Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Amortizarea amenajarilor

Intrebare:

In cazul in care la un teren industrial se fac lucrari pentru amenajarea platformei care preced lucrari de betonare, cum se inregistreaza acestea? Cresc valoarea terenului, a amenajarilor la teren? Amortizarea? Pentru ce perioada se calculeaza sau se trec direct pe cheltuieli?

Raspuns:

Potrivit dispozitiilor legale privind amortizarea imobilizarilor corporale si necorporale precum si a celor privind recunoasterea acestora in bilantul contabil, terenurile se incadreaza in grupa imobilizarilor corporale. Contabilitatea sintetica a terenurilor se tine distinct pentru terenuri si pentru amenajari de terenuri. In cazul terenurilor si al amenajarilor de terenuri, contul sintetic 211 "Terenuri si amenajari de terenuri" este tinut in doua sintetice de gradul II.

In contabilitatea analitica, terenurile se evidentiaza in functie de destinatia sau utilitatea lor (de ex. terenuri agricole, silvice, terenuri cu zacaminte etc). Terenurile nu se amortizeaza. Terenurile se inregistreaza in contabilitate la intrarea in patrimoniu, la valoarea stabilita, in functie de clasele de calitate, suprafata, amplasare si/sau alte criterii legale, la costul de achizitie sau la valoarea aportului in natura, dupa caz.

In situatia prezentata de d-voastra, presupunem ca ati achizitionat terenul la o valoare de 2.000.000.000lei, teren care este supus unor lucrari de amenajare ale platformei, in vederea betonarii.

Din punct de vedere contabil au loc urmatoarele inregistrari:

Achizitionarea terenului:

2111 = 404 2.000.000.000lei

"Terenuri" "Furnizori de imobilizari"/analitic distinct

Lucrarile de amenajare s-au efectuat de catre o firma specializata, pe parcursul a 4 luni. La finalizarea lucrarilor s-a facut receptia lor si s-a inregistrat in contabilitate, conform facturilor primite de la furnizori.


Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE
Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii

Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari
Documentele utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii


% = 404 203.800.000lei

231 "Furnizori de imobilizari" 200.000.000

"Imobilizari corporale in curs"

4426 3.800.000

"TVA deductibila"

Amortizarea amenajarilor se face potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, numai in regim liniar. Consiliul de administratie stabileste ca amortizarea lucrarilor de amenajare se amortizeaza intr-o perioada de 10 ani.

Rezulta ca suma de 166.666lei (200.000.000 : 120 luni) este recunoscuta ca o cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Amortizarea amenajarilor":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Fisa de operatiuni diverse si jurnalul pentru operatiuni diverse

Intrebare: Buna ziua, in legatura cu fisa pentru operatiuni diverse aceata se completeaza lunar pentru fiecare tip de cheltuiala (deductibil integral, limitat si nedeductibil) sau pe tip de cheltuiala, una pentru energie electica, una pentru combustibi de ex. La rubrica report trec suma din luna precedenta sau cumulta de la inceputul anului, iar la rubrica de reportat suma din luna curenta sau tot asa cumulat de la inceputul anului.
Se face fisa si pentru venituri (exista un singur tip de venit).
Jurnalul pentru operatiuni diverse se completeaza lunar pentru fiecare tip de cheltuiala din fisa pentru operatiuni diverse sau unul cumulat pentru toate cheltuielile deductibile.
Acesta se completeaza cumulat de la inceputul anului sau doar lunar, in rubrica documentul (felul, numarul, data) si la rubrica obervatii ce completam?
Multumesc frumos!

Raspuns: Se intocmeste o fisa de operatiuni si un singur jurnal de operatiuni diverse.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: cl*****
intrebare: daca in amenajarea unui loc de joaca au fot introduse si dotarile cum ar fi tobogan, leagane , banci , cosuri de gunoi ,etc . cum se inregistreaza aceste dotari, pe amenajari sau pe dotari ?
Data adaugarii: 29-Oct-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cum tratam din punct de vedere fiscal achizitiile de la persoane fizice?

    • Cu privire la bunurile achizitionate de la persoane fizice, Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015 stabilesc ca, documentele justificative provenite din tranzactii/operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective....» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Tratamentul fiscal pentru indemnizatii functii de demnitate publica

    • Se datoreaza impozit pe venit pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica? Potrivit raspunsului dat de ANAF, conform Codului fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor asimilate salariilor se aplica si pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii. Conform pct. 12 alin.(1) lit b) din Normelor metodologice de la Titlu IV-Impozit pe venit, venit...» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Achizitie portofolii de creante neperformante

    • In cadrul consultantei oferite de ANAF, a fost rezolvata si urmatoarea speta: "Un operator economic care cumpara creante, asumandu-si riscul neincasarii acestora, la un pret inferior valorii nominale a creantelor, fara sa perceapa un comision de recuperare a creantelor de la cedent, realizeaza operatiuni in sfera de aplicare a TVA?" Raspuns ANAF: Potrivit prevederilor din Codul fiscal, sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata serviciile de natura financ...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Formularul 318 se depune pana la 30 septembrie 2016

    • Va reamintim ca data de 30 septembrie 2016 reprezinta termenul limita pentru depunerea formularului 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal". Persoanele impozabile stabilite in Romania, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene, pot solicita rambursarea taxei pe valoare adaugata achitata in acel stat,...» citeste mai departe aici

  • Evidenta stocului de produse finite in cazul unui restaurant. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Evidenta corecta a stocului pentru produse finite se va stabili in cazul unui restaurant care nu doreste sa treaca produsele de la contul 345 la contul 371, urmand sa evidentieze astfel 345= 711 la pret de vanzare, 5311= 701, si 711=345 tot la pret de vanzare. Dat fiind faptul ca in acest caz nu mai intra in raport de gestiune pentru marfuri, vom vedea cum este corecta evidenta stocului pentru produse finite. In ceea ce priveste trecerea de produse finite la marfuri (371 =...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 pentru an anterior. Ce regim fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem o societate aflata in suspendare temporara la Registrul comertului pana la 09.05.2013 si care a modificat vectorul cu data de 01.02.2013 si a trecut la impozit pe venit microintreprindere. Fiind suspendata, societatea trebuia sa ramana cu vector pe impozit pe profit pana la reluarea activitatii. La acest moment avand nevoie de certificat de atestare fiscala firma trebuie sa corecteze vectorul fiscal. Se anuleaza 010 depus pana la data de 25.03.2013 prin c...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X