email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Instructiunea Fondului de garantare a asiguratilor nr. 1/2016 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale

instructiunea fondului de garantaredepunerea situatiilor financiareraportari contabileexercitiul financiar

Redam prin cele ce urmeaza cateva aspecte de actualitate privind Instructiunea Fondului de garantare a asiguratilor nr. 1/2016 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor (M. Of. nr. 386 din 20 mai 2016).

√ stabileste modul de intocmire a situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor, cu respectarea prevederilor Normei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 15/2016 privind aprobarea Reglementarilor contabile aferente situatiilor financiare anuale aplicabile Fondului de garantare a asiguratilor, si de depunere a acestora la unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice.

√ Fondul de garantare a asiguratilor intocmeste si depune raportarea anuala care cuprinde urmatoarele formulare:

– bilant, respectiv situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;

– cont de profit si pierdere, respectiv situatia veniturilor si cheltuielilor;

– date informative;

– situatia activelor imobilizate;

– situatia amortizarii activelor imobilizate;

– situatia ajustarilor pentru depreciere;

– situatia modificarilor capitalului propriu;

– situatia fluxurilor de trezorerie;

– note explicative la situatiile financiare, mentioneaza

CECCAR Bihor.

Instructiunea nr. 1/2016 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor
In vigoare de la 20.05.2016

Potrivit deliberarilor Consiliului Fondului de garantare a asiguratilor din sedinta din data de 10 mai 2016,

in conformitate cu prevederile art. 24 lit. a) pct. (vii) si art. 30 din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor,

in baza prevederilor art. 4 si 7 din Reglementarile contabile aferente situatiilor financiare anuale aplicabile Fondului de garantare a asiguratilor, aprobate prin Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 15/2016,
Fondul de garantare a asiguratilor emite urmatoarea instructiune:

Art. 1.

Prezenta instructiune stabileste modul de intocmire a situatiilor financiare anuale de catre Fondul de garantare a asiguratilor, denumit in continuare Fond, cu respectarea prevederilor Normei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 15/2016 privind aprobarea Reglementarilor contabile aferente situatiilor financiare anuale aplicabile Fondului de garantare a asiguratilor, si de depunere a acestora la unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice.

Art. 2.

(1) Fondul mentionat la art. 1 depune situatiile financiare anuale, denumite in continuare raportare anuala, la unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice, in format hartie si format electronic sau numai in format electronic, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

(2) Formatul electronic al raportarii anuale la data de 31 decembrie, generat prin programul de asistenta, consta intr-un fisier PDF avand atasat un fisier xml care contine datele de identificare a Fondului, precum si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip contine raportarea anuala si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de Fond, scanate alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.

(3) Formatul electronic prevazut la alin. (2) contine formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta si este obtinut prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice pentru intocmirea raportarilor anuale.

(4) Programul de asistenta este pus la dispozitia Fondului in mod gratuit de unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, de la adresa www.mfinante.ro.

(5) Raportarea anuala poate fi depusa la registratura unitatii teritoriale a Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 627/1995 privind imbunatatirea disciplinei depunerii bilanturilor contabile si a altor documente cu caracter financiar-contabil si fiscal, de catre operatorii economici si alti contribuabili.

Art. 3.

(1) Fondul intocmeste si depune raportarea anuala care cuprinde urmatoarele formulare:

a) bilant, respectiv situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10) - conform anexei nr. 1;

b) cont de profit si pierdere, respectiv situatia veniturilor si cheltuielilor (cod 20) - conform anexei nr. 2;

c) date informative (cod 30) - conform anexei nr. 3;

d) situatia activelor imobilizate (cod 40) - conform anexei nr. 4;

e) situatia amortizarii activelor imobilizate (cod 40) - conform anexei nr. 5;

f) situatia ajustarilor pentru depreciere (cod 40) - conform anexei nr. 6;

g) situatia modificarilor capitalului propriu - conform anexei nr. 7;

h) situatia fluxurilor de trezorerie - conform anexei nr. 8;

i) note explicative la situatiile financiare.

(2) Formularele prevazute la alin. (1) cuprinse in raportarea anuala la 31 decembrie sunt intocmite pe baza balantei de verificare a conturilor sintetice incheiate la data de 31 decembrie prin utilizarea planului de conturi aplicabil, conform reglementarilor contabile aprobate prin Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 15/2016.
Art. 4.

(1) Raportarea anuala este semnata de persoanele in drept si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii Fondului si include si numele in clar al acestora. Calitatea persoanei care a intocmit raportarea anuala se completeaza cu director economic, contabil-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii.

(2) Prin persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie se intelege orice persoana angajata potrivit legii, care indeplineste conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 5.

(1) Fondul completeaza datele de identificare (denumire, adresa si telefon), cele referitoare la incadrarea corecta in forma de proprietate (anexa nr. 1), precum si codul unic de inregistrare, citet, si codul privind activitatea, fara a se folosi prescurtari sau initiale.

(2) Necompletarea corecta pe prima pagina a formularului "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii" a datelor prevazute la alin. (1) conduce la imposibilitatea identificarii Fondului si, in consecinta, se considera ca raportarea anuala nu a fost depusa.

(3) Fondul completeaza codul privind activitatea desfasurata, potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007. in cazul in care Fondul desfasoara mai multe activitati, se trece codul activitatii preponderente, care defineste profilul Fondului (respectiv codul clasei CAEN al activitatii preponderente).

(4) Formularele care compun raportarile anuale se completeaza in lei. Aceasta unitate de masura se trece pe fiecare formular in parte.
Art. 6.

(1) Raportarea anuala se depune la Autoritatea de Supraveghere Financiara in vederea aprobarii.

(2) Raportarea anuala aprobata de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara se depune la unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar.
Art. 7.

Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezenta instructiune.
Art. 8.

Nerespectarea prevederilor prezentei instructiuni se sanctioneaza in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 9.

Prezenta instructiune se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei.

    
    Directorul general al Consiliului Fondului de garantare a asiguratilor, Cristian Rosu

Bucuresti, 10 mai 2016.

Nr. 1.

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
instructiunea fondului de garantaredepunerea situatiilor financiareraportari contabileexercitiul financiar


Data aparitiei: 25 Mai 2016

Votati articolul "Instructiunea Fondului de garantare a asiguratilor nr. 1/2016 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X