Decont special de taxa pe valoarea adaugata“;
•formularul 390 VIES „Declaratie recapitulativa privind livrarile/ achizitiile intracomunitare de bunuri“;
•formularul 394 „Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national“.
Declararea societatilor ca inactive se face incepand cu data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, a Listei contribuabililor declarati inactivi.

Ca o consecinta negativa este faptul ca autoritatile fiscale nu iau in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv.

Sunt exceptate societatile aflate in stare de insolventa sau cele pentru care s-a pronuntat sau a fost adoptata o hotarare de dizolvare.

Actul normativ care reglementeaza declararea contribuabililor inactivi este Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008, modificat prin OPANAF nr. 67/2009.

Prin acest ultim act normativ se stabileste ca, pe perioada cit societatea figureaza in lista contribuabililor inactivi, acesteia ii sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, dar nu este supusa procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaratiilor si de impunere din oficiu pentru nedepunerea declaratiilor.

In ceea ce priveste datorarea impozitului minim, mentionam ca o societate care a solicitat la oficiul registrului comertului suspendarea activitatii, conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu este obligata la calculul si plata impozitului minim instituit prin art. 18, alin. (2) din Codul fiscal, pentru perioada suspendarii activitatii.

Rezulta ca sunt doua notiuni distincte:

- declararea societatii ca inactiva si publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei, ca urmare a nerespectarii obligatiilor declarative, constatate de ANAF,

- suspendarea limitata a activitatii prin solicitarea acestui lucru la oficiul registrului comertului.

Suspendarea activitatii prin inregistrare la oficiul registrului comertului, daca nu este urmata si de solicitarea regimului derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale (conform prevederilor OPANAF nr. 1221/2009), nu atrage si nedepunerea declaratiilor fiscale. Nu se calculeaza si nu se plateste impozitul minim, dar se depune formularul 100.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozitul minim

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 August 2010


Votati articolul "Studii de caz: Impozitul minim. Firma declarata inactiva":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sponsorizarile - obligatie inregistrare in contabilitate

Intrebare: Hristos s-a inaltat !
Va rog mult sa imi spuneti daca
- toate sponsorizarile trebuie
evidentiate in contabilitatea
institutiei ?
- unde este reglementata aceasta obligatie ?
- dar daca institutia are o activitate culturala la care participa mai multi parteneri, in Acordul scris de parteneriat este obligatoriu sa se spuna cu ce sume sau produse vin partenerii drept sponsorizare ?
- la un control al Curtii de Conturi, institutia este obligata sa justifice sumele sau produsele cu care partenerii vin ca sponsorizari ?
-daca partenerii sunt obligati prin Acordul de parteneriat sa asigure activitatea, sponsorizarile obtinute de acestia trebuie sa fie evidentiate undeva in contabilitatea institutiei publice ? .... pentru ca activitatea este /apartine institutiei publice ?

Raspuns: Puteti va rog sa imi spuneti si care este textul de lege care obliga institutia publica sa faca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 August 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
De fapt, ultima modificare a OPANAF 819/2008 este OMF 2258 din 2 august 2010
Data adaugarii: 31-Aug-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016