Va reamintim ca a intrat in vigoare Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr.1265/2016 - OMFP 1265/2016 - privind aprobarea procedurii de aplicare a prevederilor art.4^1 din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare. Astfel, conform noilor reglementari, organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale aprobarea unui plafon mai mare de incasari, in cazul in care acestia prezinta organului fiscal informatii din care rezulta ca incasarile de la persoane fizice generate de organizarea de astfel de evenimente depasesc plafonul standard de 10.000 lei/zi.
La stabilirea plafonului, organul fiscal va avea in vedere incasarile pe care organizatorii de nunti si botezuri le-au avut anterior din astfel de evenimente.
Prin ordin, a fost stabilita in detaliu procedura de aplicare, aprobandu-se modelul de cerere, precum si documentele pe care solicitantul trebuie sa le depuna la organul fiscal.
In cererile depuse, organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri si anexeaza urmatoarele documente justificative din care sa rezulte ca incasarile in numerar de la astfel de evenimente depasesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana:
a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;
b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului folosit cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiul respectiv;
c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni. in cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;
d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit.c).
Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in perioada mentionata la lit.c).
Cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de incasari in numerar, organizatorul de evenimente poate solicita, printr-o cerere, reinnoirea acestuia. in acest caz, acesta depune o cerere de reinnoire a plafonului de incasari in numerar insotita de situatia incasarilor pentru fiecare eveniment prevazuta la lit.c) de mai sus.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Manual de politici contabile - Stick USB
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Sursa: AJFP Calarasi