Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Inregistrarea unui punct de lucru. Care sunt implicatiile fiscale?

Data aparitiei: 16 August 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
punct de lucruinstitutie de invatamantcodul de procedura fiscalainregistrare ANAF

In analiza de mai jos, pornim de la o societate care are sediul social in Bucuresti, dar nu desfasoara activitate la sediul social si la o institutie de invatamant situata in Bucuresti. Aici lucreaza doi salariati. La aceasta institutie de invatamant se presteaza servicii educationale mai mult de 6 luni pe an. Serviciile sunt facturate catre persoane fizice si nu catre institutia de invatamant. Institutia de invatamant pune la dispozitia societatii ce presteaza serviciile educationale doar spatiul prin contract de inchiriere.

Vom vedea daca este necesara declararea de catre societate a punctului de lucru la Registrul Comertului pentru acest spatiu inchiriat de la institutie.


De vreme ce la sediul social nu se desfasoara niciun fel de activitate si , probabil, nici nu puteti argumenta ca desfasurati activitatea la sediul beneficiarilor sau ambulant , atunci locul in care in mod sistematic desfasurati activitate economica din care obtineti veniturile societatii este un punct de lucru.

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala

"(3) in sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

Conform art. 43 din Legea 31/1990 a Societatilor comerciale, alin. (3) "(3) Celelalte sedii secundare - agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii - sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal."

Este necesara inregistrarea la ANAF a acestui punct de lucru (sediu secundar) si nu puteti face asta fara sa il inregistrati mai intai la Registrul Comertului.
-    contractul de inchiriere atesta dreptul de folosinta asupra spatiului - nu e obligatoriu ca spatiul sa se afla in proprietatea dvs.
-    durata mai mare de 6 luni este relevanta numai pentru santiere de constructii si activitati legate de acestea in cazul schimbarii cotei.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de  Anca Ivanov  - Expert contabil

 

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X