email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Organizarea evidentei produselor aflate in custodie

Intrebare

Cum se organizeaza evidenta unor produse in custodie – primite de la clienti in vederea testarii lor. Avizele sau facturile care insotesc aceste marfuri au decat cantitatea trimisa spre testare, ci doar uneori este trecuta valoarea?

Raspuns: (dat in octombrie 2005)

Bunurile materiale primite pentru prelucrare, in custodie sau in consignatie se receptioneaza si se inregistreaza distinct ca intrari in gestiune. In contabilitate, valoarea acestor bunuri se inregistreaza in conturi in afara bilantului. Costul stocurilor trebuie sa cuprinda toate costurile aferente achizitiei si prelucrarii, precum si alte costuri suportate pentru a aduce stocurile in forma si in locul in care se gasesc. Bunurile primite in custodie se inregistreaza in contul 8033 ,,Valori materiale primite in pastrare sau custodie,, a carui functiune este reglementata prin O.M.F.P. Nr. 306 din 26 februarie 2002 pentru aprobarea Reglementarilor contabile simplificate, armonizate cu directivele europene. Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta valorilor materiale (materii si materiale, marfuri, imobilizari corporale, etc.) primite temporar spre pastrare sau in custodie pe baza de act de predare-primire (scoatere) din custodie, incheiat in acest scop.

Functiunea contului este urmatoarea:

Debit

Credit

valorile materiale primite in pastrare sau custodie inregistrate la preturile prevazute in documentele incheiate

valorile materiale iesite din custodie sau pastrare (prin restituire, achizitionare pentru nevoile firmei, distrugere din cauza calamitatilor, lipsuri de inventar etc.) inregistrate la aceleasi preturi,

Soldul contului reprezinta valoarea materialelor primite in pastrare sau custodie, existente la un moment dat intrate in gestiune .

Intrarea bunurilor in custodie se inregistreaza pe baza documentului Nota de intrare receptie cod 14-3-1A si 14-3-1/aA reglementat prin O.M.F.P. nr. 1850/2004 privind registrele si formularele financiar-contabile. Pentru valorile materiale primite spre prelucrare de la terti sau in custodie se intocmesc fise distincte de magazie care se tin separat de cele ale valorilor materiale proprii. Cu ocazia inventarierii patrimoniului firmei cel putin o data pe an, pentru bunurile aflate in custodie se intocmesc liste separate, in doua exemplare, din care copia se inainteaza firmei in a carei evidenta se afla bunurile respective in vederea confirmarii.

Nota de intrare receptie este un formular tipizat care nu are regim special de tiparire, inscriere, numerotare si evidenta, modelul acestuia fiind adaptat in functie de specificul si de necesitatile firmelor, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si de utilizare.

Dupa cum se poate constata, in documentele de insotire a bunurilor, furnizorii au obligatia inscrierii preturilor unitare ale acestora. Bunurile destinate testarii trebuie expediate doar pe baza de ,,aviz de insotire a marfurilor,, fara a se intocmi factura fiscala care reprezinta transfer al dreptului de proprietate. Pe avizul de insotire a marfii trebuie facuta mentiunea ,, pentru testare,, .

Furnizorilor le revine obligatia completarii tuturor rubricilor din formularele cu regim special in conformitate cu prevederile H.G. nr. 831/1997.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 16 Februarie 2006

Votati articolul "Organizarea evidentei produselor aflate in custodie":
Rating:

Nota: 3.13 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X