email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Servicii la distanta puse la dispozitia contribuabililor prin mediul electronic

anafservicii la distantaspatiul privat virtualghiduri anafbuletin informativ fiscal

Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 – 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.

In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.

Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:
- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:

o depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
o solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
o solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
o vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
o confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
o primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
o verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
o registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;


o alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.

Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea "Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.
La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.

In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.

- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;

- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;
- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;

- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;

- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.
Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.

Sursa: ANAF


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafservicii la distantaspatiul privat virtualghiduri anafbuletin informativ fiscal


Data aparitiei: 17 August 2016
Ultima actualizare: 18 August 2016

Votati articolul "ANAF: Servicii la distanta puse la dispozitia contribuabililor prin mediul electronic":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X