Agentia Nationala de Administrare Fiscala continua procesul de debirocratizare si propune o noua Declaratie 088 simplificata prin numarul mai mic de intrebari, scutirea detinatorilor codului de TVA de obligatia redepunerii declaratiei si eliminarea unor formalitati inutile.
La debirocratizarea procesului contribuie eliminarea obligatiei depunerii cazierul fiscal si apostilarii diplomelor de studii, incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor si simplificarea declararii situatiilor de insolventa.
ANAF a initiat aceste modificari in urma dialogului cu reprezentantii mediului de afaceri si dupa ce a identificat solutii pentru corelarea unor seturi de date deja stocate in bazele de date interne.
Pe langa obiectivele majore de crestere a conformarii voluntare si de combatere a evaziunii fiscale, ANAF urmareste si asigurarea unui program de cooperare si consultare cu mediul de afaceri in vederea identificarii problemelor si stabilirii in comun a unor solutii care sa permita eficientizarea activitatii administrative.
In acest context, urmare analizarii efectelor si influentelor aplicarii procedurii de evaluare a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice in sfera TVA, precum si analizei propunerilor venite din partea mediului de afaceri in legatura cu aceasta, a fost elaborat un proiect de ordin care modifica si completeaza atat ordinul in vigoare, cat si anexa – Declaratia 088 simplificata in raport cu cea existenta.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa consultati documentele disponibile la adresa: https://www.anaf.ro
* * *
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa https://www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:
- Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
- Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
- Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul INFO ANAF/Comunicate de presa aflat pe site-ul institutiei.
Sursa: ANAF