email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea unui punct de lucru. Care sunt implicatiile fiscale?

punct de lucruinstitutie de invatamantcodul de procedura fiscalainregistrare ANAF

In analiza de mai jos, pornim de la o societate care are sediul social in Bucuresti, dar nu desfasoara activitate la sediul social si la o institutie de invatamant situata in Bucuresti. Aici lucreaza doi salariati. La aceasta institutie de invatamant se presteaza servicii educationale mai mult de 6 luni pe an. Serviciile sunt facturate catre persoane fizice si nu catre institutia de invatamant. Institutia de invatamant pune la dispozitia societatii ce presteaza serviciile educationale doar spatiul prin contract de inchiriere.

Vom vedea daca este necesara declararea de catre societate a punctului de lucru la Registrul Comertului pentru acest spatiu inchiriat de la institutie.


De vreme ce la sediul social nu se desfasoara niciun fel de activitate si , probabil, nici nu puteti argumenta ca desfasurati activitatea la sediul beneficiarilor sau ambulant , atunci locul in care in mod sistematic desfasurati activitate economica din care obtineti veniturile societatii este un punct de lucru.

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala

"(3) in sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

Conform art. 43 din Legea 31/1990 a Societatilor comerciale, alin. (3) "(3) Celelalte sedii secundare - agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii - sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal."

Este necesara inregistrarea la ANAF a acestui punct de lucru (sediu secundar) si nu puteti face asta fara sa il inregistrati mai intai la Registrul Comertului.
-    contractul de inchiriere atesta dreptul de folosinta asupra spatiului - nu e obligatoriu ca spatiul sa se afla in proprietatea dvs.
-    durata mai mare de 6 luni este relevanta numai pentru santiere de constructii si activitati legate de acestea in cazul schimbarii cotei.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de  Anca Ivanov  - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
punct de lucruinstitutie de invatamantcodul de procedura fiscalainregistrare ANAF


Data aparitiei: 16 August 2016

Votati articolul "Inregistrarea unui punct de lucru. Care sunt implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X