email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea unui punct de lucru. Care sunt implicatiile fiscale?

punct de lucruinstitutie de invatamantcodul de procedura fiscalainregistrare ANAF

In analiza de mai jos, pornim de la o societate care are sediul social in Bucuresti, dar nu desfasoara activitate la sediul social si la o institutie de invatamant situata in Bucuresti. Aici lucreaza doi salariati. La aceasta institutie de invatamant se presteaza servicii educationale mai mult de 6 luni pe an. Serviciile sunt facturate catre persoane fizice si nu catre institutia de invatamant. Institutia de invatamant pune la dispozitia societatii ce presteaza serviciile educationale doar spatiul prin contract de inchiriere.

Vom vedea daca este necesara declararea de catre societate a punctului de lucru la Registrul Comertului pentru acest spatiu inchiriat de la institutie.


De vreme ce la sediul social nu se desfasoara niciun fel de activitate si , probabil, nici nu puteti argumenta ca desfasurati activitatea la sediul beneficiarilor sau ambulant , atunci locul in care in mod sistematic desfasurati activitate economica din care obtineti veniturile societatii este un punct de lucru.

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala

"(3) in sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

Conform art. 43 din Legea 31/1990 a Societatilor comerciale, alin. (3) "(3) Celelalte sedii secundare - agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii - sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal."

Este necesara inregistrarea la ANAF a acestui punct de lucru (sediu secundar) si nu puteti face asta fara sa il inregistrati mai intai la Registrul Comertului.
-    contractul de inchiriere atesta dreptul de folosinta asupra spatiului - nu e obligatoriu ca spatiul sa se afla in proprietatea dvs.
-    durata mai mare de 6 luni este relevanta numai pentru santiere de constructii si activitati legate de acestea in cazul schimbarii cotei.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de  Anca Ivanov  - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
punct de lucruinstitutie de invatamantcodul de procedura fiscalainregistrare ANAF


Data aparitiei: 16 August 2016

Votati articolul "Inregistrarea unui punct de lucru. Care sunt implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X