In ce priveste inregistrarea in contabilitate a obiectelor de inventar, luam ca exemplu cazul unei societati care inchiriaza altor parteneri de afaceri transpalete manuale (obiectele de inventar ale societatii folosite fie pentru necesitati proprii, fie pentru demostratii, inchirieri).
O parte din acestea au fost date in uz la achizitie in baza bonului de consum si au fost trecute pe cheltuiala. O parte urmeaza sa fie data in folosinta in momentul inceperii contractului de inchiriere, iar acestea vor fi trecute integral pe cheltuiala in prima luna de chirie.
- Iul 1816 locuri disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Iul 1812 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Contractul de chirie este pe o perioada de 6 luni generand venituri lunare. Este corecta evidentierea veniturilor timp de 6 luni, dar evidentierea costului sa se faca in momentul punerii in functiune?
Da, este corect.
Obiectele de inventar se inregistreaza prin articolul contabil:
% 401
303
4426
iar, darea in folosinta a acestora se consemneaza in fisele de magazie aferente si se inregistreaza la momentul inceperii utilizarii efective a acestora prin articolul contabil:
603 = 303
Conform prevederilor din OMFP 1802/2014, functiunea contului 303"Materiale de natura obiectelor de inventar" este urmatoarea:
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Registrul de Evidenta Fiscala PFA](https://www.rs.ro/dbimg/product/2867-registrul-de-ev.jpg)
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contul 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta existentei si miscarii materialelor de natura obiectelor de inventar.
Contul 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" este un cont de activ. In situatia aplicarii inventarului permanent:
In debitul contului 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" se inregistreaza:
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar achizitionate de la terti (401, 408, 446, 323, 542);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar primite de la entitati afiliate sau entitati asociate si entitati controlate in comun (451, 453);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar primite ca aport in natura de la actionari/asociati (456);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar primite de la unitate sau subunitati (481, 482);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar aduse de la terti (351, 401);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar constatate plus la inventar, a celor primite cu titlu gratuit si a celor rezultate din dezmembrari (603, 758);
- valoarea la pret de inregistrare a produselor retinute pentru a fi folosite ca materiale de natura obiectelor de inventar in aceeasi unitate (345);
- diferentele de pret in minus sau favorabile, aferente materialelor de natura obiectelor de inventar achizitionate (308).
In creditul contului 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" se inregistreaza:
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar incluse pe cheltuieli, precum si a celor constatate lipsa la inventar sau distruse (603);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar livrate unitatii sau subunitatilor (481, 482);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar trimise spre prelucrare sau in custodie la terti (351);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar iesite prin donatie sau distruse prin calamitati (658);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar vandute ca atare (371).
Soldul contului reprezinta valoarea materialelor de natura obiectelor de inventar existente in stoc.
De asemenea, evidenta obiectelor de inventar se poate tine cantitativ-valoric (extracontabil) si cu ajutorul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta.
In debitul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" se inregistreaza valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta, iar in credit, aceleasi stocuri, in momentul scoaterii lor din folosinta.
Soldul contului reprezinta valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta.
Pentru obiectele de inventar trimise la terti, puteti intocmi liste separate si pe care sa le inregistrati pe conturi analitice (8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta").
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar